השפעת אימון EMS על דופמין – הנאה ושמחה

Ems Clubבריאות0 Comments

השפעת אימון EMS על דופמין - הנאה ושמחה

פעילות גופנית היא חשובה לבריאות. אנחנו יודעים שהיא מסייעת בתהליכים של ירידה במשקל והצרת היקפים, והיא גם משפרת את קצב חילוף החומרים. יש עוד המון יתרונות בריאותיים לפעילות גופנית, כמו – רמות נמוכות יותר של כולסטרול, תהליכי עיכול יעילים יותר, פעילות טובה של מערכת החיסון – וגם השפעות שהן יותר "חיצוניות" – גמישות רבה יותר של השרירים, שרירים חזקים יותר, יציבה נכונה יותר, עיצוב הגוף – ועוד הרבה. מהצדדים הפחות "מתוקשרים" של ההשפעות החיוביות לפעילות גופנית, היא ההשפעה המיטבית על האיזון ההורמונאלי – אצל נשים ואצל גברים. פעילות גופנית מעודדת הפרשת הורמונים שונים בבלוטות המוח, והמאזן ההורמונאלי החדש שמתעורר – מסייע להפחתת חרדות, לשינה טובה ועוד.

והפעם, אנחנו מדברים על השפעת הפעילות הגופנית על הפרשת ההורמון דופמין – הורמון המופרש במוח ומקושר לתחושת נמרצות, מוטיבציה, ואפילו אושר. דופמין מופרש יותר, אצל אנשים ששומרים על תזונה נכונה ועל שגרת פעילות גופנית מתאימה. אם אתם מרגישים לעיתים מדוכדכים – זה אולי הזמן הכי מתאים, להתקשר לרשת EMS club, לקבוע את אימון הראשון שלכם ולהתחיל ליהנות מהיתרונות העצומים שבשמירה על שגרה בריאה של פעילות גופנית – וכל זה, רק באימון של 20 דקות, ורק פעם בשבוע!

מי אתה, דופמין?

דופמין הוא כימיקל המשמש כמעביר עצבי במוח, לצד סרוטונין ואדרנלין. נוכחות של דופמין בזרם הדם משפיעה על תחושת ערנות ונמרצות, מיקוד וריכוז, והוא קשור אפילו ליכולת החשיבה וליכולות הניהול שלנו. מי שסובל מחוסר בדופמין, עלול להתמודד עם חוסר איזון נפשי ומצבים כמו דיכאון קליני או הפרעה דו קוטבית. חוסר בדופמין מקושר גם להפרעות קשב וריכוז, סכיזופרניה, תסמונת "רגליים חסרות מנוחה" או "רגליים קופצות", ואפילו פרקינסון.

האיזון ברמות המוליכים העצביים מושפע משתי בחירות עיקריות שאנחנו מקבלים בכל יום – האחת היא התזונה שלנו, והשנייה היא רמת הפעילות הגופנית שלנו.

בהיבטי התזונה, על מנת לשמור על רמות תקינות של דופמין ומעבירים עצביים נוספים, מומלץ להפחית את רמות הסוכר והקפאין בתזונה, לצרוך טירוזין (חומצת אמינו המצויה, למשל, בבננות, פירות יער, אבטיח, ועוד), ולהקפיד על כמות מספקת של מגנזיום בתזונה או בתוספים.

פעילות גופנית ודופמין

פעילות גופנית ממריצה את מחזור הדם ומשפיעה על מאזן המעבירים העצביים, ביניהם הדופמין. מי שבוחר בשגרה קבועה ומספקת של פעילות גופנית, נהנה מאיזון בריא ונמשך של המעבירים העצביים, ובאופן כללי מתחושת שמחה, מוטיבציה מרץ ופעלתנות, יכולת רגשית טובה יותר להתמודד עם אתגרים, שגרת שינה בריאה ורציפה יותר, ועוד.

מכון הכושר EMS club מאפשרת אימונים קצרים ויעילים במיוחד עם מאמן כושר אישי. התאמה אישית והדרכה פרטית בכל אימון על פי היכולות והמטרות של המתאמן, מאפשרות לכם להשיג את המטרות שלכם במהירות וביעילות. זה הזמן להתקשר ולקבוע את אימון הראשון שלכם ברשת EMS club, ולשפר לא רק את הדיאטה והבריאות הגופנית, אלא גם את שמחת החיים!

לרשת EMS club צוות מאמני כושר אישיים בבאר שבע ובעוד סניפים ברחבי הארץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *