מחקר: אימוני EMS עבור ספורטאים מקצועיים

EMS clubEMS0 Comments

ריצה

אמנם כל מי שקורא במגזין כבר יודע שראשיתו של אימון EMS החלה בכלל בתחום מדע הרפואה ושהשיטה נכנסה לשימוש בעיקר למטרות שיקום רפואי, אך בשנים האחרונות חלה פריצת דרך משמעותית בתחום כאשר מחקרים הוכיחו את יעילות השיטה גם על אנשים ללא פציעות, בחיטוב, חיזוק השריר, פיתוח הגוף וירידה במשקל, בזמן קצר יותר משהיה נדרש לכך בעבר.

מחקר שפורסם בשנת 2013 ונערך על ידי אנדרה פיליפוביץ' וד"ר היינץ קליינאודר בדק לעומק את השפעות השיטה על ספורטאים, מקצועיים וחובבניים כאחד. עוד ב-2011 התפרסם מחקר שבוצע במכון לחקר הספורט בקולון שבגרמניה שקבע כי אימוני EMS  הם אלטרנטיבה אמיתית ומוצלחת לכל אימון כוח אחר; מלבד היכולת להעצים את כוחו של המתאמן ואת יכולותיו המוטוריות, גורם היעילות בשם החסכון בזמן, מוסיף נדבך נוסף שמהווה יתרון משמעותי, במיוחד אצל ספורטאים. מאז שיצא לשוק המכשיר שמאפשר אימון EMS בכל הגוף בבת אחת, מחקרים הראו שיפור ניכר ביכולת של הנחקר להתאמן במהירות גבוהה, לרוץ, לקפוץ ולהשתמש בכוח רב.

תיאור המחקר

המחקר שהתבצע על ידי צמד החוקרים התמקד ביתרונות הקיימים באימון EMS  כאשר נעזרים בו שחקני כדורגל מקצועיים. 22 שחקני כדורגל מנבחרת כדורגל גרמנית השתתפו במחקר שנמשך 14 שבועות, במהלכם הם נבדקו 4 פעמים במהלך אותה תקופה בתחומים הבאים:

  • ביצועי כוח
  • ביצועי מהירות
  • קפיצות
  • מהירות בעיטה

תוצאות המחקר גילו כי השחקנים אשר שילבו אימוני EMS לתוך שגרת האימונים הקבועה שלהם שפרו באופן משמעותי את תוצאותיהם בכל התחומים שנבדקו. המבדקים שנערכו על כל משתתף הראו כי:

  • ביצועי הכוח עלו אצל המשתתפים בממוצע של 30.07%
  • ביצועי הקפיצות עלו אצל המשתתפים בממוצע של 9.14%
  • ביצועי המהירות עלו אצל המשתתפים בממוצע של 19.38%
  • מהירות הבעיטה עלתה אצל המשתתפים בממוצע של 16.3%

תוצאות וסיכום המחקר

בסיכומו של דבר, המחקר שנערך על ידי צמד החוקרים שופך אור על כך שיעילותו של אימון EMS מוכחת אצל אתלטים. החוקרים הסיקו כי אימון מלא של הגוף בשיטת EMS  הוא אימון יעיל וחסכוני בזמן בהשווה לאלטרנטיבות הקונבנציונלית בעבור ספורטאים מקצועיים בשלל ענפים.

רוצה לדעת איך אימון EMS יכול לעזור גם לך? לחץ כאן לתיאום אימון היכרות

אהבתם? יאללה שתפו...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *