לקראת החגים – 5 טיפים לשמירה על גזרה

Ems Clubכושר, תזונה0 Comments

איך לשמור על הגזרה בתקופת החגים

החגים בפתח ואנחנו מוצאים שהשמירה על הגזרה הופכת מאבק מאתגר יותר. לכל אחד מאיתנו יש פיתויים שקשה לו לעמוד בפניהם. אספנו חמישה טיפים שיעזרו לכם לצלוח את תקופת החגים – ושנשמין כולנו רק מנחת…

#1 – קבעו מסגרת כללים ברורה (וכתבו אותה)

כללים ברורים הם כאלה שקל מאוד לאכוף. בעוד "אשתדל לאכול פחות" היא כוונה כללית שאין בה די על מנת לשמור אתכם "בתלם", תוכלו למצוא שפע של כללים, שתוכלו להתחייב אליהם ביניכם לבין עצמכם באופן סופי ומוחלט, לשמירה על כמות הקלוריות בתזונה היומית שלכם. הנה כמה רעיונות:

  • לא אוכל סוכרים בכלל
  • לא אוכל אחרי שבע בערב
  • מתוקים אוכל רק בבית
  • בסעודות החג, לא אוכל לחמים ומאפים בכלל
  • אמנע ממזונות מטוגנים באופן גורף
  • וכדומה

כללים מסוג זה, יאפשרו לכם מסגרת ברורה, שקל לשמור עליה, לאכילה מבוקרת – והימנעות מ"פספוסים" בנקודות החולשה שלכם.

רצוי לכתוב את הכללים שבחרתם, ולתלות אותם על דלת המקרר.

#2 – חלקו את הקלוריות, ואל תוותרו על הכל בגלל יום אחד לא מוצלח

כל אדם, לא משנה עד כמה הוא מסור לדיאטה שלו, עשוי "ליפול" לנוכח פיתויים קולינריים שדווקא בשולחן החג יש כל כך הרבה מהם. על כן, גם אם אתם מתכוננים נפשית לאכול פחות במהלך ארוחות החג – ייתכן שתתקשו לעמוד בהתחייבויות שלכם כלפי עצמכם. על מנת להפחית מעוצמות ההשפעה של חריגה מהתפריט, אנחנו ממליצים על תפריט קפדני במיוחד בימי חול, בימים של בין החגיגות. פחות קלוריות בימים כתיקונם – יפחיתו מההשפעה של חריגה מהדיאטה בימים "מיוחדים". רק לא להגזים – אכלו בריא, מגוון ומאוזן – גם בימי חול וגם בימי חג.

#3 – אכלו ירקות בשפע

הגעתם לשולחן החג? מלאו את הצלחת קודם כל בסלטים האהובים עליכם – ותחסכו ברוטב. זה גם ישאיר לכם פחות מקום (בצלחת ובבטן) לאותם מטוגנים, מסוכרים, פחמימות, רטבים וכדומה – וגם יאפשר לכם להמשיך לספק לגוף תזונה בריאה ומגוונת.

#4 – אל תשכחו להתאמן

הזרוע השנייה המשלימה לשמירה על אורח חיים בריא ותקין, היא כמובן שמירה על שגרת פעילות גופנית. גם אם שגרת האכילה נשברת בתקופת החגים – חשוב למצוא זמן לפעילות גופנית, להליכות רגליות, שחיה, טיול עם הכלבים בשעות בין הערביים, ולא פחות מכל אלה – גם ביקורים קבועים במכון הכושר שלכם.

#5 – אל תהיו קשוחים מידי עם עצמכם

כולנו מתקשים לשמור על השגרה – בהיבט התפריט וגם בהיבטים אחרים, למשל חגים. אל תהיו קשוחים מידי עם עצמכם (כי גם ייסורי מצפון עשויים לשלוח אתכם הישר אל המקרר). דעו, כי מה שלא הצלחתם לעשות בימי החג – בוודאי תצליחו לתקן לאחר תום התקופה, והמשיכו לנסות לשמור על תפריט מאוזן.

גם אם לא הצלחתם לשמור על תזונה נכונה בתקופת החגים, תוכלו להיעזר במאמני הכושר של רשת EMS CLUB לבניית תוכנית אימונים לצד תזונה נכונה, אשר תעזור לכם להיכנס לשגרה בריאה ומאוזנת. התקשרו כבר עכשיו 2338* לקביעת אימון היכרות. לרשת צוות של מאמני כושר אישיים מבאר שבע ועד נצרת עילית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *