איך תכינו עוגיות בריאות שימלאו אתכם אנרגיה, ללא שומן מיותר?

EMS clubבריאות, תזונה0 Comments

עוגיות בריאות

כולנו (כמעט) לא יכולים לעבור את היום, או מקסימום את השבוע, בלי לחטוא במשהו מתוק. חלקנו מגדילים לעשות ואוכלים קינוח לאחר כל ארוחה, וחלקנו פשוט מסתפקים בעוגיה או ופל עם הקפה במהלך היום, אבל הרבה מאתנו, במיוחד אלה הנמצאים בדיאטה או שרוצים לחיות אורח חיים בריא יותר, מרגישים מעט אשמה אחרי חדוות המתוק. זה לא שיש משהו אסור בצריכת מאכלים מתוקים, אבל אין ספק שכל מזון הנכנס אל פינו שאין בו שום ערך תזונתי הוא למעשה מזון מבוזבז. אם כך, איך נוכל גם לספק את התאווה למתוק וגם להזין את עצמנו ברכיבים בריאים ומלאי ערך? התשובה פשוטה – עוגיות בריאות! את המתיקות שלהן הן מקבלות מן הטבע (מפירות וסוכרים טבעיים) והן גם נותנות לנו אנרגיה וכוח להמשך היום. אז איך מכינים?

מה הופך עוגיה לבריאה?

ראשית, מומלץ להבין מה זה בכלל עוגיות בריאות, איך קובעים מה בריא ומה לא? פעמים רבות אנו יכולים לראות מוצרים המכריזים "אפס אחוז שומן" או "רק 59 קלוריות ליחידה". נשמע מבטיח, נכון? אז זהו, שלא. אפס אחוז שומן אמנם אומר שאין שומן בעוגיות אבל זה לא אומר שאין בהן סוכר, כימיקלים, המון קלוריות ובגדול – אף לא רכיב אחד בריא. גם עוגיות שמצהירות על קלוריות נמוכות לא בהכרח עושות את העבודה כי בינינו, חטיפי אנרגיה קנויים אמורים לתת לנו אנרגיה, וקלוריות משמען למעשה אנרגיה, אם כך, מעט קלוריות שוות גם מעט אנרגיה! האיזון שאנו צריכים לחפש הוא כמות קלוריות סבירה, ללא ממתיקים מיותרים, ללא שומן טראנס, ללא כימיקלים מיותרים, וגם לחפש ויטמינים, תוספות של פירות או אגוזים, וערכים תזונתיים חשובים.

הגרסה הכי מהירה – עוגיות בריאות קנויות

אין צורך במתכון בסעיף הזה, כל מה שאתם צריכים לעשות זה לגשת לחנות הקרובה למקום מגוריכם ולבחור עוגית בריאות או חטיף אנרגיה שנראה לטעמכם. הדבר היחיד שחשוב הוא להתחשב בכל מה שנכתב בסעיף הקודם – לעבור היטב על רשימת המרכיבים, לחשב את כמות הקלוריות, לוודא שיש בעוגיה דברים מזינים (דגנים מלאים, אגוזים, פירות ועוד) ולדעת למנן את הכמות שאתם צורכים מעוגיה זאת.

הגרסה הקלה – עוגיות בריאות בקערה אחת

לא חייבים להסתמך על המוצרים הקנוים, ואם יש זמן, בהחלט עדיף להכין בבית. הנה מתכון לעוגיה קלה, פשוטה ובמעט עבודה. להכנת העוגיות תצטרכו קערה אחת, כף, תנור וחצי שעה.
לתוך הקערה מכניסים:
כוס של שיבולת שועל
3\1 כוס של קמח מלא \ קמח כוסמין
3\1 כוס של אגוזי מלך קצוצים (אפשר גם פקאנים או שקדים)
3 כפות של סוכר חום
3 כפות טחינה גולמית
4\1 כוס שמן
חצי כפית סודה לשתייה
ואם רוצים: שבבי שוקולד צ'יפס או שוקולד מריר קצוץ (70% מוצקי קקאו לפחות!) \ חצי כוס צימוקים

מוסיפים לקערה את החומרים, אחד אחרי השני ומערבבים. יוצקים עוגיות על תבנית מכוסה בנייר אפייה ואופים 20 דקות בחום של 180 מעלות. מצננים את העוגיות ואוכלים בתאבון!

הגרסה הארוכה (אבל שווה את זה!) – חטיפי בריאות על בסיס קוסקוס

לתוך סיר קטן מכניסים:
כוס מיץ תפוזים
כף סוכר חום
4 כפות דבש
2 כפיות גרידת תפוז
ומרתיחים עד שהסוכר נמס ונוצר סירופ.

בקערה מניחים:
כוס קוסקוס מלא, עליו יוצקים את המיץ הרותח. מכסים את הקערה במכסה כלשהו ומניחים 10 דקות בצד, מבלי לערבב. אחרי 10 דקות מתחילים לערבב ולאוורר את הקוסקוס בעזרת מזלג, עד שהוא מצטנן. אל הקוסקוס שהצטנן מוסיפים כוס אחת של תמרים מגולענים וקצוצים דק מאד, וחצי כוס של צנוברים. את כל העיסה מעבירים לתבנית מרופדת בנייר אפייה, משטחים עם היד ואופים ב-180 מעלות למשך 20 דקות. מניחים לחטיף המוכן להתקרר בטמפרטורת החדר. לאחר שהתקרר פורסים לריבועים קטנים וטעימים.

ומה עם דרכים אחרות להתמלא באנרגיה?

כמובן שמלבד התזונה, חשוב מאד להקפיד לעבד את האנרגיה שבגופנו, כלומר להתעמל. אימון גופני לא רק משחרר ומניע את הגוף, אלא הוא גם שומר עלינו חזקים וכמובן מסייע לנו לעבד בצורה נכונה את הקלוריות הנכנסות לגופנו ולהשתמש בהן בצורה האידיאלית. לעיתים מחויבות לארבעה אימונים שבועיים בני שעה יכולה להיות מעט מורכבת בשביל אנשים שסדר היום שלהם מלא, לכן ניתן להחליף את האימונים הרגילים באימון EMS אחד בשבוע, בן 20 דקות, שמחליף בעוצמתו וביעילותו ארבעה אימונים שבועיים!

רוצה לדעת איך אימון EMS יכול לעזור גם לך? לחץ כאן לתיאום אימון היכרות

אהבתם? יאללה שתפו...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *