מהו אחוז שומן תקין לנשים ולגברים?

Ems Clubכושר0 Comments

כמה אני צריכה לשקול

בסביבה שמאפשרת אכילה לא בריאה כמעט מגיל אפס, שממעטת בתנועה ונוסעת ברכב גם לסופר השכונתי – אנחנו רואים, שהשמנת יתר הפכה מגיפה במדינות מערביות רבות.

לא כיף לסבול מעודף משקל. אחוזי שומן גבוהים בגוף מגבילים את התנועה, מעודדים כשלים בריאותיים שונים (כמו סוכרת, בעיות בזרימת הדם, היפרכולסטרולמיה, ועוד), פוגעים בדימוי העצמי – ועוד.

מה עושים? התשובה פשוטה. בואו לאימון EMS, והפעילו באימון אינטנסיבי אבל בטוח יותר מכל אימון אחר, יותר מ – 90% מכלל השרירים בגוף. התוצאות לא יאחרו לבוא – ואתם? תשמחו לגלות שהחיים שלכם משתנים מן הקצה אל הקצה.

אחוזי שומן תקינים לנשים ולגברים

קיים הבדל ניכר בין אחוזי שומן תקינים אצל נשים ואצל גברים. אחוזי השומן התקינים משתנים גם לפי מדדים נוספים, כמו למשל הגיל. בשכבת הגילאים של 20 – 40, נשים בריאות בעלות כושר סביר נדרשות ל 21% – 24% שומן בגוף, ואילו גברים בריאים בעלי כושר סביר נדרשים לכ – 14% – 17% שומן בגוף. השמנת יתר חולנית (Morbid Obesity), נמדדת מאחוזי שומן של 32% אצל נשים או 25% ומעלה אצל גברים. ספורטאים, הם בעלי אחוזי שומן נמוכים במיוחד – 14% – 20% בקרב ספורטאיות נשים, ואילו רק 6% – 13% אצל גברים ספורטאים.

איך מודדים אחוזי שומן?

השומן בגופני "מתיישב" במיקומים שונים, ומעניין לציין כי תאי השומן הם בעלי יכולת להכפיל את עצמם ו"להתרבות", וגם להתמתח ולגדול כתא בודד (אבל מרגע ש"רכשת" לעצמכם תא שומן חדש, הוא לא ייעלם אלא רק יצטמצם בגודלו). שומן מקיף באופן טבעי (וחיוני לבריאות שלנו) את איברי הבטן – ובנוסף, ישנו השומן התת עורי, הנצבר ככל שאנחנו סובלים מעודפי משקל. את שיעור השומן התת עורי ניתן להרגיש באמצעות צביטה קלה של העור, למשל באזור קפלי הבטן. אצל מי שרמת השומן התת עורי שלו היא נמוכה – אנחנו חשים בצביטה של ממש, את עובי העור; ואילו אצל מי שסובל מהשמנה – נחוש בשכבה עבה יותר, הכוללת גם עור וגם שכבת שומן. המכשיר המשמש בחדרי כושר, מודד את אחוזי השומן התת עורי – הוא מודד את עובי קפלי העור ומעריך לפי התוצאה את אחוזי השומן התת עורי בגוף.

אחוזי שומן גבוהים? בואו נתחיל להתאמן!

אימונים בשיטת EMS מאיצים את תהליך חילוף החומרים ולכן הם אימונים מושלמים, הן באינטנסיביות הגבוהה שאינה יוצרת עומס על המפרקים והן במסגרת המאוד לא תובענית לאימונים – רק עשרים דקות לכל אימון, ורק פעם בשבוע. התוצאות לא מבוששות להגיע – בשילוב תזונה נכונה מרבית המתאמנים מתחילים לראות תוצאות בהיקפים, בירידה במשקל, בכושר ובגמישות, וגם בשביעות הרצון – בתוך שבועיים עד ארבעה שבועות מתחילת שגרת האימונים.

רשת EMS Club מציעה אימוני כושר אישיים בשיטת EMS החדשנית, בליווי של מאמן כושר אישי. התקשרו אלינו עוד היום, והתחילו לפעול למען חיים בריאים ושמחים יותר – ויותר בכושר!

לרשת EMS club צוות מאמני כושר אישיים בסניף תל אביב ובעוד סניפים ברחבי הארץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *