לטפל בפיברומיאלגיה עם אימון EMS

Ems Clubכושר0 Comments

לטפל בפיברומיאלגיה עם אימון EMS

פיברומיאלגיה, או בעברית "דאבת השרירים", היא מחלה ששכיחותה באוכלוסיה כיום גבוהה – בין 2% ל –8% סובלים ממנה. מדובר במחלה כרונית, הגורמת לכאבים מפושטים בשרירים, ברקמות החיבור ובעצמות, גורמת לתחושה כללית של תשישות, ולרגישות גבוהה למגע, עד כדי תחושת כאב ממגע מרפרף באזורים מסויימים בגוף.

פיברומיאלגיה היא מחלה שכיחה אצל נשים בשיעורים גבוהים משמעותית ביחס לגברים. לצד התפתחות משמעותית באפשרויות טיפול תרופתי במחלה ושיכוך של תסמיניה, חשוב לסגל אורח חיים בריא, שיתרום להפחתת ההופעה של תסמיני המחלה כולל פעילות גופנית.

מחקרים רבים, כמו גם התנסויות בשטח, מלמדים אותנו כי אימוני כושר מותאמים ושמירה על כושר גופני הם מאבני היסוד של התמודדות מוצלחת עם פיברומיאלגיה. EMS club הוא מכון כושר ייחודי המאפשר ליווי של מאמן כושר אישי והתאמה מלאה של שגרת אימונים לצרכים, ליכולות ולמצב הגופני של המתאמן בכל אימון.   EMS club מזמין אתכם להתנסות בשיטת אימונים חדשנית, שמתאימה למתמודדים עם פיברומיאלגיה. כל הפרטים, בהמשך.

שלושת כללי הזהב להתמודדות בריאה יותר עם פיברומיאלגיה

כאמור, בין שניים לשמונה אחוזים מכלל האוכלוסייה מאובחנים כסובלים מפיברומיאלגיה. הסיבה לשונות בהערכות היא כי מוערך שעד 75% מן הסובלים במחלה – אינם מאובחנים.

עם שכיחות גבוהה כזו, חברות התרופות מקצות משאבים מרובים למחקר ופיתוח תרופות ועזרים להתמודדות עם המחלה הלא פשוטה, הגורמת לכאבי שרירים ולעייפות, לקושי בשמירה על שגרה, לקושי בתפקוד היומיומי ולרגישות מוגברת לכל מגע. הטיפול התרופתי המוצע כיום בישראל לחולי פיברומיאלגיה מורכב בעיקר מנוגדי עוויתות (ליריקה בראשם), נוגדי דיכאון ומשככי כאבים.

לצד הטיפולים התרופתיים הנותנים מענה חלקי להתקפי המחלה, חשוב לשמור על עוד שתי צלעות של משולש האיזון של שגרת החיים עבור חולי פיברומיאלגיה –ואלו הם:

תזונה מותאמת

מומלץ להימנע ממזונות מעובדים, קפאין, אלכוהול, וסוכר לבן.

מומלץ להגביר צריכה של: קטניות (חלבון ללא שומן), יוגורט ומוצרים אחרים פרוביוטיים, אומגה 3 (בעיקר מדגים, פשתה ותוספי מזון), כמו כן יש להעשיר את התזונה במינרלים, בעיקר מגנזיום (ירקות עליים, אצות, אגוזים ושקדים, בננה, ועוד).

פעילות גופנית מותאמת

הבחירה בשגרה של פעילות גופנית היא משמעותית להתמודדות עם פיברומיאלגיה. בשנת 2013 הופץ חוזר מטעם איגוד הריאומטולוגים, בו נכתב כי הפעילות הגופנית אצל חולי פיברומיאלגיה היא לא פחות מאשר התערבות רפואית – ולא רק המלצה לאורח חיים מאוזן או לטובת עיצוב הגוף. חשוב לדעת, כי פעילות גופנית לחולי פיברומיאלגיה חייבת להתבצע בהתאמה מלאה ליכולות ולמצב הגופני בכל אימון, וליווי של מאמן כושר אישי עשוי להיות הכרחי.

פיברומיאלגיה ו – EMS club

מספר לא קטן של מתאמנות שהגיעו אל סניפי EMS club עם רקע של פיברומיאלגיה, מספרות על ההקלה שמצאו במסגרת האימונים הייחודית של EMS club. האימונים מתאימים במיוחד לחולי פיברומיאלגיה מפני שהם לא מעמיסים על השרירים, נעשים בליווי מאמן כושר אישי ובתנאים שמותאמים ליכולות ולמצב הגופני של כל מתאמנת ומתאמן.

האימונים נמשכים כ-20 דקות, פעם בשבוע ומביאים שינוי לחייהן של המתאמנות שסובלות מפיברומיאלגיה: הן מתארות תחושה של אופוריה לאחר האימון, מרגישות שטווחי תנועה שלהן גדלו יותר וחשות בהפחתה משמעותית בכאב לאורך היום. המתאמנות משתפות, כי האימון עם אותו מאמן כושר מקצועי שמכיר את הרקע והיכולות שלהן – מאפשר שיפור איטי וקבוע, ביכולות הגופניות וגם במצב המחלה.

לקריאת הסיפורים האישיים וההמלצות של דליה לביא וליבי ניזבארד, חולות פיברומיאלגיה שמתאמנות בקביעות בסניפי EMS Club – לחצו כאן

אימון מותאם אישית, במינונים נכונים, ובליווי צוות מקצועי ואדיב באחד מסניפי EMS club – יאפשר להגדיל את טווחי התנועה ללא כאב, לשפר את הביטחון העצמי, ולהרגיש הרבה יותר טוב!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *