מבנה הבטן ותפקיד שרירי הבטן

Ems Clubבריאות0 Comments

חיטוב הבטן

לשרירי הבטן יש משמעות וחשיבות רבה – תפקידם לתמוך באיברים הפנימיים, לעזור לנו לנשום, לתמוך ביציבה תקינה של הגוף – ועוד. חיזוק שרירי הבטן משפר את יכולת התנועה, את המראה ואת האסתטיקה הכללית של הגוף, ובנוסף גם מייעל את צריכת האנרגיה שלו בעת פעילות.

שריר הבטן הישר

זוג שרירים שממוקם במרכז הבטן ולכל אורכה, מתחילת עצם החזה ועד עצמות האגן, ונהוג להתייחס אליהם גם בשם "השריר הישר בטני". עבודה על השרירים הללו מניבה תוצאות שקל לראות מבחינה פיסית ונהוג להתייחס אליהן בתור "קוביות בבטן". כיווץ השרירים מוביל לכפיפה של עמוד השדרה או של החלק המכונה "גו", שהוא למעשה הגוף ללא הגפיים והראש, ותפקידם הוא בעיקר תנועתי – הפקת תנועה בגו ובגב התחתון.

שריר הבטן המלוכסן החיצוני

ממוקם בחלק החיצוני-צדדי של הבטן, לאורך הצלעות. תפקידו העיקרי של השריר הוא לתמוך באיברים הפנימיים שבחלל הבטן ומהווה חלק מרכזי, כמו שריר הבטן הישר, בתנועת הגו והגב התחתון. 

שריר הבטן המלוכסן הפנימי

ממוקם בחלק הפנימי-צדדי של הבטן, לאורך הצלעות – עמוק יותר מאשר המלוכסן החיצוני, ולכן אי אפשר לראות אותו בעיניים. לשריר תפקיד ביציבה התקינה של הגוף ובשמירה על תנועה נכונה של חוליות עמוד השדרה.

שריר הבטן הרוחבי

זהו השריר בעל המיקום העמוק ביותר מבין שרירי הבטן, והיחיד מביניהם שאינו קשור לתנועת עמוד השדרה או בית החזה, אך תפקידו הוא לייצב את עמוד השדרה בעת תנועה ולשמור על האיברים הפנימיים. תפקידו מתבצע על ידי כך שהשריר מתכווץ, מושך את הבטן לכיוון פנים, גורם ליצירת לחץ בחלק הפנימי של הבטן ומקטין את ההיקף שלה.

חיזוק שרירי הבטן

שרירי הבטן מחוברים לעמוד השדרה, לכתפיים ולאגן ומספקים תמיכה למערכות שונות בגוף. חיזוק של השרירים הללו מסייע לתפקוד הגוף, עוזר לשיפור היציבה, משפר את הנשימה ומונע כאבי גב. מי שעוסקים בפעילות גופנית מרוויחים עוד יותר מחיזוק אותם שרירים – כשהם חזקים וגמישים, הם מאפשרים תנועה נכונה ויעילה יותר, שמנצלת טוב יותר את אנרגיית הגוף. בשורה התחתונה, חיזוק שרירי הבטן משפר את הביצועים.

אימון EMS עובד על 90% מקבוצות השרירים בגוף בו-זמנית, לרבות כמובן שרירי הבטן, ומפעיל את מרבית שרירי הליבה ( שרירים שלא מחוברים ישירות לשלד). צרו איתנו קשר *2338 לקביעת אימון כושר ראשון עם מאמן כושר אישי באחד מהסניפים של רשת EMS club שפרוסים ברחבי הארץ.

לרשת מאמני כושר אישים בפתח תקווה ובעוד סניפים ברחבי הארץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *