8 טיפים שיבטיחו ישיבה נכונה מול מחשב

EMS clubבריאות, כושר1 Comment

ישיבה נכונה מול מחשב

לפני שאתם מתחילים לקרוא, תתיישרו מול המסך, תרפו את הצוואר ותקבלו כמה טיפים שיבטיחו ישיבה נכונה מול מחשב, כזו שלא תגרום לכם לקום מהכיסא באנחה ולשמוע קנאקים במקומות בהם לא ידעתם אפילו שניתן לעשות קנאק. וכן, אין לנו ספק שאתם יושבים מכווצים עכשיו מול מסך המחשב, ולו רק בגלל העובדה שאלה החיים של… ובכן, כמעט כולנו.

מצחיק כמה רוב המקצועות השתנו בעשורים האחרונים. אם לפני שנים המקצוע המבוקש ביותר היה חקלאי, וכולנו היינו מתהלכים צרובי שמש ועם יבלות בידיים מעבודה קשה, היום רובנו מעבירים את כל זמננו בישיבה על כיסא אל מול מחשבים, מקלידים נתונים וסובלים ממחסור די משמעותי בוויטמין D. כל מה שאנחנו חולמים עליו, בישיבה היומיומית האינסופית הזו, זה רק לצאת אל השמש, לבלות יום בים, אפילו, תאמינו או לא, לעבוד קצת בשדה, רק בשביל למתוח את האיברים. אבל אל תדאגו, אחרי חצי שעה בשעה, התייבשות קלה וכוויות שמש קשות, אנחנו חוזרים לישיבה הנוראית אל מול המחשב. כנראה שזו אבולוציה.

אז אם אנחנו כבר כאן, למה שלא נעשה כל מה שאנחנו יכולים כדי לשבת בצורה קצת יותר טובה ובריאה עבורנו? הנה 8 טיפים שיעזרו לכם לשבת נכון יותר ולכאוב קצת פחות.

  1. שומרים על מרחק בטוח ממסך המחשב
    אל תהססו להוציא מטר ולמדוד. המרחק הנכון הוא של 70 סנטימטר בדיוק מהעין שלנו ועד למסך
  2. מכוונים את גובה מסך המחשבאנחנו צריכים לשבת כאשר הקו העליון של המסך נמצא ישירות אל מול קו העיניים שלנו. בישיבה כזאת אנו מונעים מתיחה מיותרת של הצוואר.
  3. מקפידים על בחירת כיסא נוח ומרופד
    כיסא מנהלים איכותי, כזה שתוכנן לישיבה ממושכת, עם ריפוד עבה, יכול למנוע לחץ על האגן, עמוד השדרה והרגליים.
  4. מעמידים את משענת הגב בזווית אופטימלית
    הזווית הטובה למשענת היא בין 100 ל-105 מעלות. זו זווית המפחיתה לחץ על הגב ועל עמוד השדרה.
  5. מבטיחים תמיכה לזרועות
    עלינו להקפיד לשבת קרוב מספיק אל השולחן כדי שנוכל להניח את האמה בחופשיות על השולחן מבלי להעמיס עליה לחץ.
  6. משאירים את הרגליים חופשיות
    עלינו להניע בחופשיות את הרגליים במהלך היום לכן מומלץ להשאיר הרבה מקום פנוי מתחת לשולחן ולהקפיד להזיז את הרגליים בקביעות.
  7. דינאמיות ושינוי תנוחה
    יש לזכור תמיד לשנות תנוחות, לעשות הפסקות כל שעה בהן אנו עומדים ומחלצים את העצמות, ולבצע מתיחות בסופו ובתחילתו של כל יום.
  8. מקלים על הכאבים
    ישנם כמה תרגילי התעמלות אותם נוכל לבצע כדי למתוח את הגוף ולהקל על כאבים המלווים ישיבה ממושכת.
    לדוגמא: סובבו כל כתף 5 פעמים כלפי פנים, ו-5 פעמים כלפי חוץ, לאחר מכן הרימו את הכתפיים ושחררו אותן מטה בבת אחת. חזרו על התהליך כמה פעמים ביום לשחרר את חגורת הכתפיים והצוואר. תרגיל נוסף אותו תוכלו לבצע: הביטו בנקודה מסוימת במחשב והטו את הראש לכיוון כתף אחת, כאשר המבט נשאר מקובע במחשב והכתף השנייה איננה עולה. הישארו בתנוחה זו כמה שניות וחזרו על התנועה עם הכתף השנייה. לבסוף, שבו בישיבה זקופה עם רגליים מפוסקות מעט. הטו את פלג גופכם העליון לכיוון שמאל, כאשר יד שמאל עוברת אל מאחורי הגב, ואת יד ימין אתם מניחים על ירך שמאל. השאירו את התנוחה לכמה שניות ובצעו אותה שוב לכיוון השני.
8 טיפים שיבטיחו ישיבה נכונה מול מחשב

אם תקפידו לשמור על הטיפים הללו אתם תרגישו שינוי משמעותי בכאבים ובמתח. אך זכרו, הגוף זקוק לתנועה. הוא לא רגיל לשבת מול המחשב וזה מכביד עליו. הקפידו על יצירת תזוזה קבועה, בצעו מספר תרגילי כושר כל יום, או בצעו אימון EMS  אחת לשבוע. אימון כזה, שאורך רק 20 דקות יכול לעזור לכם מאד עם חיזוק התנועה והשרירים ואף להקל משמעותית על כאבי גב.

רוצה לדעת איך אימון EMS יכול לעזור גם לך? לחץ כאן לתיאום אימון היכרות

אהבתם? יאללה שתפו...

תגובה אחת על ““8 טיפים שיבטיחו ישיבה נכונה מול מחשב”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *