מה ההשפעה של אימוני EMS בהשוואה לאימוני כוח אחרים?

EMS clubבריאות, כושר, תזונה1 Comment

אימון EMS

לעיתים רבות מתאמנים המגיעים אל אחד מסניפי הרשת מעוניינים לעמוד על ההבדל בין אימון EMS לאימונים אחרים. ההבדלים, כמובן, ברורים מאליהם, כבר מהאימון הראשון; החל ממשך האימון (20 דקות בלבד), דרך כמות האימונים (פעם אחת בשבוע מספיקה), בטיחות האימונים (הסיכון לפציעות באימון כזה קטן משמעותית), האפשרות להתאמן בגילאים מסויימים (אימוני  EMS נהדרים עבור בני הגיל השלישי) ועד לתוצאות עצמן.

בנוסף לתשובות הברורות מאליהן, אנו שמחים לשתף עם קהל הלקוחות שלנו גם שפע של מחקרים מעמיקים בנושא אימוני EMS, הממחישים בצורה שלא משתמעת לשתי פנים, את היכולות המופלאות של שיטת אימונים זו. הפעם נספר לכם על מחקר שנערך על ידי ג' מסטר, ס' נובאק, ג' שמידהאוסן, ה' קליינהודר וי' שפיצר ממכון הספורט הגרמני בקולון. החוקרים הגרמנים יצאו לבדוק מה ההשפעות שיש לאימון EMS בהשוואה לאימוני כוח אחרים הקיימים השוק.

התחלת המחקר
כניסת אימוני EMS  לשוק שינתה את כללי המשחק. פתאום אנו נחשפים לאימון שלא מעודד אותנו להתאמן כמה שיותר, 5-6 פעמים בשבוע, אלא להפך – חוסך לנו זמן ונותן תוצאות מרשימות לא פחות, ואפילו יותר.  אין ספק שכאשר שחקן חדש ומפתיע נכנס, יש צורך לחקור אותו מלפנים ומאחור על מנת להבטיח ולאמת את ההשפעות של אימון כזה על גוף האדם. לאחר מחקרים שהוכיחו כי אימוני Ems הם אימונים בטוחים ויעילים, עלתה השאלה המתבקשת – האם הם טובים יותר ממה שכבר קיים בשוק? על מנת לענות על שאלה זו ביסודיות, בחר צוות המחקר לקחת קבוצת מחקר המורכבת מסטודנטים באוניברסיטה ולבחון בדיוק את נושא זה.

על מנת לבצע את המחקר, חולקו הסטודנטים למספר קבוצות, כפי שמפורט בטבלה הבאה:

סוג האימון מס' המשתתפים בקבוצה
פיתוח שריר 10
כוח מקסימלי 11
EMS 9
EMS  בשילוב פיתוח שריר 10
כוח מהירות 10
סיבולת 11
אימוני רטט 9
אימוני רטט בשילוב פיתוח שריר 10

 

התנהלות המחקר
מטרת המחקר הייתה למעשה להשוות בין סוגים שונים של אימוני כוח על ידי בדיקה וניתוח מאפייני כוח קלסיים ומודרניים כאחד. 80 סטודנטים בסך הכל השתתפו במחקר (כולם תלמידי מדעי הספורט באוניברסיטה הגרמנית) והם חולקו ל-8 קבוצות אשר התאמנו פעמיים בשבוע במשך 4 שבועות. כל המשתתפים נבדקו 3 פעמים במהלך המחקר – בפעם הראשונה לפני האימון הראשון, בפעם השנייה ישר לאחר 4 שבועות המחקר ובפעם השלישית שבועיים לאחר תום המחקר.

תוצאות המחקר
בתוצאות המחקר ניתן היה לראות כי אימוני EMS  הגדילו את החוזק המקסימלי של שרירי הנבדקים, בממוצע ב-9%. כמו כן, שיפרו אימוני EMS  את דרך הנפקת הכוח, ב-29% בממוצע. שני מאפיינים אלו הם רלוונטיים במיוחד כאשר מודדים ביצועים ספורטיביים, כמו גם מהווים מרכיב מרכזי בתפקוד יעיל של מערכת השרירים שלנו. התוצאה שהייתה הכי ניכרת לעין היא שאימוני EMS היו האימונים היחידים שהצליחו לשפר את אלמנט המהירות בביצועים הכוללים. מאפיין מעניין נוסף הוא שקבוצת הנבדקים של EMS הייתה הקבוצה היחידה שהפגינה שיפור ניכר בבדיקה שלאחר 4 השבועות של המחקר.

סיכום המחקר
במחקר זה נבדקו מספר פרמטרים שונים הנוגעים לכוח, כאשר התוצאות המשמעותיות והמעניינות ביותר נגעו להנפקת כוח ולכוח מקסימלי. בהשוואה לשיטות אימון אחרות שנבדקו במחקר זה, אימוני EMS רשמו תוצאות דומות ואף טובות יותר מאימוני כוח מסורתיים. עורכי המחקר אף מצאו כי אימוני EMS  הם אינטנסיביים יותר מאימוני כוח מסורתיים, לכן מצריכים זמן התאוששות ארוך יותר, ומצריכים רק אימון אחד שבועי בשביל אותן תוצאות.

רוצה לדעת איך אימון EMS יכול לעזור גם לך? לחץ כאן לתיאום אימון היכרות

אהבתם? יאללה שתפו...

תגובה אחת על ““מה ההשפעה של אימוני EMS בהשוואה לאימוני כוח אחרים?”

  1. שושי קמינסקי

    קוראת ומתענינת במאמרים.
    למה לא מפרסמים טבלת עלויות?
    מתבקש, לא???

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *