טיפול בשברי מאמץ בדרכים יצירתיות

Ems Clubבריאות0 Comments

רוב האנשים העוסקים בפעילות גופנית מסוג הליכה או ריצה קרוב לוודאי שיסבלו במהלך חייהם משברי מאמץ. דבר זה תקף גם לגבי אנשים בעלי משקל עודף, אנשים שתזונתם לוקה בחסרים מסויימים, כמו למשל חוסר בסידן וחלבון, אנשים אשר נועלים נעליים שאינם מותאמות לכף הרגל שלהם. בנוסף, שברים המכונים 'שברי מאמץ' מתרחשים לעיתים אצל אנשים הסובלים מאוסטופורוזיס ואוסטאופניה וכן אצל אנשים שסוחבים משקלים גדולים לעיתים קרובות. אם גם אתם סובלים משברי מאמץ או מעוניינים להימנע משברי מאמץ, התחילו לקרוא מאמר זה.

שברי מאמץ – על מה מדובר?

שברי מאמץ אינם דומים כלל וכלל לשברים רגילים, בניגוד לשברים הנוצרים כתוצאה מטראומה חד פעמית, שברי מאמץ הם שברים מיקרוסקופיים אשר נוצרים בהדרגה. האיזורים העיקריים בהם נוצרים שברים אלו הם הגפיים התחתונות וסימפטומים המוכרים לכל מי שסובל משברים אלו הם נפיחות, כאבים, רגישות ופעמים רבות גם אדמומיות באותו איזור. ההמלצה של רוב אנשי המקצוע לטיפול בשברי מאמץ היא מנוחה של 4-8 שבועות. אך מה קורה כאשר אדם מעוניין לשמור על הכושר שלו ובמקביל לטפל בשברי המאמץ?

טיפול למניעת שברי מאמץ

אין הבטחה של מאת האחוזים שאכן לא תסבלו משברי מאמץ, אך בהחלט ניתן להקפיד על פעולות מסוימות שיבטיחו לכם גוף חזק יותר אשר יעמוד בעומסים באופן הטוב ביותר:

  • צריכת סידן וויטמינים – שינוי מאזן הסידן בגופכם. חיזוק העצמות באמצעות סידן אמורפי או צריכה מספקת של מוצרים המכילים סידן, יחזק את עצמותכם ובהחלט יכול למנוע את שברי המאמץ העתידיים. בנוסף, חשוב להוסיף ויטמין D לתזונה שלכם וכן חלבון.
  • לא מוותרים על חימום – ביצוע חימום טרם תחילת האימון ומתיחות לאחר האימון.
  • נעליים מתאימות – בחירת נעליים המותאמות לקשת הרגל לשלכם, נעליים שהסוליה שלהם ובולמי הזעזועים שלהם אינם שחוקים.
  • חיזוק שרירים – אימון גופני עקבי שמטרתו חיזוק השרירים בגוף. כך הגוף שלכם יוכל לעמוד בעומסים גדולים יותר ללא נזקים מיותרים.

טיפול בשברי מאמץ – היצירתיות מנצחת!

טיפול מהיר בשברי מאמץ מורכב מפעולות שונות, אם הכוונה היא אל פעילות גופנית נכונה שעיקרה חיזוק השרירים ושיפור השליטה השרירית האקסצנטרית. בנוסף, חשוב לשפר את היציבה ואת שיווי המשקל. אל תוותרו על התאמת טכניקת הליכה המתאימה לרמה נמוכה של שברי מאמץ וכמובן תמיד חשוב שתוודאו שאתם הולכים על משטחים שאינם קשים.

חשוב לקחת בחשבון שאם מדובר על שבר מאמץ שאובחן בשלב התחלתי, יש בהחלט סיכוי שתחלימו תוך כשבועיים ימים. אין צורך לגבס את הרגל וניתן להפעיל עליה לחץ מסויים על הרגל אך לא לרוץ, לקפוץ או לטפס במדרגות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *