איך להוריד אחוזי שומן? אומרים שלום לפחמימות הריקות

EMS clubכושר, תזונה0 Comments

איך להוריד אחוזי שומן

בואו נודה על האמת – אוכל זה טעים, ובמיוחד האוכל הפחות בריא. אמנם יש כאלה שיחלקו עלינו ויכריזו כי סלט קינואה יותר טעים מפיצה, אבל בכנות – אנחנו לא ממש מאמינים להם. יחד עם זאת, דווקא האוכל הטעים, מלא הפחמימות והשומן והסוכר, הוא בדיוק האוכל שמונע מאתנו את הגוף אליו אנחנו שואפים וחמור מכך – את הבריאות הכל כך חשובה. אז איך להוריד אחוזי שומן, לחטב את ההיקפים ולחיות חיים בריאים יותר?

מה הם בעצם "אחוזי שומן"?

לפני שנתחיל אנחנו צריכים להבין בעצם במה מדובר כשאנחנו אומרים "אחוזי שומן". אם כך, בגוף האדם קיימים שני סוגי שומן – שומן חיוני המצוי באיברים הפנימיים המשחק תפקיד בפעילות הפיזיולוגית התקינה של הגוף, בלעדיו לא נוכל לתפקד, ומאגרי שומן הנמצאים ברקמות השומן עצמו. מאגרי השומן שלנו מספקים לנו אנרגיה ובידוד ונמצאים מתחת לעור, וגם הם חשובים עבורנו, אך יש לשמור את מאגרי השומן האלה במינון מסוים הנכון לנו, וכאשר אנו מדברים על צמצום אחוזי שומן- אנו מדברים על המאגרים הללו בדיוק. כדי לבדוק את אחוזי השומן בגוף משווים את היחס הכמותי בין מסת השומן למשקל הגוף. אחוז שומן תקין לנשים עומד על בין 21% ל-36% בהתאם לגילן, ואצל גברים בין 8% ל-25%, בהתאם לגילם.

שומן בצריכת המזון שלנו

חשוב להבין כי דברנו עד עכשיו על השומן הפנימי בגוף שלנו, אך גם השומן אותו אנו צורכים מתחלק לכמה קטגוריות – שומן רב בלתי רווי, שומן חד בלתי רווי ושומן רווי. השומן הרב הוא חיוני לגוף שלנו וניתן לצרוך אותו דרך אגוזים, דגים וסוגי שמנים שונים כגון שמן שומשום או שתן תירס. השומן החד הבלתי רווי אינו חיוני לגוף, אך הוא יכול לסייע בתפקודים שונים כמו הפיכת כולסטרול רע לכולסטרול טוב ולכן מומלץ לצרוך אותו במינונים מוגבלים באמצעות אבוקדו, שמן זית (או זיתים בכלל) ועוד. השומן הרווי הוא האויב בסיפור שלנו והוא מגיע מן החי (במוצרי בשר וחלב) ומן הצומח בשמן דקלים, שמן קקאו ועוד כל מיני שלא כדאי לצרוך בכמויות גדולות. אז נכון, אנו זקוקים לשומן בתזונה שלנו על מנת שהגוף שלנו יתפקד במלוא הכוח, אך יש לשים לב לסוג השומן אותו אנו צורכים.

האם אתם זקוקים לירידה באחוזי השומן?

לפני שנשאל את עצמנו איך להוריד אחוזי שומן, עלינו לשאול את עצמנו האם אנחנו בכלל זקוקים לירידה באחוזי השומן. ראשית, ניתן לבצע בדיקת body mass index הנקראת גם BMI. ה-BMI בודק את מסת הגוף בחישוב גובה ומשקל בנוסחה של משקל חלקי גובה (במטרים) בריבוע = BMI. BMI  תקין עומד על בין 18.5 ל-25.  דרך נוספת לקביעת אחוזי השומן היא לבצע בדיקת הרכב גוף ואחוזי שומן. בדיקה זו מתבצעת בצורה מקצועית והיא האמינה ביותר. הבדיקה תתאים לכל מי שמעוניין לבצע שינוי באורח החיים שלו (הרגלי אכילה או אימון גופני) ומעוניין להישאר במעקב אחר התקדמות הגוף.

הבסיס להפחתה באחוזי השומן

הבסיס הוא פשוט מאד, על מנת לרדת באחוזי השומן יש לשמור על מאזן קלורי שלילי קל, מדי יום; כלומר, להקפיד כי פחות קלוריות נכנסות אל הגוף מאשר נשרפות. אמנם ניתן לעשות זאת רק באמצעות שינוי תזונה, אך חשוב לזכור כי איננו מעוניינים לאבד מסת שריר אלא רק להוריד אחוזי שומן, לכן מומלץ לשלב גם אימון גופני באופן קבוע כדי לשמור על מסת השריר הקיימת ככל האפשר. אם כך, יש לחשב כמה קלוריות אתם עתידים לשרוף באותו היום, ולהקפיד לאכול פחות מכמות הקלוריות שנשרפת. גם את החישוב הזה יש לעשות בעדינות, שכן אם תגיעו למצב של מאזן קלורי שלילי גדול, הגוף יכנס למצב מצוקה ויתחיל לאגור את השומן במקום לשרוף אותו.

ומה עוד חשוב לזכור?

הקפידו לאכול הרבה חלבונים כדי לשמור על השרירים הקיימים, הפחיתו את צריכת השומן אך דאגו לצרוך את הכמות הרצויה של שומן חיוני, והקפידו לשתות מים בכמות רבה כדי להקל על הירידה ועל שריפת השומן. כמו כן, בנו תוכנית אימונים מתאימה לחיטוב הגוף, עם מאמץ שלא מכביד עליכם אלא מאפשר הוצאת אנרגיה ושריפת קלוריות. אימון EMS  יכול להיות אימון מושלם שכן הוא אינו מעמיס לחץ ומתח על השרירים ולא מהווה סכנת פציעה. הוא אימון בטוח ואינטנסיבי מאד המאפשר לרדת במשקל ולשרוף שומן במהירות מבלי לבלות שעות רבות בחדר הכושר!

רוצה לדעת איך אימון EMS יכול לעזור גם לך? לחץ כאן לתיאום אימון היכרות

אהבתם? יאללה שתפו...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *