אז כמה קלוריות צריך לאכול ביום באמת?

EMS clubבריאות, תזונה0 Comments

כמה קלוריות צריך לאכול ביום

אין מי שעשה דיאטה בימיו ולא נאבק עם המונח שאף דיאטה לא שלמה בלעדיו – "קלוריות", והנושא מתחדד עוד יותר במיוחד בימים כאלה, כמו יום העצמאות, בו אנו מעבירים יממה שלמה אל מול המנגל ולא סופרים לרגע כמה פיתות אכלנו. במהלך השנים דיאטות רבות ניסו להסוות את המונח "קלוריות" עם שיטת נקודות, הדרת מאכלים מסוימים מהתפריט, אכילת מאכלים מגוונים אך בכמויות מדודות ועוד, אך בסופו של יום, כשאנחנו רוצים לרדת במשקל, תמיד נשאל את עצמנו שאלה אחת – כמה קלוריות צריך לאכול ביום?

את כל התפריט שלנו נבסס על מספר הקלוריות המותר עבורנו (לפי מגדר, משקל, סוג מבנה הגוף ועוד) ונעבוד קצת כמו עבודה מול הבנק. כל הזמן נבדוק כמה כסף (קלוריות שלא נאכלו) נותרו לנו בחשבון ואנחנו עוד יכולים לבזבז אותן, ונדאג שלא להגיע לחריגה בחשבון. אז כמה קלוריות באמת מותרות לנו ואיך מתחילים דיאטה על בסיס קלוריות?

מהן קלוריות?

לפני שנתחיל עם בניית תפריט וכמות קלוריות, כדאי להבין על מה בכלל אנחנו מדברים. קלוריות הן למעשה יחידות המודדות חום אנרגיה. ליתר דיוק, כמות האנרגיה הדרושה לחמם גרם אחד של מים  במעלת צלזיוס אחת, בלחץ של אטמוספירה אחת. מבולבלים? גם אנחנו. אם לפשט את העניינים, קלוריות הן חומר שאנחנו צריכים גם לצרוך אל הגוף וגם לשרוף החוצה מהגוף. אם אנחנו רוצים לרדת במשקל, אנחנו פשוט צריכים לשרוף יותר ממה שאנחנו צורכים. גוף האדם שורף קלוריות בכל דקה, בעת נשימה, בעת שינה, בעת הליכה וכו'. פעילות ספורטיבית שורפת הרבה יותר קלוריות מאשר ישיבה במקום ולכן, אם תרצו לרדת במשקל, יהיה עליכם לשלב פעילות ספורטיבית באופן פעיל אל חיי היום יום, או לחילופין להסתפק בדיאטה של 500 קלוריות ליום שאיננה בריאה לגוף כלל וכלל ויכולה אפילו להכניס את הגוף למצב מצוקה בו הוא מפסיק לשרוף קלוריות כדי לאגור שומנים. סותר לחלוטין את המטרה שלנו, נכון?

החלוקה הקלורית הנכונה

ראשית, הבינו שקיים הבדל מגדרי בצריכת הקלוריות. מספר הקלוריות שגבר שורף הוא גבוה יותר ממספר הקלוריות שנשים שורפות ולכן עליו לצרוך כמות גבוהה יותר של קלוריות. יחד עם זאת, המספר הזה משתנה אם מדובר באישה בהריון או באישה מניקה. ההבדלים יכולים לנוע אפילו בין אישה בהריון בשליש הראשון או האחרון, כמו גם אישה מניקה סמוך ללידה או חודשים רבים לאחריה. כמות הקלוריות להן זקוקות הנשים הללו משתנה לפי מצבן בחיים ויש לתכנן דיאטה המתאימה במדויק לסיטואציה. דבר נוסף שמשנה את צריכת הקלוריות הוא העיסוק שלכם. אם אתם עובדים בעבודה משרדית בישיבה תשרפו הרבה פחות קלוריות מחקלאי העובד בשדה או מאתלט מקצועי ששורף קלוריות מרובות בזמן העבודה.

ומה בתכלס?

ניקח שני אנשים ממוצעים לדוגמה. גבר ממוצע, גובהו 1.75, הוא בן 30 ועובד בעבודה שאינה מצריכה פעילות. משקלו הנוכחי 80 קילוגרם. על מנת לשמור על משקלו מבלי לעלות עליו לצרוך 1800 קלוריות ביום. במידה וירצה להוריד קילוגרם אחד בחודש, יהיה עליו לצרוך 1600 קלוריות ביום. ככל שירצה להוריד יותר, כך יצטרך לקצץ יותר בצריכת הקלוריות. האישה הממוצעת שלנו גם היא בת 30. גובהה 1.64 והיא שוקלת 66 קילוגרם. על מנת לשמור על משקלה יהיה עליה לצרוך 1450 קלוריות ביום, ואם תרצה להוריד במשקל, תצטרך להוריד את צריכת הקלוריות ל-1250 בחודש.

איך בונים תפריט?

נשמע כי בתפריט ממוצע של 1500 קלוריות ביום ניתן לצרוך שוקולד בלבד ועדיין לרזות, אמנם יש אמת מסוימת בדבר, אך אין ספק שמדובר באורח חיים מאד לא בריא. שימו לב שבתערובת הקלוריות שלכם אתם מכניסים חלבונים, פחמימות מורכבות, ירקות ועוד, ומשתדלים להימנע מסוכרים, מזונות מעובדים ושומן רווי. חלקו את הקלוריות בצורה שווה יחסית לכל ארוחה (ניתן לאכול מעט יותר קלוריות בארוחת הצהריים, הארוחה העיקרית, ומעט פחות בארוחת הערב) והשתדלו שלא לחרוג ממספר הקלוריות שהוקצב.

ומה עוד אסור לשכוח?

נכון, קיצוץ במספר הקלוריות יגרום לכם לרזות, אבל לא בטוח שיעשה אתכם בריאים יותר או חזקים יותר, וכנראה שגם לא חטובים יותר. על מנת להשיג את הגוף עליו תמיד חלמתם, בתוספת בריאות איתנה, עליכם לשלב פעילות ספורטיבית כלשהי אל תוך אורח החיים הרגיל שלכם. תוכלו לבצע הליכות, להירשם למכון כושר, או לבחור באימוני EMS , אימונים אינטנסיביים בני 20 דקות בלבד שיכולים להחליף שעות רבות בחדר הכושר ולתת לכם תוצאות מהירות!

רוצה לדעת איך אימון EMS יכול לעזור גם לך? לחץ כאן לתיאום אימון היכרות

אהבתם? יאללה שתפו...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *