איך להתאמן נכון בקיץ החם

Ems Clubבריאות0 Comments

אימון תמיד מאתגר את הגוף, ויש מספר קווים מנחים שיש לעקוב אחריהם בכל שגרת אימונים. וודאי שיש עצות והנחיות מיוחדות לאימון בקיץ, ובפרט אם מתאמנים במיקום פתוח. להלן כמה טיפים חיוניים מאוד לשגרת האימונים שלכם בחודשים הקרובים.

תזמון האימון

אם אתם מתאמנים בחוץ, מומלץ להימנע משעות שבהן שורר עומס חום כבד – פחות או יותר בין 10 בבוקר ל-4 אחר הצהריים. בשעות אלו יש למרוח קרם הגנה, אך עדיף להתאמן בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות הערב. אם אתם מתאמנים במכון כושר מקורה, כמובן שתזמון האימון כלל אינו מהווה סוגיה עבורכם.

לבוש באימון

כדאי ללבוש בגדים בהירים ואווריריים אם וכאשר אתם מתאמנים בחוץ, ובפרט אם בכל זאת מדובר בשעות חמות. אפשרו לעור ולגוף שלכם לנשום. צבעים בהירים יעזרו לכם להחזיר אור במקום לספוג את הקרניים. שימוש בבגדים שעשויים מכותנה יעזור לזיעה להתאדות.

לשמור על אלקטרוליטים

חשוב לשמור על מאזן המלחים והאלקטרוליטים בגוף, ובפרט על רמה טובה ובריאה של אשלגן, סידן, מגנזיום וביקרבונט. כך תוכלו לתפקד כראוי לכל אורך היום, ובפרט במהלך האימון הגופני, ולשמור על רמה גבוהה של נוזלים ואנרגיה. לכל אחד מהאלקטרוליטים הללו תפקיד חשוב בתפקוד השרירים ובמניעת התכווצויות בלתי רצויות.

 לשמור על נוזלים

כמובן שחשוב לשמור על מאזן הנוזלים של הגוף. שתייה מספקת של מים חשובה בכל עונה בשנה. כדאי לשתות לפני האימון, במהלכו ולאחריו, וגם אם אתם לא חשים צמאים – התחושה עשויה לתעתע ולהטעות. שאו אתכם בקבוק מים בצורה נוחה וקחו לגימה הגונה מעת לעת. כדאי לדעת שאפשר גם לשתות יותר מדי, וכך להוביל לרמה נמוכה מדי של נתרן בדם – וגם מכך יש להישמר.

תזונה בריאה

לרוב מומלץ להימנע ממשקאות שמשווקים כמשקאות אנרגיה, מכיוון שהם עמוסים בקלוריות, גם אם יש בהם כמות גבוהה של חלבון. עדיף לשמור על תזונה בריאה ומאוזנת מבחינת מאקרו ומיקרו נוטריינטים, ולוודא שאתם מקבלים את כל האלקטרוליטים שהגוף צריך, ובפרט לפני האימון. הקפידו לא לדחוף את הגוף יותר מדי לקצה, ואל תאפשרו לעצמכם להרגיש מסוחררים או חלשים.

הדרך האידיאלית להתאמן בקיץ, היא לעשות זאת במכון ממוזג ומקורה, שמעניק את התנאים הטובים והנעימים ביותר. צרו איתנו קשר בכדי לקבוע אימון כושר ראשון בליווי מאמן כושר אישי: *2338

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *