ביטוח למאמן בחדר כושר

עבור חלק גדול מאנשי המקצוע בארץ ביטוח אחריות מקצועית הוא לא רק דבר שמומלץ להצטייד בו אלא גם כמעט חובה. כל אחד מאיתנו הרי עלול לגרום לנזקים, בין אם בשל טעות בתום לב ובין אם בשל רשלנות, ובדיוק לשם כך, על מנת לא להיחשף לתביעת נזיקין שעלולה להסב נזק כספי כבד, נועד ביטוח האחריות המקצועית. מאמנים בחדר כושר עלולים – שוב, בשל שיקול דעת לא נכון או בשל חוסר תשומת לב רגעי – לגרום לפציעה של מתאמן, ועל כן הם נמנים על קהל היעד של ביטוחי האחריות המקצועית.

ביטוח למאמן כושר עצמאי מול ביטוח למאמן שכיר

חלק ממאמני הכושר עובדים כשכירים בחדר כושר ספציפי כזה או אחר, ועבורם מומלץ בחום לברר עם מנהלי אותו חדר כושר אם הביטוח של חדר הכושר מכסה גם את הפעילות שלהם. רצוי מאוד לא להסתפק בהבטחות בעל פה אלא לבקש מסמך מסודר וחתום המבהיר מהם גבולות אותו ביטוח, אילו מקרים הוא מכסה ואילו לא, האם ישנה השתתפות עצמית של המאמן ובאיזה גובה, ושאר פרטים חיוניים.

על מי שעובד כמאמן כושר עצמאי – בין אם בחדר כושר כזה או אחר, בין אם בבתי המתאמנים ובין אם באוויר הצח עם אותם לקוחות – מוטלת האחריות לדאוג לעצמו לביטוח מתאים.

אילו מקרים מכסה ביטוח למאמן בחדר כושר?

* אי פיקוח מספיק על האופן בו מתאמן מבצע תרגילים מסוימים

* התרשלות במהלך הדרכת מתאמן לגבי ביצוע תרגילים חדשים

* הנחיות שגויות למתאמנים שמסבות להם נזקים (למשל ביצוע תרגילים שמעבר לכוחותיהם)

* ועוד

כדאי לשים לב כי ביטוח למאמן בחדר כושר לא תמיד מכסה נזק כתוצאה ממתקנים לא תקינים או כל ליקוי אחר בחדר הכושר. לשם כך יש צורך להוסיף ביטוח צד ג'.

האם כל מאמן בחדר כושר יכול לרכוש ביטוח שכזה?

ברוב המקרים תנאי הכרחי לרכישת פוליסה שכזו הוא תעודת מאמן ממוסד לימודים מוכר, שמעידה על כך שהאדם הוא בעל מקצוע מיומן ומהימן.

בנוסף, בדרך כלל, יידרש המאמן לקבל מכל מתאמן אישור רפואי המעיד על כך שהוא כשיר לאימונים, ולעיתים הפוליסה אף מגבילה את גיל המתאמנים שהמאמן רשאי לאמן. כמו כן תיתכן התייחסות בפוליסה למספר המתאמנים המקסימלי בו זמנית.

האם ביטוח למאמני כושר מכסה פציעות של המאמנים עצמם?

בדרך כלל ביטוח למאמן בחדר כושר מכסה גם אובדן כושר עבודה של המאמן עצמו – אולם כמובן שחובה לוודא זאת כשמקבלים הצעה מחברת ביטוח כזו או אחרת.