כך תטפלו בשרירים התפוסים אחרי אימון מאומץ

Ems Clubבריאות0 Comments

החלטתם לטפל בעצמכם באמצעות אימון EMS המתבצע בו זמנית על שרירים רבים בגוף או שמא החלטתם על אימון קונבנציונאלי בו תפעילו כל פעם שריר אחר וכעת אתם מעוניינים לדעת מה מצפה לכם בסיום האימון וכיצד תוכלו לטפל בשרירים התפוסים? התחילו לקרוא!

כאבי שרירים – אין סיבה לדאגה!

ראשית כל, חשוב לא להיכנס להיסטריה באם אתם חשים שהשרירים שלכם תפוסים שעות לאחר סיום אימון מאומץ. ברוב המקרים, השרירים תפוסים לאחר אימון אפקטיבי ואיכותי. כמובן שיש מצבים בהם השרירים נתפסים עקב הפסקה ארוכה באימונים, בגלל חוסר מנוחה ראויה בין סדרת תרגילים לאחרת, או הזנה לקויה של הגוף, או תקופה מלאה בסטרס או משום חוסר בשעות שינה, אך במרבית המקרים מדובר על תוצאה של אימון אפקטיבי.

תופעת השרירים התפוסים – מה זה אומר?

שרירים נתפסים בגלל ספיגת גירוי שונה ממה שהם מורגלים. כלומר, במרבית המקרים שרירים תפוסים עקב אימון מאומץ, תרגילים חדשים, העלאת משקלים בחדר כושר, עבודה על שרירים רבים בגוף בו זמנית, ריצה למרחקים רבים או החלפת סגנון האימון לו בדרך כלל מורגלים. בדרך כלל אין סיבה לדאגה והשרירים משתחררים תוך פרק זמן של שלושה ימים עד שבוע. אם אתם מעוניינים בפתרון יעיל ומהיר שעיקרו טיפול בשרירים תפוסים והקלה מהירה, תוכלו להשתמש במכשיר Tens. אם בעבר, אנשים שסבלו משרירים תפוסים השתמשו בקרח וזאת על מנת לקצר את זמן ההחלמה, כיום מרבית האנשים מעדיפים להשתמש במכשיר יעיל זה.

הטכנולוגיה הרפואית המודרנית – טיפול בשרירים תפוסים

כמובן שיש לבצע חימום טרם האימון וזאת על מנת להגביר את זרימת הדם לשריר ולהניע את רקמות החיבור, פעולות אשר בסופו של דבר יאפשרו לשריר לעבוד באופן מידתי המותאם לעוצמת הגירוי. בנוסף, חשוב לא לשכוח  לבצע מתיחות דינאמיות אשר עוזרות בהגמשת השרירים וכמובן שתמיד מומלץ על עיסוי מקומי לפני האימון, אך המכשיר האפקטיבי ביותר כיום לטיפול בשרירים תפוסים וזאת לאחר אימון אינטנסיבי הוא מכשיר הטנס. מכשיר Tens אשר מומלץ על ידי פיזיותרפיסטים רבים הינו מכשיר אשר מיועד לשיכוך כאבי השרירים וזאת באמצעות שימוש בזרמים חשמליים.

שימוש בטנס יוביל לרוב להקלה בכאבי השרירים והחלמה של רקמות פגועות. המכשיר שולח זרמים חשמליים שמפחיתים את עוצמת כאב השרירים התפוסים ומעודד את הגוף ליצור אנדרופינים הנחשבים כמשככי כאב טבעיים בגוף. נכון להיום יש סוגים שונים של מכשירי טנס, ביניהם מכשירים בהם משתמשים במרפאות ומכשירים ביתיים. חשוב לקחת בחשבון שה – Tens הסנסורי עובד על עצבי התחושה בעדינות וזאת באמצעות אלקטרודות המודבקות על מקומות מסויימים בגוף, אך ה – Tens המוטורי הוא המומלץ למצבים של שרירים מכווצים, שכן הוא משדר פולסים חזקים יותר מהמכשיר הקודם וספורטאים רבים משתמשים בו באימוני שרירים.

בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *