כיצד חוסר שינה פוגע לכם בשריר

Ems Clubבריאות2 Comments

שינה

חוסר שינה פוגע בבריאות שלנו באופן כללי ומוריד את רמות האנרגייה שלנו באופן ניכר. יתרה מכך, הוא פוגע באופן פרטני ביכולת שלנו לבנות שריר, לתקן את השרירים לאחר אימון גופני ולאפשר להם להתאושש בצורה הולמת.

חוסר שינה והורמון גדילה

הורמון הגדילה מופרש במינון גבוה בשעות הלילה והשינה ובפרט במהלך שינה עמוקה. הוא עוזר לנו להגדיל את מסת השריר שלנו, משפר את קליטת הגלוקוז בשרירים ומאפשר לרקמות ולתאי הגוף להתחדש. מחסור בהורמון גורם בין היתר לירידה במסת ועוצמת השריר ולירידה ניכרת ביכולת שלנו לבצע פעילות גופנית מאומצת. כמובן שכתוצאה מירידה באיכות ובכמות השינה וירידה בריכוז הורמון הגדילה בגוף, מערכת השרירים שלנו תפגע.

חוסר שינה וטסטוסטרון

הורמון הטסטוסטרון הוא הורמון נוסף שרמתו בגוף נפגעת כתוצאה ממחסור בשינה. אחד מהתפקידים של ההורמון הוא להעלות את מסת השרירים בגוף. מחסור בהורמון לא רק פוגע ברמת השריר, אלא גם ברמת האנרגיה ומצב הרוח שלנו, ובכך פוגע ביכולת ובחשק שלנו להתאמן, ובפרט כאשר מדובר באימוני סיבולת וכוח.

חוסר שינה וגליקוגן

גליקוגן הוא גלוקוז (סוכר) המאוחסן בכבד ובפרט בשרירים ומומר בגוף לאנרגיה בעת הצורך. אחסונו בגוף מתרחש במידה רבה במהלך השינה, ומחסור בשינה מוביל לכמויות מופחתות ומחסור בחידוש של מצבורי הגליקוגן בשרירים. הירידה ברמת הגליקוגן בשרירים פוגעת ביכולת שלנו להתאמן וברמות האנרגיה שלנו במהלך האימון.

החלמה לאחר אימון

מחסור בשינה פוגע ביכולת של השרירים להחלים ולהתאושש לאחר אימון גופני מאומץ כתוצאה מפגיעה ביכולת לבנות ולתקן את רקמות השריר. כמובן שזוהי בעיה משמעותית ויש לאפשר לגוף להתאושש כראוי לאחר כל אימון מאומץ, ושינה טובה היא חלק עיקרי בכך. רק כך ניתן לבנות שריר ולהימנע מפציעות.

 

מכון הכושר EMS club מזמינה אתכם להתחיל להתאמן בשיטת EMS המתקדמת, אשר מפעילה כ-90% משרירי השלד בו-זמנית ומייעלת פלאים את תהליך האימון, ללא עומס על השרירים והמפרקים. צלצלו עכשיו לקבוע אימון היכרות עם מאמן כושר אישי והתחילו לסגל אורח חיים בריא ומאוזן, המבוסס על שגרת אימונים והרגלי שינה טובים: 2338*

 

2 תגובות על “כיצד חוסר שינה פוגע לכם בשריר”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *