ל"ג בעומר הגיע? למה חשוב לאכול תפוח אדמה?

Ems Clubתזונה0 Comments

תפוח אדמה

ל"ג בעומר חל ביום אחד בשנה, אבל אנחנו חיים 365 ימים. לא צריך לאכול תפוחי אדמה בכולם, אבל בהחלט יעזור לנו לצרוך אותם לכל הפחות פה-ושם. מדובר במקור לאנרגיה יציבה לגוף, שכולל יתרונות בריאותיים רבים, אינו מכיל גלוטן וניתן להכין איתו מנות טעימות ומגוונות. לא חובה לאכול תפוח אדמה, אבל בהחלט כדאי.

מקור מצוין לאנרגיה

תפוחי אדמה הם מקור טוב לפחמימות – מקור האנרגיה העיקרי של הגוף. יש בהם גם הרבה אשלגן – אפילו יותר מאשר בבננה, שידועה כעשירה באשלגן, ובסה"כ כרבע מהכמות היומית המומלצת. אשלגן מסייע להתכווצות התקינה של השרירים, עוזר לשמור על נוזלים ועוזר לשחרר אנרגיה מאבות המזון כחלק מתהליכי חילוף החומרים בגוף. מצד שני, מחסור באשלגן משפיע לרעה על תפקוד הלב וגורם לפלפיטציות ודופק בלתי סדיר. תפוחי אדמה מכילים גם מגנזיום, שהוא מינרל חשוב נוסף לפעילות השרירים בגוף. במילים אחרות – אם אתם עוסקים בפעילות אירובית ובבניית שריר, תפוח אדמה הוא בהחלט אחד החברים שלכם.

משפיעים לטובה על הבריאות

בתפוחי אדמה קיימים ריכוזים גבוהים של קרוטנואידים, פלבונואידים, ויטמינים ומינרלים שמשמשים גם כנוגדי חימצון. הם מנטרלים מולקולות מזיקות המסתובבות בגוף ומוכרות גם בשם רדיקלים חופשיים. עם הזמן אותם רדיקלים עלולים לגרום להתפתחותן של מחלות כגון מחלות לב, סוכרת, סרטן – ועוד, ולכן כדאי לטפל בהם בזמן.

ללא גלוטן

לא רק לצליאקים כדאי להימנע מצריכה של גלוטן, שיכול להזיק לגוף במגוון דרכים, אלא גם לכלל האוכלוסייה, שלה מומלץ לכל הפחות להמעיט ולמתן את הצריכה של קמח חיטה. כמובן שתפוח אדמה אינו מכיל גלוטן, אך כן עוזר רבות להשגת תחושת שובע, והגמישות הקולינארית שלו מאפשרת לנו להכין איתו מאכלים נפלאים רבים. תפוחי אדמה בתפריט בהחלט יכולים להוות תחליף טוב וטעים לגלוטן.

טיפ לסיום – לא לוותר על הקליפה 

הרבה מן הטוב שבתפוחי האדמה נמצא בקליפה עצמה, לרבות הסיבים התזונתיים שמקדמים תחושת שובע ומווסתים את רמת הסוכר בדם. לא משנה איך אתם צורכים אותם, אל תוותרו על הקליפה.

לאכול בריא ולהקפיד על תזונה מאוזנת ועשירה במאקרו ומיקרו-נוטריינטים זה חשוב, אך חשוב גם לשמור על שגרת אימון יציבה. צרו איתנו קשר *2338 על מנת לקבוע אימון עם מאמן כושר אישי בבאר שבע ובאזורים אחרים רבים בארץ. אימון כושר אישי בשיטת EMS club יעזור לכם לרדת במשקל ולבנות שריר בדרך האפקטיבית והמהירה ביותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *