מחקר חדש: כמה מתאמנים בשיטת אימוני EMS בגרמניה ב-2016?

EMS clubEMS0 Comments

אימוני EMS

אמנם אימוני ה- EMS בכלל פותחו בעבור נאס"א על מנת להימנע מפגיעה במערכת השרירים של האסטרונאוטים, אבל מאז עברו גלגול מכובד ופותחו בגרמניה  לכדי שיטת אימון לשימוש פרטי הצוברת פופולריות עם כל שנה. מכון 'פיטוגרם' ביצע ניתוח שוק בגרמניה על אימוני EMS על מנת להבין את הסטטוס, ההתפתחות והמאפיינים הייחודים של שוק ה-EMS. במחקר זה נבדקו כ-1300 נותני שירות EMS  והתוצאות, אם להיות כנים, לא מפתיעות בכלל. השורה התחתונה – אנשים אוהבים את שיטת ה-EMS!

למה ביצענו את המחקר?

אמנם טיפול EMS נמצא בשימוש כבר זמן רב כתמיכה בתהליך שיקום לאחר פגיעה, או לטיפול בניוון שרירים, אך הגידול בשיטת הגירוי החשמלי כאימון כושר, שגרם למכוני כושר ומאמנים אישיים רבים להציע את שיטת ה-EMS הוא שהביא לרעיון המחקר. יתרה מזאת, גרמניה היא שוק מצוין לחקר משום שהיא ארץ הטרוגנית מאד ומידת החדירה של השיטה לשוק משתנה משמעותית מאזור לאזור.

על שיטת ה-EMS           

אימון ה-EMS האינטנסיבי, אשר מוגבל ל-20 דקות לאימון, הוכח כיעיל במיוחד וחוסך בזמן, טענות אשר מגובות במחקרים מדעיים המדגימים את יעילות השיטה. האימון משמש כחלופה או השלמה לאימוני כושר אחרים, הן לשם בניית רקמת שרירים והן לשם צריכת קלוריות. בגרמניה החלה השיטה להתפתח כבר ב-2003 ובחמש שנים האחרונות ראינו גדילה משמעותית בשוק. מכוני מיקרו רבים (מכונים קטנים הנותנים שירותים ייחודים) החלו לצוץ ולהציע את השיטה ולסחוף אחריהם גם את המכונים הגדולים.

רשתות EMS הגדולות בגרמניה

הרשתות בגרמניה פרוסות לרוב בשיטת זיכיונות או רישיונות וניתן לראות שלרשתות הגדולות באמת יש כבר מאות אתרים ברחבי המדינה.

נותן השרות תאריך התחלה פריסה אתרים
Bodystreet 2009 בכל המדינה (כיסוי מלא) מעל 240
Körperformen 2011 בכל המדינה 52
25 Minutes 2010 בכל המדינה 20
terra sports 2014 נורדריין-וסטפאליה 17
EMS-Lounge 2008 בכל המדינה 14
Simmplytrain 2010 נורדריין-וסטפאליה / הסיה / ריינלנד-פפלץ 8
Neogym 2014 נורדריין-וסטפאליה 7
emyos 2012 איזור העיר לייפציג 7
Fitbox 2011 ברלין / מינכן 7
Fast Forms 2010 הסיה / ריינלנד-פפלץ 6
Trainingsraum 2009 המבורג 5
Get-Impulse 2012 אזור העיר בילפלד 5
Fitness & Co. 2014 אזור העיר וופרטאל 5
PT Lounge 2007 גרמניה, אוסטריה, שווייץ (150 פרויקטים PT)
MANDU 2009 בעיקר באוסטריה 53

נתונים סטטיסטיים

כיום בגרמניה קיימים 1500 נותני שירות EMS, אצלם מתאמנים כ-140,000 בני אדם. עובדה זו מראה לנו כי לא רק מספרם של מכוני המיקרו גדל, אלא גם מספרם של המאמנים האישיים ומכוני הכושר המציעים את השירות. החלוקה, לפי המחקר, עומדת כיום על 49% המתאמנים אצל נותני שירות עצמאים, 22% המתאמנים ברשת Bodystreet ו-21% הנותרים המתאמנים ברשתות אחרות. החלוקה בערים מעניינת בעצמה – במינכן ובשטוטגראט נמצא את המספר הגדול ביותר של נותני שירות EMS (מעל 100 בכל אחת), פי שמונה יותר מאשר בדרזדן. את המספרים הללו ניתן להסביר בעיקר בגלל קרבה מבנית ואזורית במינכן ובשטוטגארט ל Bodystreet ול- miha bodytec. עוד אנו רואים לפי הנתונים כי Bodystreet היא הרשת היחידה הפועלת בכל אזורי המדינה ומגיעה אף לאוסטריה ולשוויץ.

פריסת נותני השירות

בגרמניה, גירוי חשמלי מהווה עדיין מגמה המתמקדת בערים הגדולות, ואין לו ייצוג משמעותי במדינות המחוז המזרחיות והצפוניות, אך עם הזמן נפתחות גם ערים קטנות יותר ואזורים בעלי צפיפות אוכלוסייה דלילה, שם הציעו עד כה בעיקר המאמנים האישיים, הגמישים יותר, אימוני EMS.

היקף ההיצע הינו תוצאה של שיקולים הקשורים לאסטרטגיית מיקום. בחירת האתר המתאים הינה גורם הצלחה מכריע לכל נותני שרותי כושר, והדבר נכון גם, ואף במיוחד, למכוני מיקרו.

וקצת נתוני אינטרנט

מדי חודש מתקבלות בגוגל בממוצע 23,000 שאילתות חיפוש של המונח "EMS Training". חלק גדול משאילתות החיפוש הינו "ניווטי" ו-"פעילותי". חברת Bodystreet רכשה לעצמה בשלב מוקדם את המעמד של מותג גנרי, אך אנו מבחינים כי מאז 2014 עולה היקף החיפוש לשיטת האימון לכשעצמה על זה של Bodystreet – כלומר, אימון ה-EMS הפך לעצמאי, במובן מסוים. היקף שאילתות החיפוש של "ems training münchen" בגוגל לבד הינו 500 שאילתות בחודש בממוצע.

לסיכום המחקר

אימון EMS ככלי לפיתוח כושר זכה בשנים האחרונות לפופולריות גבוהה. מקומם של מתקני המיקרו, המתמקדים בטיפול אישי ובאימון ייחודי, מתגבר בנוף אימוני הכושר האישיים בערים הגדולות. מכוני כושר רבים, וכן מאמנים אישיים, מצטרפים להתפתחות זו ומשלבים גירוי שרירים חשמלי במגוון השירותים המוצע על ידיהם. מומחים מצפים להמשך גידול משמעותי בענף ה- EMS גם בעתיד. ארגון ה-DSSV [איגוד המעבידים במכוני כושר בגרמניה], למשל, מצפה ל-3,500 נותני שרות בנישות השונות עד לשנת 2020!

רוצה לדעת איך אימון EMS יכול לעזור גם לך? לחץ כאן לתיאום אימון היכרות

לרשת EMS club יש צוות של מאמני כושר אישיים בחיפה, וברחבי הארץ שיבנו תוכנית המותאמת לכם.

 

אהבתם? יאללה שתפו...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *