פיברומיאלגיה – לא רק לליידי גאגא

EMS clubEMS, בריאות, תזונה0 Comments

ליידי גאגא פיברומיאלגיה

קודם כל, קצת רקע על פיברומיאלגיה (Fibromyalgia): תסמונת הפיברומיאלגיה מתארת מצב שכיח של כאבי שרירים מפושטים ותשישות המופיע אצל 2% מהאוכלוסייה. מדובר באוסף של סימנים ותסמינים המתרחשים יחדיו, ופוגעים בעיקר בשרירים וברקמות המחברות אותם לעצמות.

לאחרונה פרסמה ליידי גאגא ציוצים בהם היא מתארת כאבים והעובדה שהיא סובלת מפיברומיאלגיה. במשך תקופה חשבה שזו תשישות ועייפות לאחר הופעות, כולנו מכירים את ההופעות האנרגטיות של הכוכבת הקופצנית והשערורייתית. מתוך ניסיון, משחררת לנו גאגא טיפ לשיכוח הכאבים: "חשבתי שקרח יסייע, אבל טעיתי, זה רק החמיר את המצב. חום טוב יותר. שמיכה חשמלית מחממת, סאונה אינפרה-אדומה ואמבטיות מלח".

למרות הכאבים העזים בירך ובשחיקת מפרקים, אפשר להירגע, הליידי מיהרה לצייץ יומיים אחר כך שהיא נמצאת בטיפול אצל הרופאים הטובים והמסורים ביותר.

במהלך 10 השנים האחרונות, הוגדרה התסמונת בצורה טובה יותר בעזרת מחקרים אשר פרסמו הנחיות לאבחונה. יחד עם האבחנה נמצאו עקרונות לטיפול בה. אפשרויות הטיפול העכשווי בפיברומיאלגיה כוללות תוכניות אימון לשרירים ולשיפור סיבולת לב-ריאה – כושר אירובי ומתיחות והתעמלות לשרירים המכווצים והכואבים.

אימונים ברשת ems club  הוכחו כיעלים ואפקטיביים לסובלים מפיברומיאלגיה ואיכות חייהם של המתאמנים השתנתה כבר לאחר מספר אימונים, רבים מהם מציינים זאת כמהפך עבורם, חלקם בחרו לשתף אותנו במהפכה האישית שלהם.

סיפור ההצלחה של ליבי ניזבארג, תושבת העיר באר שבע

ליבי ניזבארג מבאר שבע, סובלת מתסמונת הפיברומיאלגיה. כל חייה סבלה ליבי מהתסמונת אך אובחנה לפני 5 שנים.  לליבי, כמו לסובלים נוספים, ישנה בעיה לעשות פעילות ספורטיבית – מהר מאוד הגוף מתעייף וסובל מכאבים. בשנה שעברה חברתה, הסובלת גם היא מהתסמונת, צירפה אותה לאימון היכרות ב EMS Club לכבוד יום הולדתה. ליבי מספרת: "וואוו, התאהבתי ורק חיכיתי שיפתחו את הסניף המיוחל בבאר שבע". לפני מס' חודשים נפתח הסניף הראשון בבאר שבע וליבי החלה להתאמן באימון שבועי: "אני הולכת לאימון פעם בשבוע עם אותה מדריכה. האהדה שלה כלפיי מאוד עזרה לי. מה שלאחרים נראה קל – לנו ממש לא. זה עושה לי ממש טוב – מפחית את הכאב וממריץ אותי".

השאיפה שלה להגיע ולהתאמן פעמיים בשבוע מהסיבה הפשוטה ש"אם אני מתאמנת מדי יום שלישי- עד יום שבת אני מרגישה ב"היי", ומיום ראשון ה"היי" מתחיל לדעוך. השרירים מתחילים להתעייף והכאב חוזר".

ליבי מסכמת: " למרות כל מה שאומרים – יש לנו הוכחות הפוכות. צריך לעשות זאת במינון הנכון, לשתף את המאמן/נת ולהקשיב לגוף. אני לא משלבת שום פעילות ספורטיבית אחרת כיוון שהגוף שלי לא מאפשר זאת. המאמנים עובדים איתי לפי הקצב שלי, מאוד ערים ליכולות שלי. אני עושה תרגילים מאוד מסוימים, הכול במינון הנכון. הצוות ממש נחמד, מבין וזה כיף. זה עושה לי הרגשה טובה. לי זה עשה מאוד טוב – אני מאוד מרוצה וממליצה בחום".

דליה לביא, תושבת העיר נתניה

כל חייה דליה סבלה מהתסמונת אך לפני 3 שנים אובחנה בפיברומיאלגיה. לפני כן הרגישה כאבים עזים בשרירים. דליה מסבירה: "חשבתי שזה ממתח ולחץ. יש לי כאבים בכל הגוף. כאילו נפלתי מקומה רביעית או לפני שפעת חזקה. לא משנה כמה זמן ישנתי הרגשתי עייפות מתמדת שמלווה בכאבים כרוניים".

את האימון ב EMS Club  עשתה לראשונה לפני כחודש ומאז מגיעה מדי שבוע. דליה הגיעה לאימון דרך הפייסבוק ולא חשבה כלל על ההקלה בכאבים. דליה מסבירה: "לתסמונת אין מרפא".

המחלה השפיעה עליה מאד, ומאז שסובלת ממנה מאוד שקעה, רצתה לצאת מהמרה השחורה אליה נכנסה וחשבה לעצמה שאימונים ב EMS Club יהוו פתרון נהדר. "חדר כושר זה לא בשבילי והרופאים מאוד ממליצים על פעילות גופנית בהדרגה. התחלתי להתאמן בשיטה וראיתי שזה מאוד מתאים לי,  עוזר לי מאוד ברמה הנפשית. כרגע עדיין לא מרגישה הקלה משמעותית בכאבים הפיזיים. אך היום אני מצליחה לעשות דברים שלא יכולתי לעשות לפני כן, היום הביטחון העצמי שלי עלה בכמה רמות״.

אם גם אתם סובלים מכאבים לכו להיבדק. אנחנו כבר נדאג לעזרה והקלה

תוכלו לבחור באימון EMS, אימון אינטנסיבי שמראה תוצאות במהירות! רק 20 דקות בשבוע, והגוף שלכם מתחטב ומתעצב לפי רצונכם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *