אם בעבר ניתן היה למצוא את שקי האיגרוף בעיקר במועדוני איגרוף או בסרטי איגרוף הוליוודיים, הרי שבשנים האחרונות ניתן למצוא שק איגרוף מקצועי פחות או יותר בכל חדר כושר או סטודיו לאימוני כושר. הסיבה לכך היא שלאחרונה המודעות ליתרונות הרבים הגלומים בשק האיגרוף נמצאת בשיאה. בין היתר ניתן לשלב את השק במסגרת של אימון אירובי אינטנסיבי, לנצל אותו לטובת אימוני כוח וכן מדובר באלמנט מושלם עבור אלה המעוניינים לרדת במשקל. במאמר שלפניכם נפרט אודות היתרונות הרבים הגלומים בשימוש בשק איגרוף במסגרת אימון כושר.

הפעלה מערכתית של כל הגוף במהלך האימון

היופי שבשימוש בשק איגרוף במסגרת של אימון כושר הוא בין היתר בכך ששק האיגרוף מחייב את המתאמן להפעיל את כל שרירי הגוף ללא יוצא מן הכלל, בדגש על שרירי היציבה. כמו כן, ההתנגדות הפסיבית של השק והצורך בביצוע שינויי תנוחה מהירים בתגובה לתנועתיות של השק מחייבים את המתאמן לשמור על ריכוז שיא במהלך האימון ולהקפיד על ערנות מרבית.
בכל אימון ואימון ניתן לעבוד על קבוצת שרירים אחרת, כך שלצורך העניין ניתן להתמקד בבעיטות לגובה הראש או המותניים, אך בהחלט ניתן להתמיד במתן אגרופים ישירים או מכות וו לצורך העניין. אימון כושר הכולל שימוש בשק איגרוף תורם לשיפור הקואורדינציה, הרפלקסים ולהעלאת מסת השריר.

היכולת להתאמן בכל מקום

יתרון חשוב ביותר העומד לצדו של שק האיגרוף מתבטא בכך שמדובר באביזר כושר שניתן לשאת ממקום למקום בקלות רבה יחסית. שק איגרוף ממוצע יכול להיכנס בקלות לכל תא מטען, כך שניתן בהחלט לקחת אותו לאימונים בחיק הטבע. זאת כמובן כל עוד מדובר באזור שיש בו, למשל, עצים בעלי ענפים נוחים לתלייה או על חוף ים עם מתקני כושר, שעליהם ניתן לעגן את השק.

אביזר קומפקטי ונגיש

מאחר שבניגוד לאביזרי כושר מקצועיים אחרים שק האיגרוף לא תופס מקום רב מדי, הרי שאין צורך להקצות לו חדר משלו בדירה. למעשה, ישנם מתאמנים רבים שמאחסנים את השק בארון או מתחת למיטה ופשוט שולפים אותו מדי יום לפני האימון, מתקינים אותו על הוו הייעודי בתקרה, מתאמנים ומחזירים אותו למקומו בתום האימון. מאמן מקצועי יוכל לבנות עבורכם תוכנית אימונים שלמה המבוססת אך ורק על שק איגרוף או תוכנית המתמקדת בעיקר בשק האיגרוף וכוללת בנוסף גם אלמנטים אחרים. הודות לכך, יש לכם אפשרות לשפר את הכושר שלכם בתוך ביתכם בכל עת, מבלי שתצטרכו להשקיע במנוי לחדר הכושר או מכון כושר.

עלות נמוכה

מעבר לכל מה שצוין לעיל, מדובר באחד מאביזרי הכושר המספקים את היחס הטוב ביותר בין העלות לתמורה. בניגוד למכשירים חשמליים כמו הליכון או אופני כושר ובניגוד לסטים של משקולות או מתקני כושר מכניים יקרים להחריד, ניתן להשיג כיום שקי איגרוף איכותיים מאוד בעלות של מאות שקלים. השקים המודרניים ניחנים בעמידות מרבית מפני שחיקה ויכולים לשרת אתכם נאמנה לאורך שנים.