איך לשחרר שרירים תפוסים?

Ems Clubכושר0 Comments

כולנו מכירים את זה. אנחנו מגיעים לאימון כושר אחרי זמן רב שלא ביצענו פעילות גופנית, מתאמצים ומנסים לחזור לכושר, ואפילו נהנים בעת הפעילות. ובכך, יום לאחר האימון אנו מרגישים שכל הגוף שלנו תפוס וכי האיברים שהפעלנו באימון – כואבים. במקרים כאלה מדובר לרוב בשרירים תפוסים. אז כיצד משחררים שריר תפוס? כמה שיטות להקלה והתמודדות – בהמשך.

שרירי הגוף שלנו פועלים בכל זמן. השרירים עובדים כאשר אנו הולכים, רצים, יושבים, מבצעים פעילות גופנית, ואפילו ישנים! בזמן שאנו מאמצים את שרירי הגוף יתר על המידה (או באופן חד פעמי בחדר הכושר או באימון אחר), אנו סובלים מכאבים באזורים שהתאמצו. תופעת השרירים התפוסים, אינה מסוכנת ונקראת בעגה המקצועית Delayed Onset Muscle Soreness.

כיצד פועלים בעת שריר תפוס?

במידה ואתם חשים את כאבי השרירים במידה רבה, מומלץ לא לוותר ולהמשיך להתאמן. במקרים של כאבים לאחר אימון, חשוב להגיע לאימון נוסף וכמה שיותר מהר. זאת כדי למתוח ולשחרר את הגוף. השריר שנתפס, מעצם עבודתו – יתחיל להשתחרר.

בחירת אימונים מטיבים ומשחררים

כדי לשחרר במהירות שרירים, ישנם אימוני כושר כמו אימון EMS אשר פותח על ידי נאס"א עבור אסטרונאוטים ששוהים בחלל. שיטת האימון תאפשר התערבות חיצונית להפעלת השרירים והיא מעולה עבור טיפול בכאבים שנוצרים לאחר אימון. האימון עובד על מספר קבוצות שרירים, כמו שרירי הבטן והליבה. לכן הוא מחטב את הגוף ומשחרר אותו. בניית שריר באמצעות אימון EMS תאפשר חזרה לשגרת אימונים בקלות, תוך הפעלת 90 אחוזים משרירי הגוף.

תרגול יוגה ופילאטיס

אם אתם רוצים לתרגל מגוון שיטות אימון לשחרור הגוף, תוכלו להצטרף לאימוני יוגה ופילאטיס שנועדו כדי למתוח את הגוף. נוסף לכך, לפני כל פעילות גופנית, יש לבצע מתיחות ולאחר האימון: לשחרר של הגוף על ידי סיוע של מאמן כושר אישי.

לסיכום, אם השריר כואב, כדאי להמשיך להתאמן ולא לוותר, כמו גם לבחור שיטות אימון אפקטיביות שיסיעו לכם להפטר מכאבים כאלה ואחרים.

אימון EMS עובד על 90% מקבוצות השרירים בגוף בו-זמנית ומעולה למתיחות הגוף וטיפול בכאבים. האימון מפעיל את מרבית שרירי הליבה ( שרירים שאינם מחוברים ישירות לשלד). צרו איתנו קשר 2338* לקביעת אימון כושר ראשון עם מאמן כושר אישי של הרשת.

לרשת צוות של מאמני כושר בראשון לציון ובעוד ערים ברחבי הארץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *