להתחיל את היום עם ארוחת בוקר בריאה לגוף ולנפש

EMS clubבריאות, תזונה0 Comments

ארוחת בוקר בריאה

כולנו גדלנו על הקלישאה שאומרת שארוחת בוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום. ובכן, מסתבר שקלישאות הופכות להיות קלישאות רק כי הן באמת נכונות. אז נכון, לפעמים אנחנו קופצים מהמיטה ורצים, ולפעמים אנחנו לא מסוגלים לחשוב על כלום מלבד הקפה, ולפעמים אנחנו כל כך עסוקים בלארגן ארוחת בוקר בריאה לילדים שאנחנו לא אוכלים כלום בעצמנו עד הצהריים – אבל הגיע הזמן שנעצור ונסגל לנו הרגל חדש שיכול באמת לשנות לנו את אורח החיים – ארוחת בוקר.

אז למה בעצם ארוחת בוקר בריאה היא כל כך חשובה?

במהלך הלילה אנחנו ישנים ולמעשה צמים במשך כמה שעות רצופות. במהלך הזמן הזה אנחנו נחלשים וחילוף החומרים שלנו מועט. אכילת ארוחת בוקר כשאנחנו קמים תאיץ את חילוף החומרים שלנו לאורך כל היום ותאפשר למערכת העיכול שלנו לעבוד כמו שצריך. מלבד זאת, מחקרים מראים כי אכילת ארוחת בוקר עוזרת לתפקוד המוח והחשיבה, לשיפור הזכרון ולחידוד הריכוז. לבסוף, רובנו לא צורכים את כמות החלב לה אנו זקוקים, ולרוב ארוחות בוקר כוללות מוצרי חלב מה שיגביר את צריכת הסידן שלנו ואת חיזוק העצמות. זכרו – גם אם אתם לא רעבים, אכלו את ארוחת הבוקר כהרגל. אחרי מספר שבועות אתם תראו שהגוף יבקש כבר מעצמו את ההזנה בבוקר באופן קבוע.

מה כדאי לאכול בארוחת הבוקר?

ארוחת בוקר בריאה, טובה ומאוזנת מכילה את כל אבות המזון – חלבונים, פחמימות, שומנים וגם סיבים תזונתיים. ארוחת בוקר ישראלית קלאסית היא דוגמה טובה – חביתה, לחם מלא, סלט ירקות עשיר, גבינה לבנה ורכיב שומני כלשהו כמו אבוקדו, זיתים או אגוזים. אפשרות מהירה יותר היא כריך עם סלט ביצים וירקות חתוכים, סלט עם טונה, ביצה קשה ואבוקדו, יוגורט טבעי (עם 3% שומן לפחות) עם גרנולה ופירות חתוכים, או דייסת שיבולת שועל בתוספת פירות.

ומה לא כדאי לאכול?

מן הסתם, מומלץ להמנע מחטיפי בוקר מהירים עמוסי סוכר כמו מאפה שמרים, עוגיות או עוגה, לחם עם ריבה, או דגני בוקר ממותקים המכילים תועפות סוכר. בנוסף, מומלץ להמנע מארוחות כבדות מדי שכן הן עלולות להעיק על הקיבה, ואם החלטתם לפתוח את הבוקר בארוחת בוקר בבית קפה – הזהרו מכל התוספות. הריבות, החמאות, הלמים הלבנים, הממרחים השונים, כל אלו עתירים בקלוריות ומיותרים עבורכם. בנוסף, מומלץ להמנע מצריכת מוגברת של קפאין ולהשתדל לשתות הרבה מים עם ארוחת הבוקר כדי להתחיל את היום כמו שצריך.

ארוחות בוקר מהירות

אנחנו יודעים שלעיתים קרובות אין לכם זמן ואתם מתארגנים ורצים לעבודה ולסידורים מבלי שהכנסתם דבר לפה. לכך יש שני פתרונות- הראשון הוא לארוז בלילה לפני כן ארוחת בוקר מוכנה, להביא אותה אתכם ולאכול אותה בעבודה בבוקר. השנייה היא לארגן לעצמכן ארוחות בוקר מהירות ומזינות שלא מצריכות מאמץ או זמן הכנה אבל כן יתנו לכם את כל מה שאתם זקוקים לו. דוגמה לארוחת בוקר מהירה וטובה היא שייק פירות. אל הבלנדר אתם מכניסים כמה פירות שונים שאתם אוהבים (השתדלו להמנע מהפירות העמוסים בסוכר כמו ענבים), בתוספת נוזל (חלב, חלב שקדים, מיץ תפוזים או אפילו מים), אליהם תוסיפו רכיב שומני כלשהו שיסייע לסוכר להספג בדם בצורה איטית יותר, כמו כפית טחינה גולמית או יוגורט שאתם אוהבים.

ולא לשכוח את האימון

מלבד ארוחת בוקר, ידוע כי גם אימון גופני על הבוקר יכול להמריץ אתכם, למלא אתכם אנרגיה ולסייע לכם לשמור על אותה אנרגיה לאורך כל היום. אימון גופני קבוע משפר את הבריאות שלכם ואפילו עוזר לכם לישון טוב יותר בלילה. אם אתם מסתכלים על המסך וחושבים לעצמכם שאין לכם זמן להתאמן, נסו אימון EMS זריז שאורך רק 20 דקות אבל יכול להחליף שעות רבות בחדר הכושר בתוצאות שלו!

רוצה לדעת איך אימון EMS יכול לעזור גם לך? לחץ כאן לתיאום אימון היכרות

אהבתם? יאללה שתפו...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *