למה כדאי לכם לשלב אכילת תפוז בשגרה?

Ems Clubתזונה0 Comments

אכילת תפוז

אחד המאפיינים הבולטים בארץ ישראל הוא כמות עצי פירות ההדר הצומחים בה, בפרדסים מהדרום ועד לצפון. יש לנו כאן בעונת החורף שפע של פירות הדר מתוקים ובריאים. תפוזים הם דרך נפלאה להוסיף ערכים תזונתיים חשובים לתזונה היומית – ולכבוד החורף שתיכף מגיע, סקרנו את יתרונות התפוז. כל מאמן כושר יספר לכם, כי הדיאטה שתבחרו תשפיע על תועלות האימון הגופני. הבחירה בתפריט מאוזן, הכולל פחמימות, חלבונים, מידה מועטה של שומנים ושפע של ויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים וערכים חשובים אחרים – תאפשר לכם לא רק ליהנות מתוצאות מדהימות מאימונים לעיצוב הגוף ברשת EMS club, אלא גם לחיות חיים בריאים, ואפילו ארוכים יותר.

#1 – הידעתם? תפוז מגביר את קצב חילוף החומרים הטבעי שלכם

כל פירות ההדר, וגם התפוז, הם עשירים בויטמין C. זהו ויטמין מסיס במים (כך שאתם לא יכולים לצרוך ממנו בעודף – העודפים פשוט מתפנים מהגוף עם השתן) שיש לו רשימה ארוכה של יתרונות בריאותיים, החל ממראה עור בריא וצעיר יותר, וכלה במניעת סרטן. בין השאר, מחקרים מצאו קשר בין צריכת ויטמין C לבין הגברת פעילות מערכת העיכול וחילוף החומרים בגוף – מה שתורם להעלאה בקצב שריפת השומנים – בחלק מן המחקרים נמצא כי שריפת השומן מואצת בשיעור של כ – 30% יותר, בנוכחות ויטמין C.

#2 – חומצה פולית – פעילות בריאה ומאוזנת של מערכת הלב וכלי הדם

תפוז ממוצע מכיל כ – 40 מיקרו גרם של חומצה פולית – כ 10% משיעור הצריכה המומלצת למבוגרים. חומצה פולית מקושרת בייצור של תאים חדשים בגוף בכלל – ובייצור יעיל ומהיר יותר של תאי דם אדומים בפרט. מכאן, תפקידה החשוב בשיפור התפקוד של מערכת הלב וכלי הדם. בנוסף, מחקר שפורסם בשנת 2011 מצא קשר בין צריכת כמות גדולה יחסית של תפוזים על בסיס קבוע, לבין ירידה בלחץ הדם. האשלגן, נוגדי החמצון, הויטמין C והחומצה הפולית הם ככל הנראה הרכיבים שנמצאים בתפוז, שקשורים ללחץ הדם המופחת אצל הנבדקים באותו המחקר.

#3 – הפחתת ה LDL, הכולסטרול הרע

בנוסף לכל אלה, תפוז מכיל פלבונואידים – תרכובות מטבוליות הייחודיות לפירות וירקות, המתפקדים בין השאר כנוגדי חמצון רבי עוצמה. פלבונואידים מקושרים להפחתה ברמת ה"כולסטרול הרע", ה – LDL.

איך כדאי לצרוך תפוזים?

חשוב לדעת, כי את מרבית הערכים התזונתיים של התפוזים ניתן לצרוך גם במיץ – למשל, כמות הויטמין C מהתפוז המגיעה למיץ היא כמעט 100% וגם ערכי החומצה הפולית ונוגדי החמצון נשמרים בסחיטת התפוז. בנוסף, שתיית מיץ התפוזים יעילה יותר כאשר התפוזים נסחטים זמן קצר טרם השתייה, והמיץ אינו מכיל דבר פרט לתפוזים הסחוטים.

עם זאת, סיבים תזונתיים אינם נשמרים בסחיטת התפוז וכמות הקלוריות לכוס מיץ תפוזים היא גבוהה ביחס לכמות הקלוריות שבאכילת התפוז – מפני שכוס המיץ מכיל בדרך כלל שמונה תפוזים ויותר.

מיץ תפוזים מכיל סוכרים, והוא נפלא לשתייה לאחר האימון או במהלך אימון ארוך. מתאמנים מוזמנים להוסיף תפוז לתיק האימונים שלהם, וליהנות מפרי שופע מיץ מתוק ומלא טעם, שישפר את הבריאות ואת תועלות האימון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *