אוסטיאופורוזיס מה זה?

Ems Clubבריאות0 Comments

שלד

אוסטיאופורוזיס או דלדול עצם היא מחלה שמאופיינת בירידה הדרגתית בצפיפות רקמת העצם. עצמות הגוף מטבען נבנות ומתפרקות לכל אורך חיינו, אך בקרב מי שמתמודדים עם דלדול עצם, תהליך הפירוק גובר על תהליך הבנייה, וכמות העצם יורדת עם הזמן. יש מספר גורמים אפשריים להופעת המחלה, שמגדילה באופן ניכר את הסיכויים להיווצרות של שברים בעצמות הגוף.

גורמים ושכיחות באוכלוסייה

מחלת האוסטיאופורוזיס מופיעה בעיקר אצל אנשים מבוגרים. אמנם המחלה יכולה להתרחש גם אצל גברים וגם אצל נשים, אך היא יותר תדירה בקרב נשים, ובמיוחד לאחר הפסקת המחזור החודשי, בעקבות הירידה ברמת הורמון האסטרוגן. גורמים ידועים נוספים הם דלקות פרקים, שינויים הורמונאליים, משקל גוף נמוך יתר על המידה, עישון סיגריות, צריכת אלכוהול מוגברת – ועוד. גם זיהומים גופניים ממקורות שונים יכולים להוביל לדלדול עצם.

הופעת שברים

התסמין הנפוץ והברור ביותר של דלדול עצם הוא הופעה מתמשכת של שברים בעצמות הגוף, לרבות בעמוד השדרה ובשורש כף היד. לרוב אין סימנים אחרים, מלבד כאב נקודתי שמופיע בחלק מהמקרים, ומסיבה זאת אנשים רבים אינם מודעים כלל לקיום הבעיה עד שנוצר השבר הראשון. חוסר טיפול במחלה יוביל להחמרה שעשויה להוביל לסיבוכים קשים. בכל חשד שמתעורר מומלץ לבצע בדיקת צפיפות עצם על מנת לאבחן את המחלה. ככל שמזהים אותה בשלב מוקדם יותר, כך ניתן גם להצר את התקדמותה וגם לבנות עצם. גילוי מאוחר עשוי בחלק מהמקרים לאפשר האטה של קצב איבוד מסת העצם או עצירת האיבוד – אך לאו דווקא יותר מכך.

טיפול במחלה

פעילות גופנית ידועה כעוזרת לטיפול בדלדול עצם, מהליכה ועד לאימוני כח אינטנסיביים. גם לשמירה על תזונה מאוזנת ומתאימה יש חשיבות רבה, וההמלצה הרווחת היא לצרוך כמות נאותה של סידן, ויטמין K ו-ויטמין D. בפרט מומלצים מוצרים ומאכלים כגון יוגורט, גבינות, ברוקולי, קייל, סלמון, סרדינים, אגוזים ושקדים.

אימון בEMS club  עוזר לחזק את הגוף ותורם הן לבניית מסת שריר והן לבניית מסת עצם. צרו קשר כעת 2338* לתיאום אימון ראשון עם מאמן כושר אישי באחד מהסניפים של רשת EMS club.

לרשת מאמני כושר אישיים בפתח תקווה ובעוד ערים ברחבי הארץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *