ספורט אחרי לידה: איזה סוג מומלץ ומתי כדאי להתחיל?

EMS clubבריאות, כושר0 Comments

ספורט אחרי לידה

במהלך ההריון, גוף האישה משתנה כמעט ללא היכר. אין בכך כל דבר רע, אלא להפך. הגוף מכין את עצמו לבוא הילד, ומתרחב ומשתנה בהתאם. כמובן שחלק מן השינוי הוא עליה במשקל. לרוב, האישה בהריון לא עולה רק את משקלו של הילד, מי השפיר ושק ההריון, אלא גם כמה קילוגרמים נוספים הנובעים מתאבון מוגבר וחוסר היכולת לבצע פעילות גופנית באותה תדירות או צורה כבטרם ההריון. בהתאם לכך, אחד הדברים המטרידים כמעט כל אמא לאחר הלידה, זה כיצד תוכל להשיב לגוף שלה את חוזקו וגמישותו, איזה סוג ספורט אחרי לידה כיצד לבצע ומתי מותר לה להתחיל?

אז מתי מתחילים?

רוב האמהות, אם נודה על האמת, לא ירצו או יוכלו להתחיל להתעמל ישר אחרי הלידה. הגוף עובר חוויה מאד משמעותית, ומלבד זאת, יש גם תינוק או תינוקת בבית שזקוקים לתשומת לבה האינסופית של האם. ההמלצה הגורפת על ידי רוב הרופאים זה להמתין לפחות 6 שבועות לאחר לידה רגילה ו-8 שבועות לאחר לידה קיסרית לפני שמתחילים להתעמל בצורה רצינית, אך חשוב להיות קשובות לגופכן, להבין אם אתן כבר מוכנות להתאמצות אמיתית או לא, ולתת לגוף את הזמן שהוא זקוק לו על מנת לבצע החלמה מלאה. אם הרופא בדק אתכן ונתן את אישורו לחזור, תוכלו להתחיל להתאמן, אך בהדרגה!

איך כדאי להתאמן?

כפי שאמרנו, החזרה לשגרת האימונים, גם אם הייתן נוהגות להתאמן בצורה מאד אינטנסיבית טרם הלידה, צריכה להיות מאד הדרגתית על מנת לא לגרום נזק. חשוב ראשית להתאמן על מנת לחזק את הגוף לאושש אותו מן החוויה שעבר, ורק אחר כך להתמקד בהורדה במשקל וחיטוב הגוף. מסיבה זו מומלץ להתחיל בחיזוק רצפת האגן, האזור שנפגע הכי הרבה במהלך הלידה. התנועה שעליכן לעשות היא פשוטה – כיווץ כל הסוגרים פנימה ושחרור (אם לנסח בפשטות – קצת כאילו אתן מנסות להתאפק מלעשות פיפי, או מנסות לעצור זרם באמצע). בנוסף, חשוב לנסות ולחזק את שרירי הבטן הרוחביים והאלכסוניים, המקיפים את כל הבטן, על מנת לייצב את הגב התחתון ולמנוע כאבים. חיזוק זה מתבצע בשכיבה על הגב, כאשר אתן מניחות את הידיים על הבטן, מתחת לטבור. בתנוחה זו שאבו אוויר פנימה, כאשר אתן מנסות לשאוב את כל הבטן פנימה ומרגישות כיצד כפות הידיים זזות ממקומן ונשאבות ביחד עם הפעולה.

ומה יעזור לפעולת החיטוב?

אחרי שדאגנו לחיזוק הראשוני נעבור לחיטוב והורדה במשקל. אז איך לרדת במשקל? כאן תוכלו להתאמן באימונים הרגילים שהתאמנתן טרם הלידה, כמו אימוני אירובי וכוח, הליכות או ריצות, אך חשוב שבשבועות הראשונים לאחר שחזרתן לפעילות תתאמנו רק פעמיים או שלוש בשבוע על מנת לא לגרום שום נזק לגוף. חשוב באותה מידה גם לשמור על תזונה נכונה ובריאה (במיוחד אם אתן מניקות!) כדי שהגוף יקבל את כל האנרגיה לה הוא זקוק כדי להשתקם ולהחלים.

אפשרות מצויינת לאימון אחרי לידה פרטית או רגילה היא לבחור אימון EMS. אימון זה מתמחה בעבודה על שרירים ממוקדים כך שהוא יכול לסייע בחיזוק רצפת האגן ומניעת בריחת שתן. בנוסף, מדובר באימון של 20 דקות שבועיות בלבד, כך שהזמן לא מהווה תירוץ והוא יעל במיוחד להורדה במשקל וחיטוב הגוף!

רוצה לדעת איך אימון EMS יכול לעזור גם לך? לחצי כאן לתיאום אימון היכרות ואת תוכנית האימונים מרכיב צוות מאמני הכושר בסניף באר שבע ובסניפים נוספים ברחבי הארץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *