5 סוגי הורמונים שמופרשים בעת אימון

Ems Clubבריאות0 Comments

סוגי הורמונים

אימון גופני משפיע על הגוף באופנים שונים והוא נזקק במהלכו לרמות גבוהות של אנרגיה זמינה. אינספור הורמונים, חלבונים, מוליכים עצביים ואנזימים לוקחים חלק בפעילות. על מנת לווסת את המערכת ולשמור על תפקוד גבוה במהלך האימון, הגוף מפריש מגוון של הורמונים בעלי תפקידים שונים. אותם הורמונים עוזרים לנו בין היתר לבנות שריר ולשרוף שומנים, אך הם גם עוזרים לתפקוד התקין ולתחזוקה של הגוף. הם עוזרים לוויסות רמת הסוכר בדם, תיקון ושיקום חלבוני השריר, קידום תהליכי חילוף חומרים בגוף – ועוד.

גלוקגון

במהלך האימון, הגוף זקוק לרמות הגונות של גלוקוז (סוכר) על מנת לתפקד כראוי. כאשר רמות הגלוקוז בדם יורדות מעבר לרמה מסוימת, הורמון הגלוקגון עוזר להמיר מאגרים של שומן ברחבי הגוף ומאגרי גליקוגן בכבד לכדי אנרגיה שבה הגוף משתמש בכדי להמשיך לפעול ולעבוד באופן אידיאלי.

קורטיזול

הורמון הקורטיזול מופרש במהלך האימון בכדי לעזור לתהליכי חילוף החומרים של הגוף. בתור הורמון קטבולי, הוא מפרק רקמות ולא בונה אותן, ובמקרה זה הוא מאפשר פירוק והמרה של חלבון וטריגליצרידים לכדי גלוקוז. הוא מופרש למעשה במצבים שונים של לחץ גופני, כמו שקורה בין היתר במהלך אימון, מקדם מטבוליזם של שומנים ובכך עוזר להצרת היקפים ועיצוב הגוף.

אפינפרין (אדרנלין)

הורמון האפינפרין, המוכר בשם אדרנלין ומיוצר בין היתר על ידי בלוטת יותרת הכליה, מופרש על מנת לעזור ולקדם את פעילות ותפוקת הלב ואת רמת הסוכר בדם, ובכך מועיל למהלך האימון. הוא עוזר לפירוק של גליקוגן המאוחסן ברקמות השריר והמרתו לאנרגיה זמינה ומקדם מטבוליזם של שומנים.

הורמון גדילה

הורמון הגדילה מקדם גדילה של תאים. אימון גופני מאומץ מקדם הפרשה של הורמון גדילה, אשר עוזר לניצול מאגרי השומן ויצירה של גליקוגן. הוא עוזר לסינתזה של חלבוני השריר ובכך עוזר לבניית שריר.

טסטוסטרון

הורמון הטסטוסטרון מופרש בעת אימון גופני אשר פוגע בחלבוני השריר. הוא אחראי על סינתזה של אותם חלבונים ותיקון של חלבונים שניזוקו במהלך האימון הגופני. בנוסף לכך, הוא חשוב גם לבניית ופיתוח שרירי השלד.

לאחר שהכרתם את 5 סוגי ההורמונים שפועלים במהלך אימון גופני, אנו מזמינים אתכם לקבוע אימון היכרות במכון הכושר EMS club, מדובר באימון שנמשך כ-20 דק', ומתבצע פעם בשבוע: 2338*

את האימון מלווה מאמן כושר אישי, הבונה עבורכם תוכנית המותאמת לצרכים וליכולות שלכם.

לרשת EMS club צוות מאמני כושר אישיים בבאר שבע ובעוד סניפים ברחבי הארץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *