האם לדלג על ארוחה אחרי אימון?

Klil Everestכושר0 Comments

האם לדלג על ארוחה אחרי אימון

לכולנו חשוב לשמור על כושר, אבל כדאי לדעת, שעבור השרירים, אימון אינטנסיבי הוא "טראומה" שיש להתגבר עליה מיד אחרי האימון, מכיוון שהאימון דורש מהשריר אנרגיה מרובה בזמן קצר.

לאחר האימון, שרירי הגוף שהתאמצו רבות נדרשים לאנרגיה זמינה על מנת להיבנות, להשתנות, ולהתאושש. זה הזמן לספק לשרירים את האנרגיה הנדרשת להם, בתצורה המתאימה ובכמות מספקת אך לא מוגזמת. קיימת חשיבות רבה של הזנת הגוף לאחר אימון. בפועל קיים חלון זמן של כשעתיים מתום האימון שבו חשוב לאכול, חוסר הזנה  בעצם מפריע לשרירים להיבנות ולגוף ליהנות באופן מיטבי מאימון יעיל. הנה כל הכללים לארוחה טובה לאחר אימון כושר:

מה קורה כשאנחנו לא אוכלים אחרי האימון?

בעוד חומר הבנייה עבור השריר הוא חלבון, האנרגיה הזמינה לגוף היא אנרגיה בצורת סוכרים (או פחמימות), וזה מה שכדאי לספק לגוף מיד אחרי האימון. אם לא תספקו לגוף את האנרגיה הנדרשת לו בשלב ההתאוששות מן האימון, יישרפו הסוכרים הזמינים בגוף, כולל תאי סוכר שלא נועדו לפירוק (כמו תאי גליקוגן). התוצאה עשויה להיות חולשה שתתחיל בסוף האימון ותימשך עד שתספקו לגוף את הקלוריות שהוא נדרש להן.

מה עושים? אוכלים בסוף האימון מנה קטנה של מזון בעל ערך גליקמי גבוה, שנועד לבניית השריר ולהגדלת מסת השריר בגוף. מנת פחמימה המספקת אנרגיה זמינה לבניית השריר, יכולה להיות: בננה אחת, כריך קטן עם טחינה או גבינה לבנה, או שקית עם חמש כפות קורנפלקס

במהלך השעתיים שלאחר האימון = הגוף ממשיך לבנות את השרירים

כולנו אוהבים לשמוע, כי גם לאחר תום האימון, חילוף החומרים שלנו שונה וזה באמת נכון. באימון אינטנסיבי בעומסים מבוקרים מתרחש תהליך עדין של פירוק סיבי השריר.

בשעתיים (בערך) שאחרי האימון, מתרחשת הבנייה מחדש של השריר והגדלה של מסת השרירים.

זה הזמן לארוחה טובה שתכיל שילוב מבוקר של חלבונים (שהם הכרחיים לבניית השריר) ופחמימות (המספקות אנרגיה זמינה לגוף) . ארוחה כזו תהיה למשל עוף עם אורז (או בשרים אחרים לצד תוספת פחמימות בריאות), כריך עם טונה א עם חביתה, וכדומה.

עוד נקודה חשובה בעניין התזונה האופטימאלית באימוני EMS club

מה שיאפשר שינויים גופניים, כמו ירידה במשקל, העלאה של מסת השריר או שיפור הכושר הגופני שלכם, הוא ליווי של תזונה מתאימה לאורך האימון ובכלל. בנוסף להקפדה על תזונה מתאימה, שימו לב, בעיקר עכשיו כשהקיץ מתחיל, שאתם שותים כמות מספקת של נוזלים. הקפידו לשתות לפחות שני ליטרים של מים (לא כול לקפה, מיץ, וכולי) בכל יום.

מרבית האנשים רוצים לעסוק בפעילות ספורטיבית אך נושאים כמו זמינות, זמן לטובת אימונים וכן התמדה, בולמים אותם מלהתחיל, לכן אימון כושר קבוע ברשת EMS club מספק מסגרת מושלמת לבניית שריר, ושיפור הכושר. רק 20 דקות  פעם בשבוע, התקשרו כבר עכשיו לקביעת אימון היכרות: 2338* 

לרשת צוות של מאמני כושר שיבנו עבורכם תוכנית המותאמת לצרכיכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *