מחסור בויטמין D – כנראה שגם אתם סובלים!

EMS clubבריאות0 Comments

מחסור בויטמין D

למרות שיש לנו ארץ טרופית יפה, עם שמש שזורחת במלוא אונה גם באמצע החורף, גם אנחנו, הישראלים, נוטים לסבול מבעיית מחסור בויטמין D. אם בעבר, רובנו היינו עובדים בחוץ, בשדות, בייבוש ביצות, והיינו סופגים את כל כמות הויטמין שנדרשה לנו על ידי חשיפת לקרני השמש, כיום אנו מבלים את רוב ימינו בתוך משרדים, חללים וחדרים סגורים וכמעט ולא נהנים מאור השמש הנעים. בנוסף, המודעות לנזקי השמש הלכה וגדלה ואנו מנסים אפילו להמנע מחשיפה מוגברת, למרות המחסור שיווצר בויטמין D. הסיבה? רובנו פשוט לא מבינים את משמעות המחסור ולא מרגישים אותו (או לא יודעים לשייך את העובדה שמה שאנחנו מרגישים נגרם מאותו מחסור).

מחסור בויטמין D

אז למה באמת יכול לגרום מחסור בויטמין D? חשוב להבין שויטמין D למעשה נועד להגן עלינו מפני מחלות. רמת ויטמין D ראויה יכולה לסייע לנו למנוע סוכרת, להפחית דלקות, לחזק את מערכת החיסון שלנו, למנוע יתר לחץ דם, או טרשת נפוצה, וזו רק ההתחלה. מחסור כזה יכול להווצר במיוחד אצל אנשים המתלבשים צנוע במהלך כל עונות שנה וזרועותיהם ורגליהם לא נחשפים לשמש לעולם, אנשים הגרים באזור עם זיהום אויר תעשייתי גבוה, אנשים עם עור כהה אשר חוסם את קרינה ה-UVB ומגביל את יכולתו של הגוף לייצר ויטמין D, וגם אנשים עם משקל עודף, או לחילופין אנשים עם מסת שריר גבוהה מאד ורמות נמוכות מאד של שומן בגוף (כמו בודי-בילדרים).

איך נדע אם אנו סובלים ממחסור?

אם יש לכם שלל סימפטומים שאחד מהם לא ממש מתחבר לשני, יש סיכוי שאתם סובלים ממחסור בויטמין D. בין הסימפטומים:
• מערכת חיסונית חלשה (נדבקים בקלות במחלות, חולים הרבה)
• כאבים לא מוסברים בשרירים ובעצמות
• עייפות ותשישות ללא סיבה
• דכאון או תנודות בלתי מוסברות במצבי רוח
• הזעת יתר (במיוחד באזור הראש)
הדרך הטובה ביותר לבדוק ולאשר את המחסור היא בבדיקת דם פשוטה, ולאחר מכן להתחיל להשלים את המחסור בדרכים שונות על מנת להפטר מן הסימפטומים הלא נעימים.

אז איך מטפלים במחסור?

הדרך הקלה – חשיפה לשמש. לשבת מדי בוקר במשך 10 או 15 דקות בשמש, כאשר הזרועות והרגליים חשופים ומופנים אל עבר השמש ולספוג את הקרניים. אין מדובר בחשיפה מסוכנת, כל עוד לא תבצעו אותה בשעות החמות ביותר ביום, והיא יכולה לסייע לכם מאד. דרך נוספת היא ליטול תוספים של ויטמין D המגיעים בטיפות או כדורים, או לצרוך מזון המכיל ויטמין D, למשל: דגים שמנים כמו טונה או סרדינים (או שמן דגים), חלב מועשר, חלמון ביצה, איברים פנימיים של עוף או בקר ועוד. חשוב לזכור כי לרוב כנראה שלא תצליחו להשלים את כל החוסר דרך המזון לכן מומלץ לשלב 2 או יותר מן השיטות המפורטות כדי להגיע לאיזון מלא.

חשוב לזכור, לעיתים הסימפטומים שמופיעים לא יעלמו גם לאחר השלמת המחסור. מומלץ לנסות ולטפל בסימפטומים בדרכים אחרות, ובעיקר באמצעות פעילות גופנית. פעילות פיזית קבועה בנוסף לנטילה קבועה של ויטמין D, תקל על כאבי שרירים, תעלים עייפות וחוסר אנרגיה, תחזק את המערכת החיסונית, ועוד. אם אתם מוצאים את עצמכם במחסור של זמן, תוכלו לבחור באימוני EMS, אשר בזמן קצר מחזקים את הגוף ומחטבים אותו, בשיטה ייחודית ומהפכנית!

רוצה לדעת איך אימון EMS יכול לעזור גם לך? לחץ כאן לתיאום אימון היכרות

אהבתם? יאללה שתפו...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *