אימוני EMS – בטיחות קודמת לכל!

EMS clubEMS, בריאות1 Comment

בטיחות באימון EMS

אין ספק שכבר הצלחנו לבסס את היעילות והחסכון בזמן שניתן לקבל כאשר בוחרים באימוני EMS – אימונים שיוצרים גירוי חשמלי לשריר ופועלים על כל הגוף בבת אחת. מעבר לחסכון בזמן, ניתן בבירור לראות שמדובר בשיטה שהיא גם יעילה לשיפור כושר גופני, ביצועים ובריאות כללית. מחקרים חדשים אשר השוו את יעילות השיטה מול אימוני HIT, אימונים בעלי עצימות גבוהה שמיועדים לחזק שלד ושרירים כאחד, אך הפכו להיות מורכבים או מסוכנים מדי עבור אנשים בעלי מגבלות אורתופדיות שאינם מסוגלים לשאת את הלחץ הגבוה על הגוף, הראו תוצאות חיוביות ברורות לטובת EMS.

אם כך, אימוני EMS, כאשר הם מבוצעים בצורה בטוחה וזהירה, מהווים אימון אידיאלי לאנשים שרק מתחילים להתאמן או לכאלה בעלי בעיות בריאות. האימון פועל על כל הגוף באמצעות גירוי מקסימלי, וזו בדיוק הסיבה שיש להשתמש בו בצורה אחראית ובטיחותית, ורק על ידי אנשי מקצוע שיודעים מה הם עושים.

אז מה היא הדרך הבטיחותית ביותר? איך תדעו שאתם עושים אימון EMS בדרך שהיא גם בטיחותית ולא תפגע בכם בשום צורה, אך גם לא פוגמת ביעילות השיטה ותאפשר לכם לראות תוצאות, להתחזק ולהתחטב? מתוך צורך זה במענה, ולאחר כנס מחקרי שנערך בהשתתפות מדענים, נציגי חברות כושר ויצרני מכשירים, הוחלט לנסח קווים מנחים ברורים מאד, אשר רק באמצעותם ניתן יהיה להתאמן בעתיד. חשוב לזכור כי ההנחיות הללו מדברות אמנם גם למתאמנים, אך למעשה מיועדות למאמנים ולמפעילי מכשירי EMS.

הנחיות כלליות
  1. אימון EMS יכול להתבצע רק בליווי והדרכה של מדריך EMS מנוסה, מיומן ומקצועי, אשר מכיר את שיטת האימון על בוריה ועבר את כל ההכשרות הייעודיות לאימון זה.
  2. לפני האימון הראשון עם מתאמן חדש, יש לבדוק היסטוריה רפואית מלאה ולמלא שאלון בנוגע לנושאים קרדיולוגים, אותו יש לתעד בכתב ולשמור בתיק המתאמן. אם עלה חשש כלשהו, יש להתייעץ עם הרופא המטפל של המתאמן, ואין להתחיל את האימון עד לקבלת אישור מהרופא.
הכנה לאימון
  1. כמו כל אימון, גם אימון EMS יש לבצע במצב גופני טוב. דבר זה אומר להמנע מאלכוהול, סמים, חומרים ממריצים, מרגיעי שרירים, או לחץ וסטרס טרם האימון. לעולם אין לבצע אימון כאשר המתאמן סובל ממחלה המלווה בחום גבוה.
  2. מכיוון שאימון EMS הוא אימון בעל עצימות גבוהה הוא משפיע על מערכת העיכול. מסיבה זו יש לאכול כשעתיים לפני האימון ארוחה משביעה המכילה הרבה פחמימות, או לפחות חטיף קל בעל הרבה פחמימות.
  3. בנוסף, קיימת חשיבות משמעותית לשתיית מים במהלך האימון, לכן יש לשתות כ-500 מ"ל, לפני, תוך כדי ואחרי האימון
  4. במקרה של חוסר נוחות, כאב מוגבר, דלקת או בעיה קרדיולוגית, יש כמובן לפנות לעצת רופא.
האימון עצמו
  1. גם אם המתאמן מאד רוצה, נלהב ומסוגל, אסור לתת לאימון הראשון או לאימון הניסיון להיות אינטנסיבי מדי ולהגיע למצב בו המתאמן תשוש.
  2. לאחר התחלה מתונה ובטיחותית באימונים, ניתן להעלות בהדרגתיות את העוצמה לפי הכושר האישי של המתאמן ומטרותיו. בכל מקרה, אין להגיע לדרגת האימונים האינטנסיבית ביותר לפני שעברו בין 8 ל-10 שבועות, לא פחות, מתחילת תהליך האימונים. מצב של תשישות הכולל כאבים, הוא תמיד מצב שיש להמנע ממנו.
  3. האימון הסטנדרטי אורך 20 דקות, אבל באימונים הראשונים מומלץ להתחיל עם זמן קצר יותר, כמו 16-17 דקות ולעלות בהדרגתיות בהמשך.
  4. תדירות האימונים לא תעלה על פעם אחת בשבוע, במהלך 8 עד 10 השבועות הראשונים של האימון.
  5. גם לאחר השבועות הללו, עדיין יש תמיד לשמור על הפסקה של 4 ימים, בין אימון אחד למשנהו.
לאחר האימון
  1. במהלך האימון, לפניו, ואחריו, על המאמן או איש הצוות להיות מרוכז במתאמן, לשאול אותו איך הוא מרגיש ולבדוק את מצבו, על מנת להיות בשליטה על כל היבט רפואי.
  2. בכל זמן האימון, הציוד צריך להיות במרחק יד מהמאמן או המתאמן, על מנת שיוכלו לתפעל את המכשירים בחופשיות. שינוי בהפעלה או בעוצמה צריך להתבצע בקלילות ובמהירות, לפי מידת הצורך.
השורה התחתונה

כפי שאמרנו, אימון EMS הוא אימון יעיל אך הבטיחות בו קודמת לכל. אין לבצע את האימון הזה לבד, באופן פרטי, ללא הכשרה או ידע מוקדם, ויש צורך במאמן כושר אישי או איש מקצוע מוסמך שיהיה נוכח בעת האימון. זכרו, שימוש בטוח יכול להביא לתוצאות מרשימות, חיזוק הגוף וחיטובו והחלמה מפציעות או הקלה בכאבים. בהצלחה!

רוצה לדעת איך אימון EMS יכול לעזור גם לך? לחץ כאן לתיאום אימון היכרות

לרשת EMS club יש צוות של מאמני כושר אישיים בבאר שבע, וברחבי הארץ שיבנו תוכנית המותאמת לכם.

אהבתם? יאללה שתפו...

תגובה אחת על ““אימוני EMS – בטיחות קודמת לכל!”

  1. עדן

    עשיתי אימון שלישי במספרו והרגשתי כאבים באחוריים.. קושי לשבת ולהתכופף כאב כזה של תפוס.

    זה אמור לקרות?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *