מותחים את השרירים – תרגילי גמישות חשובים בכל גיל!

EMS clubבריאות, כושר0 Comments

תרגילי גמישות

אנשים מבצעים פעילות גופנית מסיבות שונות. אם תשאלו מתאמנים על המטרות אותן הם שואפים להשיג חלקם יעידו שהם מעוניינים לרדת במשקל, אחרים יספרו שהם ישמחו להגדיל את מסת השריר ובוודאי גם תיתקלו במי שיעיד כי סיבולת לב ריאה הוא הנושא החשוב מבחינתו. הגמישות, לעומת זאת, עלולה להישכח מאחור. מתאמנים אשר מעדיפים להשקיע מאמצים בתרגילי כוח או סיבולת ארובית בלבד, לרוב אינם מודעים לחשיבותם של תרגילי גמישות. תרגילים אלו משמעותיים לא רק עבור ספורטאים, אלא עבור כל אדם בכל גיל, בייחוד באורח החיים המודרני לו אנו חשופים כיום.

מהי גמישות?

גמישות היא לא תכונה ששמורה רק לנערות גומי או לרקדנים מוכשרים, היא נמצאת בכל אחד מאתנו במידה שונה. למעשה, גמישות מתייחסת ליכולת שלנו לנצל את טווח התנועה של המפרקים בגופינו. לכל מפרק ולשרירים המקיפים אותו יש טווח מסווים בו הם יכולים לנוע בלי לגרום לכאב ולפציעות, ככל שטווח זה גדול יותר כך הגמישות במפרק גדולה יותר. מידת הגמישות תלויה בגורמים שונים, בהם מבנה אנטומי, מין, פעילות גופנית ואורח חיים. כשהגמישות עולה, אנחנו מסוגלים לבצע מגוון רחב יותר של מטלות מבלי לחוש אי נוחות וכאב.

למה הגמישות חשובה בתקופה זו במיוחד?

נסו לחשוב כיצד נראית שגרת יומכם: כמה אתם הולכים במהלך היום, כמה שעות אתם מעבירים בישיבה וכמה מאמץ נדרש מכם כדי לבצע פעולות שגרתיות. אם חושבים על כך לעומק, מגלים כי בשגרת החיים המודרנית אנו נמצאים בפעילות פחותה יותר מאי פעם. מרבית העבודה מתבצעת מהכיסא ומטלות פשוטות, שבעבר דרשו מאתנו לקום ולפעול, מסתכמות היום בלחיצת כפתור. מצד אחד ניתן לחשוב שאנו מקלים את המעמסה על גופנו, אולם מנגד עלינו להבין שמצב זה מוביל לניוון. היעדר פעילות גופנית גורם להפחתה בטווח התנועה, דבר העלול להוביל לכאבים ואף פציעות.

מה היתרונות בשמירה על גמישות?

לגמישות יתרונות רבים, שאינם מסתכמים רק בהגדלת טווח התנועה. כך למשל, גמישות יכולה לשפר את זרימת הדם אל השרירים, את סילוק הפסולת מהם וכן את היציבה. בנוסף, ביכולתה להפחית את הסיכון לכאבי גב ולסוגי פציעות שונים. נושא זה משמעותי במיוחד בגילאים מבוגרים, כיוון שבמהלך תהליכי ההזדקנות הגמישות פוחתת, בין היתר בשל היחלשות השרירים, ירידה באלסטיות הרקמות ושינויים באספקת הדם. עם זאת, ניתן לשפר את הגמישות גם בגילאים אלו על ידי תרגילי גמישות מתאימים. כמו כן, הגמישות חשובה ביותר גם עבור ספורטאים, שכן נמצא כי היא משפרת את הביצועים ומפחיתה את הסיכוי לפציעות ספורט.

איך ניתן לשפר את הגמישות שלנו?

תרגילי גמישות מוכרים גם בשם מתיחות, ומטרתם היא להגדיל את אורך השריר. מתיחות מתבצעות לעיתים קרובות בתחילת הפעילות הגופנית, לשם שיפור הביצועים והקטנת הסיכוי לפציעות, וכן בסוף הפעילות, במטרה להאריך את השרירים שהתכווצו במהלך האימון ולהקל על כאבים. בנוסף, ניתן לבצע מתיחות גם במסגרת ענפי ספורט שונים המתמקדים בפעילויות אלו, בהם יוגה ופילאטיס. חשוב לבצע את המתיחות בצורה מבוקרת על מנת למנוע נזקים. מומלץ להימנע מתנועות חדות ולהגדיל את טווח התנועה באיטיות, לא לבצע מתיחות אשר גורמות לכאב החוצה את גבול אי הנוחות ולאפשר לשריר להתאושש בין המתיחות. חשוב לזכור כי כמו בכל תחום בחיים, על מנת להגיע לתוצאות נדרשת התמדה.

לכן, מומלץ לשלב את תרגילי הגמישות באופן עקבי בשגרת החיים. בנוסף, ניתן לבחור באימוני EMS, אימונים שהחלו את דרכם כחלק מטיפול פיזיותרפי ומטרתם לחזק ולהאריך את השריר. אימוני כושר אישיים, מתאימים לבני כל הגילאים ויכולים לסייע לכם מאד בחיזוק הגמישות ושמירה על בריאותכם הגופנית!

רוצה לדעת איך אימון EMS יכול לעזור גם לך? לחץ כאן לתיאום אימון היכרות

אהבתם? יאללה שתפו...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *