חימום לפני אימון – המתכון המושלם לחימום קל ויעיל

EMS clubבריאות, כושר0 Comments

חימום לפני אימון

כל מי שאי פעם יצא אפילו לריצה מסביב לשכונה בטח שמע מישהו בסביבתו הקרובה מבקש ממנו "רק אל תשכח לעשות מתיחות". אלה מאתנו שהיו חכמים, הודו לאותו איש על הטיפ החשוב וחזרו הביתה רפויים ונעימים אחרי אימון. אלה מאתנו שחשבו לעצמם "נו, זו רק ריצה קלה, בשביל מה צריך חימום לפני אימון פשוט כזה?", כנראה הגיעו הביתה, עם שרירים תפוסים וקיללו את עצמם על עקשנותם גם ביומיים-שלושה שאחר כך. אז כן, חימום לפני אימון, כל אימון, זה עסק חשוב מאד, שמטיב עם השרירים שלנו, עם הכאבים ועם בריאות הגוף באופן כללי.

למה חימום לפני אימון הוא כל כך חשוב?
בגדול, השינוי המחשבתי אותו יש לעשות הוא שמתיחות או חימום זה משהו שעושים לפעמים לפני או אחרי האימון וזהו. האמת היא שחימום הוא חלק אינטגרלי מכל אימון, ולא מחשבה חולפת. כאשר אתם בונים לכם תוכנית אימונים, במיוחד אם אתם מתחילים בחדר הכושר או בתחום הספורט, חשוב מאד לשלב מתיחות וחימום לפני ואחרי כל אימון, כאמור, גם אם מדובר רק בריצה קלה מסביב לשכונה. החימום יגרום לכך שכאשר תתחילו את האימון האמיתי, סיבולת הלב-ריאה שלכם תהיה מתואמת, הריאות והלב יהיו מוכנים לאימון אינטנסיבי יותר, והיעילות משתפרת. כמו כן ,החימום מפזר בצורה יותר יעילה את הפסולת הנוצרת בדם בעקבות מאמץ השרירים ומאפשר לגוף שלכם להיות בריא יותר. שלב המתיחות בחימום משפר את גמישות השרירים, מגדיל את טווח התנועה, מגביר את זרימת הדם לשריר ומקטין את הסיכוי להפצע במהלך אימון.

אז איך הכי נכון להתחמם?
חימום זה לא רק מתיחות, וישנם כמה סוגים שונים של חימום, בהם תבחרו לפי הצרכים שלכם.

  • חימום כללי – חימום כללי הוא חימום בו אנו מפעילים קבוצות שרירים גדולות, מחממים את הגוף (ממש מילולית- מעלים את הטמפרטורה שלו), ומגבירים את זרימת הדם. חימום כזה בעצם יכול להיות כל סוג של פעילות גופנית אבל באינטנסיביות נמוכה, למשל – הליכה מהירה, ריצה קלה, קפיצות במקום ועוד. המטרה שלנו היא לחמם את הגוף ולהזיע מעט, לפני האימון הגדול.
  • חימום סביל – בניגוד לחימום הפעיל בפסקה מעל, ניתן להתחמם גם בצורה פאסיבית. למשל, אם ראיתם פעם מירוץ אופניים וראיתם את הרוכבים שוכבים על הרצפה כאשר המאמנים מעסים להם את שרירי השוק והירך – זו לא סתם פעילות מהנה, אלא חימום של לפני או אחרי רכיבה. אם כך, כל פעילות בה אתם לא מתאמצים אך בכל זאת מתחממים היא פעילות פאסיבית, לדוגמה – מסאג', סאונה, אמבטיה חמה – כל אלה מגבירים את זרימת הדם לעור ומעלים את טמפרטורת הגוף. חימום כזה יהיה לרוב מומלץ דווקא לאחר אימון, להרפייה והרגעה של השרירים.
  • חימום ממוקד – בחימום זה אנו מחממים במיוחד את השרירים בהם אנו מתעתדים להשתמש באימון. למעשה, אנו מבצעים את האימון עצמו, רק בצורה איטית וזהירה, כדי להתחמם, קצת כמו חזרה גנרלית לגוף. למשל, אם האימון אותו נבצע הוא משחק כדורגל, החימום שלנו יהיה לבעוט כדור לשער לבדנו (או אפילו סתם לחקות תנועות של בעיטה).
  • וכמובן, המתיחות – לא שכחנו את המתיחות החשובות. הן משפרות לנו את הגמישות, מחממות את השרירים והופכות את כל תהליך האימון לבטוח יותר.

שילוב החימום בכל אימון
לא משנה באיזה ספורט או אימון תבחרו, תוכלו לשלב את שלב החימום לפני או אחרי האימון. לדוגמא, באימון EMS, אימון קצר של 20 דקות בלבד המחליפות שעה שלמה בחדר הכושר, מומלץ לשלב עוד כמה דקות של מתיחות וחימום לפני ואחרי האימון. כך, אפילו אם תעשו את כל הצעדים הנכונים, עדיין בקושי תבזבזו חצי שעה מחייכם ותוכלו גם לחסוך בזמן וגם להנות מאימון אינטנסיבי ואיכותי מאד!

רוצה לדעת איך אימון EMS יכול לעזור גם לך? לחץ כאן לתיאום אימון היכרות

לרשת EMS club יש צוות של מאמני כושר אישיים בראשון לציון, וברחבי הארץ שיבנו תוכנית המותאמת לכם.

אהבתם? יאללה שתפו...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *