יום היוגה הבינלאומי – למה כדאי לשלב בשגרה

Ems Clubבריאות0 Comments

יוגה

 יום היוגה הבינלאומי חל ב-21.6 וזה זמן טוב לדון בתועלת הרבה שבשילוב יוגה בשגרה. הפילוסופיה העתיקה והאימון שנובע ממנה מעניקים לנו יתרונות פיסיים, בריאותיים ונפשיים רבים, ואין סיבה שלא לתרגל אותה לפחות מספר פעמים בשבוע.

יתרונות פיסיים

תרגול יוגה בשגרה מעניק מגוון של יתרונות פיסיים לגוף. התרגילים השונים יכולים לחזק את הזרועות, הרגליים, העצמות ובנוסף למתוח ולחזק קבוצות שרירים שונות. התרגול מגביר בנוסף את גמישות המפרקים והשרירים, וגם היציבה הטבעית של הגוף משתפרת עם הזמן.

יתרונות בריאותיים

היוגה עוזרת לנו לשפר את פעילות המערכות והאיברים הפנימיים שלנו. היא משפרת את זרימת הדם ומסייעת לתפקוד הלב ומערכת כלי הדם ומשפרת את חלוקת החמצן לתאים. נמצא שיוגה עשויה גם להאט את קצב ההזדקנות הטבעית של הגוף.

ירידה במשקל

כמו פעילויות גופניות רבות, גם היוגה עוזרת להאיץ ולשפר את קצב חילוף החומרים בגוף, וכך גם להגביר את קצב שריפת השומנים והירידה במשקל. כדאי לציין בנוסף גם תרומה לאיזון ההורמונאלי של הגוף, שעוזר בתורו לאיזון המשקל.

תועלת נפשית

לא פחות חשובה מהתועלת הפיסית היא התועלת הנפשית הרבה שניתן להפיק מתרגול יוגה בשגרה. היוגה ידועה כמסוגלת להוריד את מפלס הלחץ, הסטרס והחרדה בגוף. כתוצאה מכך, גם השינה שלנו הופכת לאיכותית ומאוזנת יותר, ואנשים שסובלים מאינסומניה ומנדודי שינה יכולים להפיק מכך תועלת רבה.

לשפר את הנשימה

היוגה מלמדת אותנו כיצד לנשום בצורה איטית, רגועה ועמוקה – לנשום ממעמקי הבטן ועד לחלק העליון של הריאות. הפראניימה – השליטה בקצב הנשימה, עוזרת לנו להירגע ולתפקד בצורה מאוזנת ובטוחה ביום-יום וגם במצבי חירום, מצבי לחץ ומצבי קיצון שעשויים להתעורר.

לשהות בהווה

תרגול יוגה מכווין את תשומת הלב שלנו לגוף שלנו ולתחושות שנובעות ממנו. הוא מלמד אותנו להיות קשובים לגוף ולזהות כל שינוי שחל בו. כתוצאה מכך אנחנו יכולים לשהות מנטאלית בהווה, ולא רק פיסית, ולהתחבר להוויה רגועה, שמחה ושלווה יותר. תשומת הלב הרבה שאנו מעניקים לגוף עוזרת לחיבור שלנו אליו ועוזרת לנו להכיר אותו טוב יותר, וכך גם עוזרת לנו בעת ביצוע של אימוני כושר אינטנסיביים.

שילוב בין יוגה לבין אימוני כושר אישיים בשיטת EMS club יהפוך אתכם לאנשים מאושרים, בריאים, רגועים, מעוצבים ומאוזנים יותר. פנו אלינו 2338* על מנת לקבוע אימון כושר אישי באחד מהסניפים שברחבי הארץ.

לרשת צוות של מאמני כושר אישיים בבאר שבע וברחבי הארץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *