איך למנוע בריחת שתן בעזרת אימון ב -EMS club?

Ems ClubEMS, כושר1 Comment

ems בעולם

שרירי רצפת האגן הם קבוצה של שרירים הממוקמים בתחתית האגן, מתחת לשלפוחית השתן, הרחם והחלק התחתון של המעי הגס. קבוצה זו של שרירים, ביחד עם זוקפי הגב ושרירי הבטן העמוקים, תורמת לייצוב ליבת הגוף, הגו. בנוסף, שרירי רצפת האגן שומרים על מנח בריא של איברי הבטן ואיברי האגן, ומאפשרים שליטה על הסוגרים (צינורית השתן ופי הטבעת).

כמו קבוצות שרירים אחרות בגוף, גם שרירי רצפת האגן נדרשים להפעלה, ובמקרים של אי הפעלת השריר – נראה היחלשות שלו. היחלשות של שרירי רצפת האגן עלולה לגרור צניחה של איברי האגן (כמו הרחם), ושליטה פחותה על הסוגרים, המתבטאת בעיקר בבריחת שתן.

כך קורה, שנשים (בעיקר, אם כי לא רק) הסובלות מהיחלשות של שרירי רצפת האגן, סובלות גם לא פעם מבריחת שתן, אשר הופכת נפוצה יותר ויותר ככל שהגיל עולה (בדרך כלל החל מסביבות גיל 40), ולאחר לידות.

מהם הגורמים השכיחים לבריחת שתן?

מערכת השרירים אשר תומכים ברצפת האגן, היא מערכת רגישה העלולה להיחלש – מה שגורם לקושי בשליטה על הסוגרים ולבריחת שתן. הנה הגורמים להיחלשות של שרירי רצפת האגן:

  1. גיל – אצל נשים בוגרות בעיית בריחת השתן שכיחה יותר לעומת צעירות, במיוחד אצל אלו שאינן מקפידות על שגרת פעילות גופנית מתאימה.
  2. הריונות ולידות – הריון ולידות וגינליות הם אירועים אשר יוצרים לחץ על שרירי רצפת האגן ונוטים לזרז את היחלשותם.
  3. השמנת יתר ותזונה לא בריאה – התופעה נפוצה במיוחד אצל נשים עם עודף משקל.
  4. שיעול כרוני – שכיח מאוד אצל נשים מעשנות, העישון גורם לשיעולים מה שעלול "לעייף" את השרירים ולגרום להיחלשותם, ומכאן גם לגרום לדליפות שתן.

כיצד ניתן למנוע בריחת שתן?

הטיפול הרפואי לנשים הסובלות מהיחלשות של שרירי רצפת האגן ובריחת שתן הוא טיפול ניתוחי; אבל חשוב לדעת, כי שמירה על אורח חיים בריא וחיזוק שרירי רצפת האגן באמצעות אימון גופני, משפיעים משמעותית על בריחת השתן ועשויים אף להפסיק לחלוטין את התופעה. בטיפול להפסקה של בריחת שתן תרגילים למניעה הם למעשה דרך נהדרת שיכולה להתאים לנשים בכל גיל, ומומלץ להקפיד לבצע אותם על בסיס קבוע, להשגת תוצאות מיטביות בזמן קצר.

מחקרים מראים כי חיזוק שרירי האזור באופן קבוע, באמצעות עבודה ממוקדת,  עשויה להיטיב או אף להעלים לחלוטין מקרים של בריחת שתן , אשר משפיעים באופן דרמטי על איכות החיים.

תכנית האימונים בסניפי EMS CLUB הוכחה מדעית כמחזקת את שרירי האגן והסוגרים ומונעת בריחת שתן , בהיבט הנוסף תורמים האימונים לשמירה על חילוף חומרים יעיל, לירידה במשקל וחיטוב הגוף, ולשיפור הגמישות, החוזק, והבריאות הכללית של הגוף. ואם כל אלה אינם סיבה מספיקה לקביעת אימון הניסיון שלכם כבר עכשיו – כדאי שתדעו ששגרת האימונים כוללת אימון אחד ויחיד בשבוע, על פני עשרים דקות בלבד.

התקשרו כבר עכשיו 2338* , לקביעת אימון היכרות עם מאמן כושר אישי והתחילו גם אתם, לשמור על שגרת חיים בריאה ומאוזנת. לרשת צוות מאמני כושר אישיים בתל אביב וברחבי הארץ.

תגובה אחת על ““איך למנוע בריחת שתן בעזרת אימון ב -EMS club?”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *