הקשר בין צפיפות העצם לאימון EMS

Ems Clubבריאות0 Comments

הקשר בין EMS לצפיפות העצם

אוסטיאופורוזיס, בעברית "בריחת סידן" או הידלדלות העצם, היא פתולוגיה בעלת השלכות נרחבות על איכות החיים ללוקים בה – בדרך כלל נשים מבוגרות (אם כי לא רק). מדובר במחלה שקטה, שלעיתים אינה מאובחנת בזמן – והיא גורמת לעיוותים במבנה העצמות ושבריריות יתר של העצמות, עד כדי שבירתן בקלות שלא תיאמן.

אוסטיאופורוזיס, ו"אחותה הקטנה" אוסטאופניה, הם מצבים שניתן לעכב את התפתחותם ובכך לשפר באופן ניכר את איכות החיים. ההמלצה הכי טובה שתקבלו מכל איש מקצוע היא פעילות גופנית מותאמת למצב, אשר מסייעת בדחיסת העצם, וכמו גם בונה ומחזקת את השרירים התומכים בעצם. הכל על צפיפות העצם ופעילות הגופנית – במאמר שלפניכם.

מה היא צפיפות העצם ומתי היא הופכת להיות בעיה?

העצמות שלנו נמצאות בשיא תפארתן (מה שנקרא "שיא מסת העצם") סביב העשור השלישי לחיינו, בין גיל 20 ל – 30, ומשם הן מתדרדרות, בקצב משתנה. אצל נשים, בסביבות גילאי תום המחזור החודשי (בערך עם תחילת העשור השישי לחיים). אז תהליך הידלדלות העצם ובריחת הסידן עלול "לתפוס תאוצה". חשוב לדעת, כי במקרים של אוסטיאופורוזיס – ישנה שבריריות של מבנה העצמות דבר שמגדיל את הסיכויים לשברים בעצמות, אפילו מטראומות זעירות שבמקרים רגילים לא היו משפיעים על הבריאות או על מבנה העצם. מדובר על שברים, בדרך כלל באזור האגן והירכיים (אזורים חשופים ובעלי המבנה מורכב ביותר במבנה השלד שלנו). פגיעות כאלו, במרבית המקרים, מצריכים ניתוח וקיבוע באמצעות עזרים, כמו גם תהליך החלמה קשה וארוך.

על צפיפות העצם ועל פעילות גופנית

על מנת למנוע את הידלדלות העצם, מומלץ לצרוך שפע של סידן לאורך כל החיים ולהקפיד על צריכה מספקת של ויטמין D וויטמין K שגם הם שותפים בתהליכי הבנייה של העצם.

בנוסף לתזונה עשירה ושמירה על משקל תקין, הבחירה שתשפיע על צפיפות העצם בצורה היעילה ביותר היא שגרת אימון גופני, כזאת המותאמת להקטנת אובדן העצם ולהעלאת צפיפות העצם. אלו יביאו לחיזוק מערך השרירים ויקטינו את הסיכון לשברים.

התרגילים המתאימים ביותר לנושא של צפיפות העצם הם תרגילים בהתנגדות, אשר יוצרים עומס מבוקר על העצמות, השרירים והמפרקים – ובכך מחזקים אותם. בנוסף, תרגילי יציבה ושיווי משקל, מתיחות ותרגילי גמישות – יגדילו את טווחי התנועה של הגוף ויפחיתו את הסיכון לנפילה.

מה חשוב לדעת על פעילות גופנית לצפיפות העצם?

במיוחד במקרים של אימונים לטובת מניעה של אוסטאופורוזיס – וגם באופן כללי, חשוב במיוחד למצוא את המינון הנכון לאימון גופני שיתאים בדיוק ליכולות המתאמן, ללא יצירת עומסים גדולים מידי. אימון מתון, מותאם, מקצועי והדרגתי הוא המפתח לשיפור צפיפות העצם.

רשת EMS club  – אימון כושר אישי התורם לשיקום פציעות

הסובלים מפציעה או מחלה, בוחרים בשגרת אימונים שונה מאלה המעוניינים בתהליכי עיצוב הגוף, אימונים השמים דגש על שיקום מפציעות וחיזוק מבנה העצם והשרירים. מכון הכושר EMS club מציע בדיוק את זה – אימון כושר אישי, ללא עומסים על השרירים כלל, ובהנחיית מאמן כושר אישי. פנו אלינו כעת – וקבעו את האימון שלכם, בסניף הקרוב לביתכם: 2338*

לרשת EMS club צוות מאמני כושר אישיים בראשון לציון ובעוד סניפים ברחבי הארץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *