כמה אני צריכה לשקול באמת? בדקי את עצמך

EMS clubEMS, בריאות0 Comments

כמה אני צריכה לשקול

בקניון, ברחוב ובסלון מול המחשב או הטלוויזיה – בכל פינה נראה פרסומות, מודעות ושלטים שמעודדים אותנו להגיע למשקל הנכון לכבוד הקיץ. אך בין תמונות של דוגמניות לפרסומות לתוכניות הרזיה, רובנו בכלל לא יודעות מה המשקל האידיאלי עבורנו. אז אם גם את תוהה לעצמך "כמה אני צריכה לשקול?", עקבי אחר המדריך הבא וגלי מה משקל היעד הנכון ביותר לגופך.

הנוסחה המושלמת

המשקל הבריא והאידיאלי עבורך תלוי בשני מאפיינים עיקריים – הגובה והגיל שלך. מדד מסת הגוף, או בשמו המוכר, BMI, ילמד אותך על היחס בין הגובה למשקל שלך. מדד מסת הגוף הוא תוצאה של המשקל (בקילוגרמים) חלקי הגובה (במטרים). אין צורך במחשבון מדעי כדי לחשב אותו – קיימים ברחבי האינטרנט מגוון מחשבונים שמיועדים בדיוק למטרה זו. לאחר שתחשבי את מדד מסת הגוף שלך, תוכלי להשוות את התוצאה לתוצאת המדד האידיאלית בקרב קבוצת הגיל שלך. אם את אישה מעל לגיל 20, עקבי אחר הכללים הבאים:

BMI נמוך מ-18.5 מהווה תת-משקל. צרי קשר עם הרופא שלך, על מנת לוודא שהמשקל שלך לא מהווה תסמין של בעיה רפואית. תוכלי לפנות לתזונאית של קופת החולים, על מנת לבנות יחד איתה תפריט מאוזן ולעלות במשקל.

מדד מסת גוף שנע בין 18.5-24.9 מצביע על משקל בריא. כל הכבוד! אל תשכחי שגם אם המשקל שלך נמצא בטווח המומלץ, עדיין מומלץ להתעמל באופן קבוע ולשמור על תזונה בריאה.

אם ה-BMI שלך נע בין 25-29.9, כנראה שאת נושאת עודף משקל. בהתאם לעצותיו של הרופא, שיבחן גם את היקף המותניים ואת הבעיות הרפואיות האחרות שלך, תוכלי לדעת האם גופך בריא, או שעליך לבצע שינוי תזונתי וגופני על מנת לרדת במשקל.

BMI של 30 ומעלה ימקם אותך בקבוצת השמנת היתר. סביר להניח שהרופא שלך ינחה אותך לשנות את התפריט ולהקפיד על פעילות גופנית על מנת לשמור על בריאות הגוף שלך. גם במקרה הזה, תזונאית תוכל לעשות לך סדר בבלגן ולהסביר בפשטות את התהליך המאיים.

אל תעניקי חשיבות יתרה למשקל שלך

כפי שלמדת עכשיו, טווח ה-BMI הבריא הוא די רחב. לכל אחת מאיתנו יש צורת גוף שונה, עצמות אחרות, יחס ייחודי בין מסת השריר לשומן, והתפלגות שונה של שומן בגוף. אל תתעקשי להיצמד לאחוזון התחתון של קבוצת ה-BMI הבריא. אם את מתאמנת לעיתים קרובות, יתכן שצמיחת מסת השריר שלך גורמת למספרים על המשקל לטפס, גם כאשר את נראית ומרגישה מצוין. אם את חוששת לבריאותך, או סובלת מבעיות רפואיות אחרות שעשויות להשפיע על המשקל, היבדקי על ידי רופא המשפחה שלך כדי לוודא שהמשקל שלך תקין, וזכרי, גם כאשר המשקל תקין, תמיד מומץ לעסוק בפעילות גופנית על מנת להתחזק, לשמור על בריאותך ותקינות המערכות בגופך ולמנוע מחלות.

שמרי על אורך חיים בריא ומלא בפעילות ספורטיבית. בעזרת טכנולוגיית האימון המתקדמת של EMS את יכולה להיכנס לכושר בלי לשנות את אורך החיים שלך.
אימון זה מאפשר לך לחזק את השרירים ללא סכנה לפגיעה או נזק, ב-20 דקות שבועיות בלבד!  >>לחצי כאן לתיאום אימון היכרות<<

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *