למה כדאי לכם לאכול יותר עגבניות?

Ems Clubתזונה0 Comments

עגבניות

יש לא מעט סיבות לאכול עגבניות בשגרה. העגבנייה דלה מאוד בקלוריות, אך עתירה בערכים תזונתיים וביתרונות בריאותיים. היא מספקת לגוף נוגדי חמצון, ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים, ועוזרת למנוע מחלות מטבוליות רבות. וודאי ששילוב בין תזונה נכונה ואימונים גופניים יאפשר לכם לפעול למען הצרת היקפים, בניית שריר והישמרות מפני מחלות.

ליקופן ובטא קרוטן

הליקופן הינו קרוטנואיד נוגד חמצון ורדיקליים חופשיים שטוב במניעה של מגוון מחלות וביניהן מחלת הסרטן. הוא עוזר לחיזוק המערכת החיסונית וטומן בחובו מספר יתרונות בריאותיים אפשריים נוספים כגון הפחתת הכולסטרול LDL ולחץ הדם, ובכך עוזר למניעת מחלות לב וכלי דם. בנוסף מקושר הליקופן גם עם תהליכי אנטי אייג'ינג. בעגבניות קיים גם קרוטנואיד נוסף – בטא קרוטן, שגם מסייע בהפחתת הסיכוי לחלות בסרטן.

שלל ויטמינים חיוניים

העגבנייה בורכה במספר ויטמינים חיוניים לגוף האדם. בראשם עומד בגאון ויטמין C שתורם רבות לחיזוק המערכת החיסונית ומפחית את הסיכוי לחלות במספר מחלות ידועות לשמצה. ויטמין נוסף הוא ויטמין K שעוזר לתהליכי קרישת הדם בגוף ולבניית עצמות וכלי דם ו-ויטמין B6 שעוזר למטבוליזם של חלבונים בגוף ולייצור תאי דם אדומים.

מינרלים חשובים

העגבנייה מכילה מינרלים חיוניים וחשובים כגון ברזל ואשלגן. הברזל עוזר להוליך חמצן לרקמות השונות בגוף ומחסור בברזל מוביל לשלל בעיות כגון אנמיה, חולשה, עייפות, נשירת שיער וקוצר נשימה. האשלגן עוזר להתכווצות התקינה של שרירי הגוף, למטבוליזם תקין של שלושת אבות המזון ובנוסף עוזר לשמור על רמות סידן נאותות בגוף.

עשירה בסיבים תזונתיים

כמו ירקות ופירות רבים אחרים, גם העגבנייה מכילה סיבים תזונתיים שעוזרים לזירוז וייעול מערכת העיכול, מניעת עצירות ו-ויסות רמות הסוכר בדם.  השילוב שבין הסיבים התזונתיים שבעגבנייה לבין העובדה שהיא בעלת כמות נמוכה מאוד של קלוריות עוזר הן לשמור על שובע והן למנוע עלייה במשקל.

שילוב בין תזונה בריאה לאימון גופני

שילוב בין תזונה בריאה לאימון גופני

רשת  EMS club תומכת בשילוב בין שגרה פעילה ותזונה מאוזנת ומלאה בערכים תזונתיים. צרו עימנו קשר על מנת להתחיל להתאמן בשיטת EMS club בליווי מאמן כושר אישי: *2338

לEMS club יש רשת של סניפים המחזיקים בצוות של מאמני כושר אישיים בבאר שבע וברחבי הארץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *