איך להצליח להתאמן בצום רמאדן?

Ems Clubתזונה0 Comments

רמאדן

חודש הרמדאן מתאפיין בשעות צום במהלך היום ושעות חגיגיות לאחר שקיעת השמש ובמהלך הערב והלילה, אז מותר לאכול ולשתות. בשעות אלו נערכת ארוחת האפטאר, שהיא הארוחה ששוברת את הצום היומי. בהחלט ניתן לאכול מאכלים מתאימים ולאחר מכן להגיע להתאמן, ואין מניעה דתית לעשות זאת.

להחזיר אנרגיה לגוף

המוסלמים נוהגים לשבור את הצום בראש ובראשונה עם אכילת תמרים ושתיית משקאות מתוקים. באמצעות הסוכרים הללו הם יכולים להחזיר לגוף אנרגיה שאבדה במהלך הצום, בו למרות כל הקושי, עדיין ממשיכים לעבוד כרגיל. התמר באופן ספציפי ידוע כמקור אנרגיה מצוין – הוא מכיל סוכרים טבעיים, הוא בעל ערך גליקמי נמוך ומכיל ויטמין A, ויטמינים מקבוצת B ומינרלים כמו ברזל, סידן ואשלגן. מעבר למשקאות הממותקים, כדאי לשתות כמות הגונה של מים, ובפרט אחרי יום עבודה בעונת הקיץ, דבר אשר יועיל כמובן בזמן האימון.

להגיע לאימון כושר אישי

לאחר שהמרצנו את הגוף בעזרת מזון ושתייה, ניתן להגיע להתאמן בהצלחה – בהחלט לא מומלץ ולא כדאי להתאמן על בטן ריקה. אימון EMS אחרי הצום מתאים במיוחד לצמים בשל האפקטיביות שלו והעובדה שהוא קצר מועד. במקום לשהות זמן רב בחדר הכושר, 20 דקות של אימון ממוקד ועצמתי יעשו עבודה מעולה ויעילה יותר, ויאפשרו לכם להמשיך לאחריו להמשך ארוחת האפטאר ולאווירה החגיגית שהיא חלק מהמסורת המוסלמית בחודש הרמדאן.

אכילה לאחר האימון

זמן קצר לאחר האימון מומלץ לשתות מים ולאכול מכל אבות המזון. לרוב מומלץ לאכול תוך כ-30-45 דקות מהרגע שסיימתם. מומלץ לצרוך חלבונים ופחמימות, וניתן להוסיף גם מעט שומנים טבעיים. צריכת חלבונים תעזור לכם למנוע פירוק של חלבוני שריר ותקדם סינתזת חלבונים, וכך תעזור לכם לבנות שריר, בעוד צריכת פחמימות תחזיר לגוף חלק ממצבורי הגליקוגן שבהם הוא השתמש במהלך האימון. כך תוכלו לשקם את הגוף לאחר האימון ולעזור לו להתאושש באופן אידיאלי.

אם אתם מעוניינים בבניית שריר, בהצרת היקפים ובחיטוב הגוף, אימוני כושר אישיים באחד מהסניפים של רשת EMS club שפרוסים ברחבי הארץ יעזרו לכם רבות, וישתלבו מצוין גם עם צום הרמדאן. צרו איתנו קשר *2338 בשביל להתחיל להתאמן בהקדם.

לרשת מאמני כושר בפתח תקווה ובעוד סניפים ברחבי הארץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *