הורמון הטסטוסטרון וההשלכות שלו

Ems Clubכושר0 Comments

טסטורון

הורמון הטסטוסטרון נחשב לאחד מסמלי הזכריות בתרבות הפופולארית. גם במובן המדעי יש לכך הצדקה – הוא מיוצר באשכים ואכן מדובר בהורמון הגברי המרכזי בגוף. הוא אינו גברי באופן בלעדי, ומיוצר גם בשחלות האישה במינונים קטנים יותר. יש לו מספר תפקידים חשובים בגוף וחוסר ניכר בהורמון עשוי להוביל להיווצרות של בעיות רפואיות ותפקודיות.

תפקיד ההורמון בגוף

הטסטוסטרון חשוב לתפקוד מיני ולדחף מיני תקין בגוף בקרב שני המינים. הוא אחראי להתפתחות של סממנים גבריים, כמו יצירת תאי זרע, עיבוי הקול, העצמת והעלאת מסת השריר.

מחסור והשלכותיו

רמות נמוכות של טסטוסטרון בגוף מובילות לירידה בדחף המיני, תחושות של מצב רוח ירוד, עלייה במשקל, דימוי עצמי נמוך, דלדול עצמות, נטייה למצבי רוח, אנרגיה פחותה – ועוד. רמות נמוכות של טסטוסטרון עשויות להוביל להשמנה ובעקבות כך גם לחולי במחלות מטבוליות שונות כגון סוכרת ומחלות לב.

השמנה ורמת הטסטוסטרון

השמנה ידועה לא רק כאחת מההשלכות של ירידה בטסטוסטרון, אלא גם כאחד מהגורמים שמורידים את רמת ההורמון בגוף מלכתחילה, ביחד עם הזדקנות טבעית ושימוש באלכוהול וסמים. היא גם מגדילה את הסיכוי לסבול מתסמונת חוסר משמעותי בטסטוסטרון – היפוגונדיזם. מעבר לכך, השמנה מקדמת כאמור בעיות נוספות כגון לחץ דם גבוה ומחלות מטבוליות, שבתורם מגדילים עוד יותר את הסיכוי לסבול מטסטוסטרון נמוך.

אימון גופני וטסטוסטרון

אימון גופני מסוגים שונים עוזר להעלות באופן זמני את רמת ההורמון בגוף. חשוב מכך, הוא עוזר להצרת היקפים ושריפת שומנים ונלחם בהשמנה, ובכך יכול לפתור בעיות של טסטוסטרון נמוך. נמצא במחקר ששימוש מוגבר במספר גבוה של קבוצות שרירים בגוף במהלך האימון מגדיל עוד יותר את העלייה ברמת ההורמון לאחריו.

שגרה בריאה

הטיפול הטוב, הטבעי והיעיל ביותר לסוגיה של מחסור בהורמון הטסטוסטרון הוא כניסה לשגרה מאוזנת המבוססת על מזון טרי, איכותי ובריא ואימונים גופניים שמותאמים באופן אישי למתאמן. אימון גופני מאזן אותנו ושומר הן על הבריאות הפיסית והן על הבריאות הנפשית ומצב הרוח שלנו.

צרו איתנו קשר עכשיו לקביעת אימון כושר אישי בשיטת EMS באחד מהסניפים של רשת EMS club הפזורים בכל רחבי הארץ, על מנת לשפר את הבריאות, להצר היקפים, לרדת במשקל ולבנות שריר באופן האידיאלי עבורכם: 2338*

לרשת צוות של מאמני כושר אישיים בפתח תקווה ובעוד ערים ברחבי הארץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *