דיאטה לפי סוג דם

EMS clubEMS, בריאות, תזונה4 Comments

דיאטה לפי סוג דם

כמו בכל תחום, גם בעולם הדיאטות ישנם טרנדים שמופיעים וחולשים על התחום. מדי שנה אנו שומעים על דיאטות חדשות כמו פליאו, דיאטת אטקינסון, דיאטת 17 הימים ועוד. לצד אותן דיאטות, הטוענות כי הן יעבדו עבור כל אחד, ישנם שינויים בהרגלי תזונה אשר מיועדים לאנשים ספציפיים, ביניהם – דיאטה לפי סוג דם. בתזונה זו, מאפיינים את הרגלי העיכול והתזונה לפי סוג הדם של המטופל ומתאימים לו מאכלים נכונים שיגרמו לאיזון בריאותי ופיזי.

ישנם יתרונות לא מבוטלים לתזונה לפי סוג דם, אשר מהעיקריים שבהם הוא האפשרות לאכול כמות גדולה יחסית של מזונות המתאימים לכם ובכך למנוע תחושה של רעב ולאזן את רמת התיאבון שלכם בזמן הדיאטה, מה שלעיתים לא קורה בדיאטות אחרות. ישנם ארבעה סוגי דם, אשר לכל אחד מהם איכויות שונות ביחס למערכת החיסונית שלכם: A,B,AB ו-O. בכל דיאטה לפי סוג דם, נשאף להגביר את צריכת המזון שתואם לסוג הדם שלנו מחד ולהימנע ממזון אשר אינו תואם את סוג הדם שלנו מאידך. אז אם גם אתם רוצים להתחיל דיאטה לפי סוג הדם שלכם, הנה כמה כללי בסיס:

סוג דם A:

אנשים בעלי סוג דם A, מאופיינים במערכת עיכול רגישה לצד מערכת חיסון סובלנית והם מסתגלים היטב לשינויים בתפריט התזונה. כמו כן, תפריט צמחוני הנו יעיל ביותר לסוג דם זה, לכן השתדלו להוסיף לתפריט התזונה שלכם את הפריטים הבאים:

דגים (בעיקר סלמון לא מעושן וסרדינים), חלב סויה וגבינת סויה, שמן זית, בוטנים ואגוזי מלך, סוגי קטניות (עדשים, פולי סויה, שעועית ועוד), כוסמת, קמח שיפון, ירקות כמו ארטישוק, דלעת ותרד ופירות כגון אוכמניות, אננס ותאנים. יש להפחית כמה שניתן בצריכת בשר, עוף ופירות ים ולהימנע מגבינות שמנות ומשקאות חריפים.

סוג דם B:

סוג הדם B הוא בעל מערכת חיסון חזקה ומערכת עיכול סובלנית המתאימה מאוד למוצרי חלב כמו יוגורט, מוצרלה, פטה, פניר, ריקוטה, חלב, חלב עזים וגבינות עזים למיניהן. בנוסף, מאכלים מועילים אחרים יכללו בשר טלה, בשר כבש, כבד עגל, דגי סלמון, בקלה, סרדינים, שפרוט וקוויאר. שמן זית הינו השמן היחיד אשר בריא למערכת שלכם, לצד קמח אורז וקמח שיבולת שועל המומלצים גם הם. אגוזים (ברזיל, מלך, מקדמיה, פקאן) ושקדים, ירקות (בטטה, ברוקולי, כרוב, סוגי פלפלים שונים, כולל חריף) הנם מועילים במיוחד. עליכם להימנע מבשר בקר טחון, הודו, דגי קרפיון ופירות ים. כמו כן, מומלץ גם להימנע מלחם נטול גלוטן (אם אינכם רגישים לגלוטן) ואצות ים.

סוג דם AB:

סוג דם זה, הנו מעין "שילוב" של סוגי הדם A ו-B, לכן הוא מאופיין בתגובות מהירות על שינויים בתזונה הנובעים ממערכת עיכול רגישה, לצד מערכת חיסונית סובלנית (אף מדי). מוצרי המזון המומלצים לבעלי סוג דם זה, הם: גבינות עיזים, פטה כבשים, קוטג', ריקוטה ומוצרלה. מוצר הבשר היחיד המומלץ הוא בשר הודו, לצד סוגים רבים של דגים: טונה, לוקוס, סלמון, סרדינים, פורל, לקרדה, פרידה ושפרוט.

אגוזי מלך מומלצים הן לאכילה והן כשמן אגוזי מלך, יחד עם שמן זית כמובן. אגוזים נוספים וקטניות אשר יועילו למערכת החיסונית שלכם, יכללו בין היתר בוטנים וחמאת בוטנים, ערמונים, סויה, טופו, עדשים, שעועית ופולי סויה. עליכם להפחית בצריכת בשר טלה וכבש, חלב סויה וסוגי שמנים אחרים ולהימנע מסוגי נקניקים שונים, עוף, פרגית, פירות ים, חומוס, פופקורן, מנגו ותפוזים, שכן הם יכולים להזיק למערכת החיסונית שלכם.

סוג דם O:

סוג דם זה, מאופיין במערכת חיסונית פעילה (אף פעילה מדי), מערכת עיכול עמידה ויכולת הסתגלות נמוכה לשינויים בתפריט התזונה. אנשים אלו, יזדקקו למזונות אשר יובילו לחילוף חומרים יעיל, כגון: עוף ובשר (בעיקר איברים פנימיים, טלה, כבש, עגל ובשר טחון), דגים (כמו בס, בקלה, הרינג, נסיכת הנילוס ועוד. יש להימנע מסלמון), קטניות (שעועית ולוביה), אגוזי מלך וגרעיני דלעת. יש להימנע משמן שאינו שמן זית או שמן פשתן ולהימנע בכלל ממוצרי חלב, ביצים, דגנים (כמו פסטה) ודגני בוקר. ישנם סוגי מזון אשר יכולים אף לגרום לנזק, כגון: שמן סויה, שמן תירס, בוטנים, עדשים ועוד.

תוכלו לבחור באימון EMS, אימון אינטנסיבי שמראה תוצאות במהירות! רק 20 דקות בשבוע, והגוף שלכם מתחטב ומתעצב לפי רצונכם!

4 תגובות על “דיאטה לפי סוג דם”

  1. דורית משה

    האם אתם עושים את בדיקות הדם ואם כן אז מתי באיזה שלב
    תודה דורית

    1. Meron Ashkenazi

      הי דורית אנחנו רשת לסטודיו לאימונים, אנחנו לא עורכים בדיקות דם.
      נשמח לעומד לרשותך בכל שאלה במוקד הטלפוני במספר 2338*

    1. EMS club

      היי קמילה,
      אנחנו מזמינים אותך לקבל מידע נוסף על האימון בטלפון: 2338* או לשלוח למייל: info@emsclub.co.il. ונשמח לענות לך לכל השאלות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *