מחקר: אימוני EMS לחולי לב כטיפול מונע

EMS clubEMS, בריאות0 Comments

אימון EMS

המחקרים הנוגעים לאימון EMS מתחלקים לרוב לשני סוגים – מחקרים על השפעת האימון בהיבט הפיזי הספורטאי – חיזוק השרירים, העצמת היכולות ועוד, ומחקרים הנוגעים להיבט הבריאותי והרפואי, כמו המחקר שהעלינו כאן בעבר על מניעת בריחת שתן בגיל מבוגר. הפעם רצינו להתמקד בנושא בריאותי, חשוב מאין כמוהו – שיפור הבריאות ומניעת הישנות המחלה אצל חולי לב.

הרעיון שמאחורי המחקר הוא לבדוק אם אימוני סיבולת מתונים יכולים לשפר את מצבם של חולי לב כרוניים, ולשמש כטיפול מונע נוסף. המחקר זיהה כי הפוטנציאל, בשימוש באימוני EMS על חולי לב, הוא גבוה מאד בכל הנוגע להתחדשות תאים ושרירים הניזוקים במהלך המחלה.

התנהלות המחקר

המחקר בוצע במשך 6 חודשים על 15 חולים שאובחנו באי ספיקת לב כרונית. במהלך אותם חודשים התאמנו החולים באימוני EMS, כאשר עוצמת האימון נבחרה על ידי המתאמנים בעצמם, בהתאם לתחושת הכיווץ וההרפייה שחשו בשרירים ועמדה על עוצמה 8 מתוך 10. טרם התחלת האימונים, נבדקו המטופלים באופן יסודי, וביצועי הלב שלהם נותחו על ידי בדיקות שונות, ביניהן בדיקת אק"ג ואקו-לב. בנוסף, נבדקו גם משקלו של כל מטופל, חלוקת השומן בגופו, רמות הקריאטנין (CK) ורמות ה-LDH. בהמשך התהליך נבדקו המטופלים גם באמצע הדרך, לאחר 3 חודשים, וגם כמובן בסוף התהליך, לאחר 6 חודשים.

תוצאות המחקר

כיאה לפוטנציאל המשמעותי שזוהה בהתחלה, תוצאות המחקר הראו שיפורים משמעותיים אצל החולים. למעלה מ-96% שיפור בצריכת החמצן בעת פעילות אנ-אירובית, ירידה משמעותית בלחץ הדם, הגדלת מסת שריר בעד כ-14%, בעוד משקל הגוף נשאר יציב ולבסוף – כל המטופלים הצהירו כי הם חשים עלייה משמעותית ביכולות התפקודיות שלהם בזמן מאמץ.

מסקנות המחקר

לראשונה נבדק לעומק נושא ההשפעה של אימוני EMS על חולי לב והציג תוצאות מרשימות. השיפור הניכר ביכולות והביצועים של כל מטופל במחקר, האופטימיזציה של חוזק השרירים, השיפורים הפיזיולוגיים והמטבוליים – כולם הראו תוצאות משמעותיות הרבה יותר מאשר באימוני האירובי הקונבנציונליים בהם מתאמנים כיום חולי לב הסובלים מאי ספיקת לב כרונית הנמצאים בשלב ראשון או שני של שיקום והחלמה. אין ספק כיום כי לאימוני EMS יש פוטנציאל עצום לגרום לשיפור משמעותי והחלמה אצל חולי לב הסובלים מאי ספיקת לב כרונית.

רוצה לדעת איך אימון EMS יכול לעזור גם לך? לחץ כאן לתיאום אימון היכרות

אהבתם? יאללה שתפו...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *