טיפול בכאבי גב – איך אימון גופני יכול לעזור?

EMS clubEMS, בריאות1 Comment

טיפול בכאבי גב - אימון EMS

כמעט ואין אדם שלא סבל בימי חייו מכאבי גב בשלב כזה או אחר. סביר להניח שגם אתם נמצאים ברוב הגדול של האנשים שסבלו ושלא אחת חיפשתם טיפול בכאבי גב שיהיה נכון עבורכם, לא כואב, לא יקר ולא כזה זמני שיגרום לכאב לחזור ביתר שאת כמה חודשים אחר כך. הדרך הנכונה למצוא את הטיפול המתאים עבורכם היא ראשית כל לזהות את סיבת הכאב, להבין את אפשרויות הטיפול בעומדות בפניכם ולבחור את האפיק הטיפולי אליו אתם הכי מתחברים (בהתייעצות קבועה עם הרופא המטפל, כמובן!) וכך, אם תתמידו בהליך, תוכלו לחזור לישון בשקט, להרים את הילדים לגובה ולהגיע לצלחת ההגשה במדף העליון ביותר מבלי לחשוש מפריצת דיסק.

איך נגרמים כאבי הגב?
אז השאלה הראשונה היא בעצם המשמעותית ביותר והיא – מה גורם לכאבי הגב שלנו?. הגורם משמעותי כמעט כמו דרך הטיפול, שכן כאבי גב מגורמים שונים מרגישים, מתנהגים ומשפיעים על התפקוד בצורה שונה זה מזה. הסיבות הנפוצות לכאבי גב הן: טראומה כלשהי (מכה, נפילה, חבלה, תאונה ועוד), שברים בעמוד השדרה (אשר לרוב הנגרמים מאוסטאופורוזיס), מחלות הקשורות לדיסקים בין החוליות (פריצת דיסק למשל), ומחלות אחרות כגון מחלות מולדות, ניווניות ואפילו כתופעות לוואי של מחלות פשוטות יחסית (למשל- לעיתים אחרי מחלה שגורמת לשלשולים חמורים, ניתן להרגיש כאבים עזים בגב התחתון). סיבות נוספות יכולות להיות נעוצות במחלות או דלקות של איברים פנימיים ואלה מצבים שיש לבדוק ולטפל בהם במהירות.

סוגי הטיפול הקיימים לכאבי גב
בדיוק כשם שקיימים שלל גורמים לכאבי הגב, כך קיים גם מגוון רחב של טיפולים. החל מפיזיותרפיה, מנוחה, טיפול תרופתי והחלפת מזרון, דרך דיקור, טיפול בגלי רדיו וקובלציה, ועד לניתוחים בסוגים שונים המוצעים כפתרון רק למצבים החמורים ביותר, שמטרתם לקבע את עמוד השדרה, לטפל בשברים קיימים,  לתקן פריצת דיסק ועוד. הטיפולים הללו יותאמו לכם על ידי הרופאים המטפלים, בהתאם לחומרת המצב והכאב, וכמובן בהתאם לשורש הבעיה הגורם לכאבי הגב.

טיפול ביתי בכאבי הגב
מלבד הטיפולים הקונבנציונליים, ישנם כמה דברים שתוכלו לעשות בבית כדי להקל על הכאבים. ראשית והכי חשוב – שמרו על עצמכם. הימנעו מהתכופפות, הרמת חפצים כבדים ותנועות חדות. בנוסף, נעלו נעליים נוחות בלבד (בנות, הגיע הזמן לתת לעקבים מנוחה), הקפידו לישון לפחות 7 שעות בלילה עם כרית מתחת לברכיים לתוספת תמיכה בגב התחתון, הימנעו ממתחים או מלחצים מיותרים, ובצעו מתיחות שונות במהלך היום כדי לשחרר את הגב ככל הניתן. אם אתם מבלים חלק נכבד מהיום בישיבה מול מחשב, מומלץ להקפיד על ישיבה נכונה ונוחה.

טיפול בכאבי גב באמצעות אימון EMS
מחקרים הוכיחו כי אחד הטיפולים היעילים להתמודדות עם כאבי גב הוא אימוני EMS. במהלך האימון, האלקטרודות שעל החליפה שולחות אותות אל המוח ואל השרירים. בצורה זו, מתבצע אימון מבלי להפעיל לחץ או עומס על הגוף, ומבלי כל סיכון להיפצע במהלך התהליך או להחמיר את סיבת הכאב. לקוחות מרוצים מספרים על שיפור משמעותי בכאבי הגב תודות לאימון, ועל תחושה כללית בריאה וחזקה יותר.

רוצה לדעת איך אימון EMS יכול לעזור גם לך? לחץ כאן לתיאום אימון היכרות

אהבתם? יאללה שתפו...

תגובה אחת על ““טיפול בכאבי גב – איך אימון גופני יכול לעזור?”

  1. שמוליק

    אני מתאמן כבר כ-8 חודשים.פעם בשבוע.סובל פחות מכאבי גב.מרגיש שהגוף התחזק.עדיין לא מספיק אבל יש שיפור. בדקתי גם את רמת ה-cpk בדם והתשובה נורמלית לחלוטין בגבולות הנורמלים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *