5 דברים שלא ידעתם על הסופגנייה

Ems Clubתזונה0 Comments

אנחנו בהחלט תומכים ומעודדים את כל המתאמנים שלנו להקפיד לשלב תזונה נכונה ומאוזנת במקביל לאימוני EMS ולצרוך מזונות בריאים ועשירים בנוטריינטים. לעיתים מזדמנות אפשר ומותר לצרוך מזונות שמספקים צורה מסוימת של סיפוק רגשי או במילים אחרות: אם השקענו באימון והקפדנו על תזונה, אפשר להרשות לעצמנו לאכול סופגנייה. זו גם חלק מהמסורת שלנו, כך שזה בסדר. לכבוד החג אנחנו מעוניינים לספר לכם על מספר דברים הנוגעים למאכל המפורסם – קריאה נעימה.

1. אפשר גם אפוי

כן, סופגנייה היא מאכל שכמו ששורש המילה שלו מספרת – סופגת שמן. דרך בריאה יותר לצרוך סופגניות, ועדיין ליהנות מטעמן, היא לאפות אותן. אם אתם עמלים על הכנת הסופגניות בעצמכם, וזאת בהחלט דרך טובה לשרוף עוד כמה קלוריות וגם להשגיח על מה בדיוק כל סופגנייה מכילה, כדאי לשקול לאפות אותן. ניתן גם לרכוש במקומות מסוימים סופגניות אפויות ולא מטוגנות.

 2. מביאה אנרגיה

פחמימות, ובעיקר אלו שיש להן ערך גליקמי גבוה כמו הסופגנייה, המבוססת על סוכר וקמח לבן, מעלות את רמת הסוכר בדם באופן מהיר למדי ומביאות עימן גל של אנרגיה. כל עוד לא הפרזתם והסתפקתם בסופגנייה אחת, ואתם לא כבדים מדי, ניתן להמתין מעט ולנצל את האנרגיה שהגוף קיבל לצורך אימון. זה מה שנקרא להוציא את המיטב מכל סיטואציה. זה גם בהחלט עוזר לנקיפות המצפון הנלוות לעיתים לאכילה של בצקים מושחתים.

3. חשיבות השמן

כל עוד אתם מכינים את הסופגנייה באופן עצמוני, ובוחרים לטגן אותה, תוכלו כמובן לדעת באיזה שמן היא טוגנה. תמיד עדיף להשתמש בשמן נקי ולא בשמן משומש או שרוף. ישנם שמנים המתאימים יותר לטיגון מאשר אחרים, כמו למשל שמן תירס, שמן קנולה או שמן חמניות.

4. עדיף לשבת

כשאוכלים – תמיד עדיף לשבת. הישיבה עצמה עוזרת לנו לאכול פחות ולשבוע יותר. כאשר יושבים קל יותר ליהנות מהאכילה והיא נמשכת זמן רב יותר. אכילת סופגניות בעמידה עשויה בסבירות גבוהה להוביל לאכילה מוגזמת ובלתי פרופורציונאלית.

 5. ערך קלורי

סופגנייה יכולה לעלות לכם בסכום של עד כ-500 קלוריות ליחידה גדולה ועסיסית. סופגניות קטנות יותר הן בעלות ערך קלורי קטן יותר. מה שכן, סופגניות קטנות אינן תירוץ לאכילה של מספר יחידות גדול מהמאכל השמנוני. אם אתם מכינים אותן בעצמכם, השתדלו לבחור במילויים בעלי ערך תזונתי גבוה יחסית. המילוי בכל מקרה משפיע על הערך הקלורי, וחשוב לשים לב לכך. זכרו שחשוב לשמור על שגרה, ויש לשים לב שלא להתדרדר לתזונה בלתי בריאה. כמו שאומרים – הכל במידה.

אם אתם בכל זאת רוצים ליהנות מסופגניות וממאכלים דומים מעת לעת, הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להתאמן ברשת EMS club. מדובר באימון שעוזר לבניית השריר ומאיץ את קצב חילוף החומרים ושריפת הקלוריות, האימון נמשך 20 דק', פעם בשבוע. אם אתם מתקשים לחזור לשגרה מאוזנת ובריאה, זוהי עוד סיבה מעולה ליצור איתנו קשר ולהיכנס לתוכנית אימונים בליווי אישי של מאמן כושר אישי: 2338*

לרשת EMS club צוות מאמני כושר אישיים בפתח תקווה ובעוד סניפים ברחבי הארץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *