הידעתם? לגברים 3 מבני גוף שונים

Ems Clubכושר0 Comments

משתנים רבים משפיעים על מבנה הגוף ועל תכנית האימונים המושלמת עבור כל מתאמן, וזו אחת הסיבות המשמעותיות לכך שאין טוב מתכנית אימונים אישית – ואם אפשר, כזו המלווה בידי מאמן אישי, מקצועי ומושכל, שיכול להתאים תכנית אימונים לא רק ליכולות ולמטרות האימון – אלא גם למבנה הגוף וליעילות הצפויה של האימון.

לא רבים יודעים זאת, אולם ישנם שלושה מבני גוף שונים לגברים, וזיהוי מבנה הגוף הדומיננטי שלכם – ישפיע על בחירות בתכנון אימוני הכושר שלכם (בין אם מדובר בירידה במשקל או בניית שריר). האם המילים אקטומורפ, מזומורפ, או אנדומורפ, מוכרים לכם? אם לא – חשוב שקראו את המשך המאמר.

שלושת מבני הגוף של הגברים

מבני גוף שונים, משפיעים על בחירות התזונה והאימון שלנו. בכל אחד מאיתנו קיימים מאפיינים של כל שלושת מבני הגוף – אולם זה הדומיננטי, משפיע על יכולות הגוף והנטיות המולדות שלנו. הנה הפירוט:

אקטומורפ Ectomorph

טיפוס האקטומורפי הוא באופן כללי בעל מבנה צר, מראה ארוך, ושרירים קטנים יחסית. גפיו ארוכות ואחוזי השומן בגוף נמוכים. לטיפוס חילוף חומרים מהיר, אולם הוא מתקשה לנפח את שריריו ולפתח מסת שריר.

גברים בעלי מבנה אקטומורפ הנהנים מחילוף חומרים מהיר, יכולים לאכול הרבה מבלי להשמין. מבחינת אימונים – מחקרים מראים כי עבודה אינטנסיבית ומספר חזרות קטן יחסית (6-10 חזרות) הוא מבנה האימונים היעיל ביותר למבנה. לצד אימונים אינטנסיביים בעומסים גבוהים יחסית (במידת האפשר), מומלץ להגדיל את צריכת החלבונים והקלוריות ככלל, ולבנות תפריט שיאפשר העלאה של מסת השריר. כלל אצבע – מומלץ לבעלי מבנה אקטומורפי לצרוך כשליש מסך הקלוריות היומי בחלבונים איכותיים.

מזומורפ Mesomorph

בעלי מבנה מזומורפי הם בעלי מבנה רחב יחסית, שריריים ואתלטיים. זהו מבנה שמתאפיין בהעלאת מסה מהירה יחסית, בתהליך הרזייה קל, ובאחוזי שומן נמוכים בדרך כלל. בעלי מבנה זה מוזמנים לבחור באימונים אינטנסיביים, במספר חזרות רב – אולם חשוב שיקפידו על מנוחה נאותה (של כדקה וחצי) בין חזרות. מי שהוא בעל מבנה מזומורפי, יכול לבחור בשגרת אימונים אינטנסיבית ולראות תוצאות במהרה – אולם חשוב שלא להגיע למצב של מאמץ יתר או אימון יתר.

תזונה מתאימה למבנה זה תהיה תזונה עשירה בחלבונים ממקור איכותי ודלה בשומנים. חשוב לדעת, כי המבנה המזומורפי נחשב למבנה "בר המזל" ביותר, ומרבית מפתחי השרירים המקצועיים הם ממבנה זה. טיפוח המבנה ותזונה מתאימה, יאפשרו מראה מושך, שרירי, בריאות טובה וגוף חזק – לאורך שנים רבות.

אנדומורפ Endomorph

בעלי המבנה האנדומורפי הם בעלי מבנה עגלגל (שלא לומר שמנמן) ואחוזי שומן גבוהים. חילוף החומרים שלהם איטי בדרך כלל, והם מתקשים לשרוף שומן אולם בשגרת אימונים מתאימה – הם מפתחים מסת שריר בקלות. אימונים שמתאימים למבנה זה מתחשבים בקצב חילוף החומרים ומאפשרים מנוחות קצרות בלבד (של עד דקה) בין חזרות. אנדומורפים חייבים במיוחד להקפיד על תזונה בריאה, שופעת ירקות וממועטת בשומנים.

לא משנה מה מבנה הגוף שלך –  EMS club תבנה עבורך אימון מושלם

שגרת אימונים שמתחשבת במאפייני מבנה הגוף שלכם תהיה יעילה יותר ותאפשר תוצאות מהירות יותר. על כן, אימונים בליווי מאמן כושר אישי, בתכנון מותאם אישית וביעילות גבוהה ב- EMS club, תאפשר התאמה מושלמת של שגרת האימונים שלכם למבנה ולמאפיינים שלכם, וכל זה – רק באימון של עשרים דקות, פעם אחת בשבוע. רוצים לדעת עוד? פנו אלינו כבר עכשיו, וקבעו את אימון הראשון שלכם: *2338

לרשת EMS club צוות מאמני כושר אישיים בפתח תקווה ובעוד סניפים ברחבי הארץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *