כמה קלוריות שורפים בריצה? המדריך למתחטב הטרי

EMS clubבריאות, כושר0 Comments

כמה קלוריות שורפים בריצה

תמיד כשראש השנה בפתח אנחנו חושבים על איך עבר עלינו הקיץ, איך נסיים את השנה החולפת ואיך נקדם את הבאה. כמו שלאמריקאים יש את מסורת ההחלטות לשנה החדשה, כך גם אנו הישראלים נוטים לעשות כשחודש אלול בפתח וריח הסתיו כבר עומד באוויר. איכשהו, נרצה או לא נרצה, ההחלטות הללו תמיד תהיינה קשורות לאורח החיים שלנו – מה לשנות בתזונה כדי שתהיה בריאה יותר, איך לרדת במשקל, איך להצליח לחטב את הגוף כדי שיראה טוב אפילו אם אנחנו עטופים בשכבות של סוודרים ואיך להמנע מכמויות האוכל שמביאים איתם חגי ישראל מדי שנה.

אחת ההחלטות שקל (יחסית!) לקבל ולעמוד בה, היא ההחלטה לשלב אל תוך אורח החיים גם פעילות גופנית, ובפרט – ריצה. כבר סיפרנו לכם בעבר על יתרונות הריצה, על כך שמדובר בפעילות נהדרת שמחזקת סיבולת לב ריאה, ועל כך שניתן בקלות להתחטב, אבל אתם לבטח מהנהנים אל המסך ואומרים לנו "יאללה, תגיעו לתכלס – כמה קלוריות שורפים בריצה והאם זה באמת משתלם?" – אז ניתן לכם ספוילר כבר מההתחלה – כן. זה משתלם!

איך בודקים שריפת קלוריות?
שריפת קלוריות היא חצי הדרך להורדה במשקל ולהתחטבות. למעשה, ככל שאנו נשרוף יותר אנרגיה (קלוריות) מאשר שנכניס לגוף, כלומר נשאר במאזן קלוריות שלילי, כך נוריד יותר במשקל. צריך לקחת בחשבון כי כל גוף הוא שונה. גברים שורפים יותר קלוריות מנשים (אלא אם מדובר בנשים מניקות), צעירים שורפים יותר ממבוגרים וכו'. עוד נכנסים למשוואה משקל הגוף הנוכחי של האדם, השעה ביום בה הוא מתאמן, מזג האוויר ששורר בחוץ, וכמובן – סוג האימון.

האימונים ששורפים
ישנם מספר סוגי אימונים שידועים כשורפי קלוריות: אימון ספינינג ששורף בין 300 ל-1000 קלוריות בשעה אחת, אימוני אינטרוולים (עם גומיות TRX, חבל קפיצה ועוד) שיכול לשרוף למעלה מ-500 קלוריות בשעה, יוגה חמה (ביקראם יוגה) שורפת את אותן קלוריות כמו בספינינג ועוד. יחד עם זאת, אותם אימונים נחשבים לאימונים אינטנסיביים מאד, ואם אתם מתכננים להתאמן 4-5 פעמים בשבוע, אתם תגלו את הגוף שלכם קורס מהר מאד וזקוק למנוחה, או חס וחלילה נפצע ומשבית אתכם מאימונים לתקופה ארוכה. הליכות וריצות הם אימונים שמשלבים את הטוב משני העולמות – הם גם שורפים קלוריות, אבל גם מאפשרים אינטנסיביות גבוהה יותר מאשר באימונים אחרים (במיוחד אם משלבים הליכה וריצה לאורך כל האימון ונותנים לגוף את המנוחה לה הוא זקוק) והסיכוי לפציעות בהם קטן יותר.

אז… כמה קלוריות שורפים בריצה?
כאמור, עד שלא נדע בדיוק מי יושב מול המסך וקורא את הטקסט הזה עכשיו, אין לנו דרך לומר במדויק כמה קלוריות תוכלו לשרוף, אבל כן נוכל לתת לכם כמה טיפים. הטיפ הראשון הוא שריצה שורפת 50% יותר קלוריות מהליכה, באופן כללי. אם תרצו לחשב במדויק את כמות הקלוריות שנשרפו תוכלו להעזר בנוסחה הבאה – בדקה אחת של ריצה תשרפו 0.16 קלוריות כפול משקל הגוף שלכם (ובדקה אחת של הליכה תשרפו 0.07 קלוריות). כלומר, אם אתם שוקלים 70 קילוגרם, אז בדקה של ריצה מהירה אתם עתידים לשרוף 11.2 קלוריות, ובשעה של ריצה (אם בכלל תצליחו לרוץ במשך שעה שלמה מבלי לשנות את הקצב או לעצור) – תשרפו 672 קלוריות. אם אין לכם כוח לחישובים, תוכלו פשוט להזין נתונים אל מחשבון שריפת קלוריות שיגיד לכם בדיוק כמה קלוריות אתם עתידים לשרוף. אגב, אם תהיתם, ריצה בחוץ שורפת הרבה יותר קלוריות מאשר ריצה בחדר הכושר על הליכון.

אז איך תוכלו לשרוף קלוריות רבות ככל האפשר, להבטיח שכל הגוף שלכם עובר אימון איכותי וחזק, ועדיין להמנע מפציעות, כאבים או נזק לשרירים? התשובה היא אימון EMS – אימון שמשלב את כל היתרונות הללו, ועדיין מצריך מכם רק 20 דקות בשבוע, באימון אחד בלבד. תאמינו או לא, 20 דקות של אימון EMS בתוך חליפת האימונים הייחודית מחליף 4 אימונים בני שעה בחדר הכושר, ויכול לשרוף הרבה יותר קלוריות מאשר בריצה, עם עבודה הרבה פחות מאומצת, וכמובן – בהרבה פחות זמן אימון.

רוצה לדעת איך אימון EMS יכול לעזור גם לך? לחץ כאן לתיאום אימון היכרות

אהבתם? יאללה שתפו...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *