עיצוב עסק יכול להיות דומה לעיצוב הדירה הראשונה שאי פעם עברתם אליה. ההתרגשות בשיאה, אתם לא רוצים לפשל, ואתם רוצים שכל מי שיכנס אל החלל – ישים לב לעיצוב שלו. יחד עם זאת, בניגוד לעיצוב הבית, כאשר מעצבים עסק חייבים לשים לב גם לפן העסקי. איך מעצבים בצורה מוכרת, איך מעצבים בצורה שמדברת בשפה בה אני רוצה שבית העסק שלי ידבר? איך מעצבים בכדי שיתאים למוצר או לשירות שלי? הבעיה רק מתגברת כאשר פותחים עסק חדש בתחום הכושר. הצרכנים אמורים להיות צרכנים קבועים, כלומר, כאלה אשר רוכשים מנוי ונכנסים לבית העסק שלכם 3-4 פעמים בשבוע, והעיצוב צריך להיות נעים מחד וממריץ מנגד. אז איך באמת עושים זה?

מעצבים את חדר הכושר מחדש

תאורת ספוטים לחדר כושר

קודם כל – התמונה הגדולה
ראשית ננסה להבין באיזה סוג של חדר כושר מדובר. באם מדובר בסניף זכיינות של רשת גדולה – את כל ההחלטות העיצוביות כבר עשו עבורכם. אתם משתמשים בלוגו ובסכמת הצבעים של הרשת ואתם רק צריכים להחליט על סידור החפצים בחלל. אם אתם פותחים עסק עצמאי אותו אתם מקימים מאפס, העבודה הרבה יותר מסובכת. מלבד כל העיסוק בהיבט הניהולי כגון: בניית תוכנית עסקית, גיוס הון, גיוס עובדים, שיווק ופרסום העסק וכו׳, תצטרכו גם לעסוק בעיצוב חדר הכושר שלכם לפני שתתחילו בתהליך העיצוב, החליטו על פלטת הצבעים בה תשתמשו. אם כבר יצרתם לוגו לעסק, מומלץ להשתמש בצבעים החופפים לצבעים אשר בלוגו. החלל צריך להיות נעים ומזמין, במיוחד ללקוחות הקבועים, אך לא נעים מדי, לא רך ולא נינוח – להפך. אנחנו מחפשים להמריץ את הקהל ולגרום לו לרצות להתאמן ולהשיג תוצאות.

אל תשכחו את הפרטים הקטנים
אחרי שהבנו את האווירה הכללית ואת פלטת הצבעים הרצויה, ניגש להתמקד בפרטים הקטנים. יש צורך לבחור תאורה לחדר הכושר בדיוק כשם שהייתם בוחרים תאורה לבית, בצורה מחושבת, עם מינון מדויק שיתאים לחלל. בחירה נכונה לתאורה תהיה גופי תאורה גדולים בשילוב ספוטים הממוקמים ישירות ובצמוד לכל מתקן ומתקן, כמו גם לאזורי המנוחה. ודאו כי עיצבתם מקלחות ותאי הלבשה גדולים ונעימים מספיק ללקוחות, וכי פלטת הצבעים נשמרת גם בצבעי המגבות, הבדים, הווילונות, השטיחים ואפילו המדים של העובדים במכון.