לחיות כמו אתלט – איך משפרים סיבולת לב ריאה במהירות?

EMS clubבריאות, כושר0 Comments

סיבולת לב ריאה אימון ems

בין כל המערכות אצלנו בגוף, אחת מהמערכות החשובות ביותר היא המערכת הקרדיו-וסקולרית. אל תברחו, זה לא שיעור באנטומיה – המערכת הזו היא בעצם מערכת הלב וכלי הדם והיא זו שאחראית, מעל לכל, על להשאיר אותנו בחיים. מעבר לחשיבותה בתפקוד היומיומי שלנו, היעילות שלה נמדדת בצורת סיבולת לב ריאה – אחד מהמרכיבים החשובים ביותר בכושר גופני (בנוסף לגמישות, סיבולת שריר, מהירות, כוח, שיווי משקל ועוד). אז איך ניתן לשפר סיבולת לב ריאה בצורה מהירה ואיכותית, לחזק את הבריאות שלנו ולהיכנס לכושר גופני אמיתי?

אז מה זה בעצם "סיבולת לב ריאה"?

קודם כל נבין מה זה בכלל "סיבולת לב ריאה". סיבולת זו היא בעצם היכולת של כל מערכות הגוף הגדולות לפעול ביחד לאורך זמן, לספק חמצן לגוף ולסלק פסולת ורעלים הנוצרים כאשר אנו מאמנים את השרירים שלנו. על מנת שנוכל להתמיד בפעילות גופנית לפרק זמן ארוך, אנו זקוקים לסיבולת לב ריאה מפותחת שתקלוט כמות גדולה של חמצן ותעביר אותו אל כלי הדם, תוך כדי המאמץ. בנוסף ליכולת להתאמן לפרקי זמן ארוכים, סיבולת לב ריאה מפותחת תורמת גם לשיפור בזרימת הדם, ירידה במשקל, ירידה בלחץ הדם, חיזוק הלב, בקיצור – למה אתם מחכים? קומו מהמחשב ולכו להתאמן!

סוגי פעילות נפוצים לחיזוק סיבולת לב ריאה

כל מאמץ גופני המתבצע באופן מתון ולאורך זמן יכול להיחשב כפעילות מתאימה לפיתוח סיבולת לב ריאה, לדוגמא: ריצה קלה, הליכה מהירה, שחייה, רכיבה על אופניים חשמליות ועוד. בחדר הכושר מומלץ לחפש כל דבר הכולל אימון אירובי כלשהו כמו זומבה, ספינינג, שיעורי מדרגה או משחקי כדור שיעילים גם הם. בנוסף, תחביבים כמו ריקוד ותנועה יכולים להיות מצוינים בפיתוח הסיבולת. המתקדמים מבינכם יכולים לבחור גם באומנויות לחימה או בקיקבוקסינג שמעלה את קצב הלב ומפתח את היכולות האירוביות במהירות.

חיזוק סיבולת לב ריאה בבית

לא חייבים ללכת לחדר הכושר כדי לפתח סיבולת לב ריאה. ניתן להתאמן בגבולות הבית, או בסביבותיו ולהשיג תוצאות זהות לתוצאות שתשיגו בחדר הכושר, כל שעליכם לעשות הוא לפנות את הזמן הראוי לפעילות. בבית תוכלו לקפוץ בחבל, לעלות ולרדת במדרגות לאורך זמן (לא רק גרם מדרגות אחד או שניים!), לטפס על גבי שרפרף ביתי (כמו שעושים בשיעורי אירובי מדרגה), לבצע הליכה מהירה ברחבי השכונה או לקנות מכשיר כושר כמו הליכון או אופניים נייחים ולהתאמן בבית. זכרו, השגרה הקבועה היא החשובה לפיתוח הסיבולת ואין לזלזל או לחפף בתהליך האימונים אם רוצים לראות תוצאות מהירות!

ומה עם קיצור תהליכים?

נכון, אתם קוראים את כל זה וחושבים "אין לכם איזה פתרון מהיר יותר עבורנו?" – אז כן. יש לנו. לא רק מהיר יותר (ב-20 דקות של אימון כזה תוכלו להחליף 4 שעות בחדר הכושר) אלא גם יעיל יותר (במהלך אימון לפיתוח סיבולת לב ריאה אתם גם מחזקים את השרירים בכל שאר הגוף), ואפילו כיף יותר (אתם בתוך חליפת חלל עתידנית שמחשמלת אתכם, תודו שזה יותר מעניין מאימוני אירובי רגילים). לכל הפלא הזה קוראים אימוני EMS  ואתם מוזמנים לנסות ולגלות עולם חדש של אימוני כושר, פיתוח סיבולת לב ריאה וחסכון בזמן!

 

רוצה לדעת איך אימון EMS יכול לעזור גם לך? לחץ כאן לתיאום אימון היכרות

אהבתם? יאללה שתפו...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *