לא רק בראש השנה – 5 סיבות לאכול תפוח אחד ביום

Ems Clubכושר0 Comments

למה לאכול תפוח?

אחד הסמלים המוכרים של ראש השנה היא טבילת תפוח בדבש, כסמל לשנה מתוקה במיוחד.

אנחנו, שמקפידים על תזונה בריאה ועל שגרה קבועה של פעילות גופנית, יודעים שכל הזדמנות היא נפלאה לאכול תפוח – והמשפט המפורסם An Apple a Day Keeps the Doctor Away (תפוח אחד ביום משאיר את הרופא רחוק מכם) הוא כשלעצמו סיבה טובה להתחיל כל בוקר עם תפוח ירוק ועסיסי. יצאנו לבדוק – מה באמת יש בתפוח העץ המוכר והאהוב, שהופך אותו לבריא כל כך?

הוא נהדר להורדת משקל

מהו זן התפוחים האהוב עליכם? אדום? ירוק? חמוץ או מתוק? מפתיע לגלות, כי ישנם מעל ל-7,000 זנים שונים של תפוחי עץ – אולם בכולם, יש אינדקס גליקמי נמוך וכמות סוכר נמוכה יחסית (כ – 10 גרם סוכר ל – 100 גרם, אינדקס גליקמי 42), ביחס לכמות גבוהה של סיבים תזונתיים (כ – 4.5 גרם סיבים בתפווח בינוני) – מה שהופך אותו לתוספת מופלאה לכל דיאטה. אגב, חשוב לציין כי סיבים תזונתיים שמקורם באוכל הם יעילים יותר באופן משמעותי ביחס לסיבים תזונתיים שמקורם במשקה – ולכן מיץ תפוחים, שייק תפוחים או שתייה שיש בה סיבים תזונתיים – עדיפים פחות מההיבט הזה, ביחס לאכילת תפוח טרי וטעים.

היתרונות הבריאותיים של התפוח

הישראלים אוכלים המון תפוחים – בממוצע כ-15 תפוחים לאדם בכל חודש. במהלך חגי תשרי אנחנו אוכלים יותר תפוחים – אבל בכל השנה, מדובר באחד הפירות האהובים בישראל. המון מחקרים מצביעים על הקשר בין בריאות טובה לאכילה של תפוחים, הנה כמה דוגמאות:

  • צריכה של תפוחים מפחיתה באופן ניכר את הסיכוי לסרטן מסוגים שונים, כמו סרטן מבוסס אסטרוגן, סרטן המעי הגס, סרטן הפה, ואחרים
  • תפוח משפר את פעילות מערכת החיסון
  • האינדקס הגליקמי הנמוך של התפוח, מסייע בתפריט להורדת כולסטרול ולמניעה של סכרת מסוג 2
  • תפוחים, בפרט אלה מסוג גראנד סמית', משפיעים על אוכלוסיית החיידקים הטובים במעיים, ובמובן הזה מסייעים לעיכול איכותי – ומעודדים הרזיה
  • אכילת תפוחים מסייעת להפחתת סיכון לשבץ ואירועים מוחיים

לאכול תפוח אחרי פעילות גופנית

מי שמתאמן באופן קבוע יודע, ששגרת פעילות גופנית היא חשובה – וחשוב לצידה גם לדאוג לתזונה שתסייע לשרירים לבנות את עצמם מחדש, מייד לאחר האימון. אחד ההרגלים היעילים היא אכילת פרי – כמו תפוח – מייד לאחר האימון, וארוחה המכילה חלבונים ופחמימות, כחצי שעה מאוחר יותר. תפוח, אם כן, הוא בדיוק הדבר לשים בתיק האימונים שלכם, בפעם הבאה שאתם בדרך ל – EMS club, לאימון השבועי.

עדיין לא מתאמנים במכון הכושר EMS club? זה הזמן להתקשר אלינו, ולקבוע אימון ראשון: 2338*

לרשת EMS club צוות מאמני כושר אישיים בבאר שבע ובעוד סניפים ברחבי הארץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *