חברה מתוקה, אויבת גדולה – כמה קלוריות יש בסופגניה?

EMS clubתזונה0 Comments

ems club

חגי ישראל זו מכה. באמת. זה מרגיש לפעמים כאילו הדבר היחיד שמאחד אותנו כעם – זה אוכל. לכל חג יש את הצרות שלו; בפורים אנחנו מתמלאים במשלוחי מנות ואוזני המן, בפסח אין אפילו אדם אחד שמסוגל לסרב למצה מרוחה בשוקולד, ובחנוכה… בחנוכה מגיעות הממזרות האמיתיות. מלאות בשמן, עסיסיות, קריספיות, עם ריבה מתפרצת מתוכן! הסופגניות האיומות.
שלא תבינו לא נכון, כולנו חוטאים, ועם שפע המילויים והציפויים שיש היום, אין הרבה אנשים שיכולים לעמוד בפיתוי, אבל מה עושים עם כמות הקלוריות?

כמות הקלוריות בסופגנייה

תעצרו את הביס שתכננתם לתת בסופגנייה עם הקפה ליד המחשב ותקשיבו למספרים הבאים: סופגנייה ממוצעת שוקלת 100 גרם (עם הציפוי והמילוי) ומכילה בערך 350- 400 קלוריות! כן, זו לא טעות. כמות קלוריות של ארוחת צהריים ממוצעת נמצאות בפלא המתוק והמפתה הזה. יתרה מזאת, ישנן סופגניות שמגיעות ל-120 גרם, ואפילו ל-500 קלוריות, והכי גרוע- בין 10 ל-30 אחוזי שומן בכל סופגנייה, תלוי במילוי. תודו שהמספרים האלה גורמים לכם קצת להתחרט על השישייה עם ריבת חלב שקניתם הבוקר בסופר, נכון? וזה עוד בלי לספור את הלביבות שתטגנו בערב ואת הספינג' שיביא הורה אחר למסיבת החנוכה בגן של הילד. הרי אי אפשר להעליב את ההורה ולא לטעום…

מה יכולתם לאכול במקום?

אחד הדברים המתסכלים באכילת סופגנייה היא שבמחיר הקלוריות שהכנסתם לגוף יכולתם לאכול ארוחה שלמה ומלאה. לא מאמינים לנו? חבל. כי במקום סופגנייה יכולתם לאכול חצי באגט עם סלטים וירקות. רוצים עוד? גם שני רולים טעימים של סושי יכלו להחליף סופגנייה אחת. גם ארוחת בוקר טעימה של חביתה, גבינה, סלט, שתי פרוסות לחם וקפה הפוך שווים את הסופגנייה שהגנבתם הבוקר. ורוצים את שיא השיאים? סטייק סינטה עסיסי (במנה של 150 ג') פלוס תפוח אדמה אפוי לצידו, גם הם יכלו להחליף את הסופגנייה. אולי עכשיו המספרים האסטרונומיים של הקלוריות מסתדרים לכם קצת יותר בראש?

אז איך עוברים את חנוכה בשלום?

קודם כל – מינונים. זה לא שאסור לגעת בסופגניות יותר לעולם, אבל אפשר גם לקחת ביס אחד טעים או שניים ולא לאכול את כל הסופגנייה (או שתיים, או שלוש…). לשאר הביסים יש אותו טעם. מניסיון. שנית, סופגניות אפויות הן באמת טעימות. הן לא מוצפות בשמן, אבל הן חמות ומתוקות, ומכילות רבע או שליש מכמות הקלוריות בסופגנייה רגילה. תציצו במתכון לסופגניות אפויות שיצילו לכם את החג. מלבד הסופגניות האפויות, תוכלו לבחור בסופגניות מקמח מלא, סופגניות בלי ציפוי המכילות ריבה רגילה (בהן יש את מספר הקלוריות הנמוך ביותר מכל שאר הסופגניות), ואם אתם ממש מתעקשים להכין סופגניות בבית- הוסיפו כמה כפות של יין לתוך השמן. היין משמש כחוצץ ומונע מכל השמן להיספג בתוך הסופגנייה עצמה, אז תוכלו לחסוך לעצמכם קצת קלוריות.

אז נכון, חגי ישראל הם לא הזמן הכי טוב לפצוח בדיאטה, אבל עם קצת מחשבה, בחירות נכונות וכוח רצון, לפחות לא תעלו במשקל! גם זה משהו, לא?

תזונה נכונה ו- 20 דקות אימון EMS, פעם בשבוע זה כל מה שנחוץ בשביל להשיג תוצאות מרשימות בירידה במשקל.

רוצה לדעת איך אימון EMS יכול לעזור גם לך? לחץ כאן לתיאום אימון היכרות
לרשת EMS club צוות מאמני כושר איישים בסניף ראשון לציון ובעוד סניפים ברחבי הארץ.

 

 

אהבתם? יאללה שתפו...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *