כל מה שצריך לדעת על אומגה 3

Ems Clubתזונה0 Comments

אומגה 3

כבר באמצע המאה הקודמת, בשנת 1956 נערך מחקר מקיף שקיבל את הכינוי "מחקר האסקימואים", שבדק את תזונת יושבי הקוטב. במחקר נשאלה השאלה – איך יכול להיות שהתזונה השומנית של האסקימואים אינה מובילה לשיעורים גבוהים של מחלות לב וכלי דם כמו זו המערבית.

המחקר קיבל חיזוק בשנת 1980, ממחקר דומה שנערך בגרינלנד ושניהם גילו את אותם הממצאים – שומנים שמגיעים ממאכלי ים כמו דגים (וכלבי ים, פחות רלוונטי לתזונה שלנו) –מכילים רכיבים שמגנים על מערכת הלב וכלי הדם ממחלות – ובין הרכיבים ניתן למצוא את אומגה 3.

אומגה 3 היא סוג של חומצת שומן חד בלתי רווייה, שאפשר למצוא במאכלי ים ובמאכלים מן הצומח. מדובר ברכיב תזונתי מומלץ, עם שפע של יתרונות לתפקודי הגוף, הנה כמה מהם:

  • אומגה 3 מקושרת לתפקוד יעיל יותר של המוח – חלק מהרופאים אף ממליצים על תוספי אומגה 3 אצל ילדים שסובלים מהפרעות קשב וריכוז.
  • אומגה 3 מכילה נוגדי חמצון שמעכבים הזדקנות – חלק מהמחקרים מצאו מתאם בין רמות גבוהות של צריכת אומגה 3 למניעה או עיכוב של תהליכים דמנטיים ואלצהיימר.
  • אומגה 3 קשורה לבריאות הנפש – רופאים רבים ימליצו על תוספת של אומגה 3 לתזונה במקרים של דיכאון, הפרעה דו קוטבית, ואחרים.
  • עוד יתרונות נחקרים בהקשר של צריכת אומגה 3: בריאות דנטאלית טובה יותר, שיפור בזיכרון, הפחתת תסמיני גיל המעבר ובפרט גלי חום, ואפילו שיפור תסמינים אצל מי שסובלים מסוכרת.

אומגה 3 ופעילות גופנית

מחקרים שבדקו את רמות אומגה 3 אצל מתאמנים מצאו כי מי ששומר על שגרה קבועה של פעילות גופנית, נמצא בסיכון לרמות נמוכות של אומגה 3.

אם כן, ביחד עם העובדה כי אומגה 3 היא רכיב תזונה חשוב עבור כל אדם, אצל מתאמנים,החשיבות בצריכת אומגה 3 ממקור איכותי היא גבוהה במיוחד– לא רק בשל היתרונות שהוזכרו לעיל, אלא גם בגלל הנטייה שהתגלתה לחוסר באומגה 3 אצל מתאמנים.

לצריכה של אומגה 3 עבור מתאמנים יש עוד יתרונות – אומגה 3 מסייעת לגוף להיפטר מרדיקלים חופשיים כמו אלה הנוצרים בעודפים במהלך המתח הטבעי של אימוני בניית שריר, וכמו כן היא משפרת את תהליך הבנייה של השריר לאחר האימון ומונעת תהליכים דלקתיים בגוף.

סטודיו EMS Club– הפתרון לשילוב תזונה טובה עם אימון מעולה

אימוני כושר לצד בניית שריר שומרים על בריאות הגוף, על מראה חטוב ואפילו על איכות חיים טובה יותר – אולם חשוב לבחור גם בתזונה נכונה, כמו למשל צריכה קבועה של מאכלי ים איכותיים ו/או תוספי אומגה 3 ממקור איכותי.

מכיוון שמרבית האוכלוסייה מתקשה להתמיד באימון גופני קבוע, סטודיו EMS club, מציע את הפתרון האולטימטיבי = אימון פעם בשבוע בליווי מאמן כושר בטכניקה חדשנית, בהתאמה אישית וללא עומסים על השרירים וכל זאת – רק באימון של 20 דקות, פעם בשבוע! התקשרו אלינו כעת, וקבעו את האימון הראשון שלכם בסניף הקרוב לביתכם: 2338*

לרשת EMS club צוות מאמני כושר אישיים בפתח תקווה ובעוד סניפים ברחבי הארץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *