איך בודקים אחוזי שומן?

Ems Clubבריאות0 Comments

הורדה במשקל

לכל מי שנמצאים בתהליך של חיטוב והצרת היקפים, בדיקת אחוזי השומן בגוף היא דרך טובה להבין מה המצב באותה נקודת זמן ולעקוב אחר השינויים. המשקל לבדו נותן תמונה כללית מאוד, שאינה מתייחסת להרכב המשקל וליחס בין מסת גוף הרזה למסת הגוף השמן. ישנן מספר דרכים לבדוק אחוזי שומן, חלקן מצריכות מכשור מתקדם יחסית ואת חלקן ניתן לבצע בקלות ובאופן עצמאי גם בבית.

מדידה על ידי קליפר

אחת מדרכי המדידה הנפוצות ביותר. הקליפר מפריד בין השומן והשריר ומודד את עובי קפל העור. יש לבצע מדידה באופן זה ב-4 מיקומים שונים בגוף על מנת לקבל תמונת מצב עדכנית. יש לשים לב שקל לטעות בביצוע בדיקה שכזאת וכך להניב תוצאות בלתי מדויקות – לכאן ולכאן. מומלץ לבדוק כל אזור פעמיים בכדי לאמת את התוצאות ולבדוק שאין הבדל מהותי ביניהן. לאחר ביצוע המדידות מציבים את התוצאות בתוך טבלה שמתחשבת גם בפרמטרים של מגדר וגיל. המיקומים לביצוע הבדיקה הם:

  • שריר הזרוע התלת ראשי
  • שריר הזרוע הדו ראשי
  • עצם השכם
  • מותניים

מדידה על ידי סרט מדידה

שימוש בסרט תופרות שיש כמעט בכל בית מאפשר קבלה של הערכה כללית של אחוזי השומן בגוף. מדובר בשיטה הפשוטה ביותר לביצוע. יש למדוד את המדדים הבאים:

  • היקף הצוואר
  • היקף המותניים
  • היקף הירכיים – לנשים בלבד

גם במקרה זה מומלץ לבצע את הבדיקה מספר פעמים. את הנתונים המתקבלים יש לשקלל ביחד עם מגדר, גיל, גובה ומשקל על מנת לקבל תוצאה סופית.

שימוש במכשירים דיגיטליים

כמובן שישנם גם אמצעים מתקדמים ומשוכללים יותר לבדיקת אחוזי השומן, כמו למשל:

  • משקל דיגיטלי המודד אחוז שומן באמצעות העברת זרם חשמלי קל בגוף ובדיקת ההתנגדות והמוליכות החשמלית באזורים שונים.
  • מכשיר המשתמש בגלי אינפרא אדום דרכו ניתן לבדוק את היחס שבין מסת הגוף הרזה למסת הגוף השמן.
  • מכשיר Bod Pod: מכשיר מתקדם במיוחד, אשר מודד בדיוק גבוה מאוד את צפיפות הגוף באמצעות לחץ אוויר. אמין ומדויק מאוד, אך לא נגיש לרוב האנשים.

הורדה באחוזי השומן

אימון בשיטת EMS club הוכח כיעיל ואפקטיבי בהורדה ניכרת של משקל ואחוזי שומן, אם המטרה שלכם היא להצר היקפים, לחטב ולשפר את הבריאות הכללית. צרו איתנו קשר עכשיו וקבעו אימון ראשון בליווי מאמן כושר אישי: 2338*

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *